אפשר לעשות גם עוגות מזונות מקמח מצה, לא צריך דוקא עוגיות פפושדו.השנה זה נוגע יותר, משום שאפשר לקיים עם זה סעודה שלישית (לנוהגים כן)
1. אם יודע היטב את ההלכות ומקפיד על כל פרט מה שייך איסור? וכי אכתי עבדי אחשורוש אנן?1. כלפי עצם הנידון, אחד שיכין בביתו, אשר בזה נחלקו החכמים יודעי העיתים אם לאסור או להתיר.
2. כלפי המציאות במפעל שאין עליו אלא כשרות רבות, וקמח מצה שאינה שמורה ועוד.
י"א שאין אפיה אחר אפיה. אפשר לבשל או לטגן פחות מכזית ובזה לכו"ע ברכתה מזונות.אפשר לעשות גם עוגות מזונות מקמח מצה, לא צריך דוקא עוגיות פפושדו.
לא הבנתי קושייתך. הנושא הוא על חומרי אפיה שמוסיפים לקמח ומי הפירות.1. אם יודע היטב את ההלכות ומקפיד על כל פרט מה שייך איסור? וכי אכתי עבדי אחשורוש אנן?
קמח ממצה שאינה שמורה זה אחד מהנידונים, השאלה היותר גדולה הינה מה קורה באמת במפעל ויבואו היודעים ויספרו מעשיו ברינה.2. אכן כן. לגבי קמח מצה שאינה שמורה זה אכן כך, אך דעת מרן הב"י תנג ד ועוד רבים מהראשונים שאין שום עניין לאכול מצה שמורה כל ימי הפסח. ועכ"פ הויא שמורה מלישה. ומ"מ המחמיר בזה תע"ב (ולשון המשנה ברורה בסי' תס שישראל קדושים מחמירים בזה). ומ"מ נחלקו רבותינו האחרונים אם יש בזה משום מנהג או שא"צ התרה (ועכ"פ צריך שידע שהוא מותר ונוהג בו איסור. עיין בחיד"א יו"ד ריד). עיין שערי תשובה תנג סעיף ד סק"ה.
כמדומני פעם היתה כשרות ב"י למפעל הנ"ל, ומה נשתנה?יש לזכור ולדעת שאפי' המכנה את עצמו "בד"צ" בית יוסף שנותן כשרויות בקלות לכל המעונין ואכמ"ל וד"ל
אינו נותן כשרות לעוגיות אלו.
והמבין מבין כי הרבה מאוד יש להבין
מצה עשירה היא מקמח שנילוש במי פירות בלבד. אם מוסיף חומרים הוא אכן בבעיה, אבל לא בגלל שהוא עושה את זה בבית.לא הבנתי קושייתך. הנושא הוא על חומרי אפיה שמוסיפים לקמח ומי הפירות.
עיקר החשש ממה שזכור לי הוא תערובת מים שנוצרת על ידי חומר ההתפחה. אבל היו נידונים על התנורים, מיץ הענבים ומי הביצים (תערובת מים ויין נסך)קמח ממצה שאינה שמורה זה אחד מהנידונים, השאלה היותר גדולה הינה מה קורה באמת במפעל ויבואו היודעים ויספרו מעשיו ברינה.
לא זכור לי כן. הייתה כשרות של רבי אברהם יוסף ורבנות חולון.כמדומני פעם היתה כשרות ב"י למפעל הנ"ל, ומה נשתנה?
אף אחד לא כתב אחרת.מצה עשירה היא מקמח שנילוש במי פירות בלבד. אם מוסיף חומרים הוא אכן בבעיה, אבל לא בגלל שהוא עושה את זה בבית.
הוא לא מחדש כלום.ייש"כ לשולח בפרטי.
הצג קובץ מצורף פפושדו - דעת הגר''א מלכה.pdf
ביקשת חידושיםהוא לא מחדש כלום.
אם אפשר שמישהו יעלה את דברי הרב בקשי דורון שהרחיב הרבה בנושא.
חבל שאתה מגיב בלי לקרוא.הוא לא מחדש כלום.
הוא כותב שחמיו אמר את זה על ההיתר, לא בשם הרב עובדיה, בעיני זה לא חידוש מרעיש במיוחד. וע"ש היטב.חבל שאתה מגיב בלי לקרוא.
עדויות מחמיו הגר"ר אלבז שליט"א על דעת הגר"ע יוסף זצוק"ל, ועוד ועוד כיעויי"ש היטב.
ב"ה אינני נוהג להתלהם.קיבלת במאמרו של הרב אלבה רב שכונה בקרית ארבע
כדאי לקרא בעיון בלי להתלהם
להבין שעבדו ורימו את גדול הדורות כל השנים
ומכלל ספק כרת לא יצא.
נ.ב. איני מכיר את הרב הכותב, והעתקתי רק מה שפרסם ברבים בעצמו, לגבי אמינותו יש לברר כל אחד בעצמו. כדאי לקרא את כל מאמריו שם, ופשוט שלפי דבריו מי שאכל מזה ח"ו שחייב תשובה וכפרה וכו' ותיקון כרת