הגאון הרב יהודה ברכה - כיצד הוא חולק על הרב עובדיה?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול כאחד העם
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.

כאחד העם

חבר בכיר
הצטרף
20/4/25
הודעות
2,688
בילקו"י האחרון ברכות ג בעמוד א'ד כתב בכותרת

"מוסר השכל למחבר אחד דנעשה תנא ופליג ע"ד מרן זיע"א ביהירות".

והביא דוגמאות בכך שאותו אברך כלשונו מרבה לחלוק על אביו ושהוא כותב "בסכינא חריפא".

ומסיים – שהעיז פניו כתלמיד לחלוק על רבו "בקלות דעת וביהירות".

ומוסיף עוד בזה"ל – ואינם מבינים את החורבן שיש לעולם ההלכה כאשר חלילה כל אברך יכתוב בלי הגיון ובלי שכל כדוגמת המחבר הנז'.

ושכנראה אותו מחבר הושפע מסביבתו שלא להתבטל לגדלותו הענקית של מרן זיע"א.



ובין הדוגמאות שכתב שם:

ברכת הדלקת נרות

לשער לפי נפח

ברכת מעין שבע בע"פ שחל בע"ש

בדין דג ובשר שנצלו יחד

בעניין חדר יחוד

פאה נכרית

צירוף שכונת רמות לעניין קריאת מגילה

שנוקט במח' האר"י ושו"ע שהאר"י עיקר

שיש לומר וידוי בין התקיעות

מחיצות מבד כשרות לסוכה

בעניין נ"ח בבית כנסת שאין עשרה

סליחות הארמית בלי מניין

נט"י שחרית ליד המיטה

נשים לא חייבות במאה ברכות

תפילת הדרך בלי שו"מ

כזית דגן בתערובת

לקלף תפוח ומלפפון בשבת



אמנם אני יכול להעיד – ממה שקראתי ולמדתי הרבה בספריו , שאין כמו הרב יהודה ברכה בסברא ובחילוק ובדרך ישרה.

ואע"פ – שאין אני מסכים עם כל דבריו ומה שכותב , אך לעניין "הדרך" והבהירות ו "העמקות" , מיחידי סגולה בדור היתום והעלוב הזה.

ולא זו בלבד – שמעולם לא נתקלתי שחולק בסכינא חריפא ובלשונות שאינם ראויים , אלא איפכא כותב כדרכה של תורה.



אולם ישנם כאלה – שאינם יודעים להבדיל בין טוב לרע , ובין סברה ישרה ועמקות ולבין סתם גיבובי דעות.

ומה שצר בעיניהם , זה האם מסקנת ההלכה יצאה להם כמוני , או ח"ו מסקנה להיפך , ואם מסקנתם היא היפך מסקנתי , אזאי הם בלי שכל והם יהירים והם קלי דעת.

הרב ברכה.JPG
 
הדברים ממש תמוהים… וכנראה שלאט לאט המגן הגדול של מרן זצוק״ל מקצין עוד ועוד…
הג״ר יהודה ברכה האריך בספריו באריכות נפלאה להסביר האם, איך, מתי יש לחלוק על גדולי הדור.
וסתם לדחות את שיטתו מפאת מה שאינו מתאים לפסקיו של מרן, הוא תמוה ביותר, שהרי הוא מאוד מאוד נמצא באותו קו של מרן, עם סברא ישרה, ודברים ממש הגיוניים.
 
הפלא הכי גדול עליו שלא ציין זאת חבר הפורום "כאחד העם" שכתב שם בילקו"י שהג"ר יהודה ברכה חולק על מרן ברוב ככל ההלכות!!!
ואני עומד ומשתומם, איך הגיע לזה? אדרבה ברוב ככל ההלכות מסכים ומסיק כמרן, ויש מקומות (אמנם לא מעט) שחולק על מרן, אבל בסוף זה מיעוט לעומת רוב ככל המקומות שמסכים למרן....
פלא פלאות!
 
במה שאני ראיתי שהיה כתוב בספר הנ"ל נגד הרב ברכה
הרב הכותב לא הבין את הרב ברכה ולכן חשב שהוא חולק על מרן
ולכן אל תסמוך על הרשימה הארוכה הזו
 
במה שאני ראיתי שהיה כתוב בספר הנ"ל נגד הרב ברכה
הרב הכותב לא הבין את הרב ברכה ולכן חשב שהוא חולק על מרן
ולכן אל תסמוך על הרשימה הארוכה הזו

כדאי שתעשה ציטוט והפנייה,
כך יקל להבין על מה אתה מגיב.
(אא"כ הגבת להודעה שלפניך).
 
כדאי שתעשה ציטוט והפנייה,
כך יקל להבין על מה אתה מגיב.
(אא"כ הגבת להודעה שלפניך).
כתבתי כללי על נושא האשכול והמקור שהביאו בפתיחה
ואם אתה רוצה מקור עי' בדיון על החזרת עטרה ליושנה בקבלת שבת בהדלקת נרות,
שבספר הנ"ל הבין שכוונתו לברך אחר ההדלקה
וחזר ע"ז שוב ושוב
 
כתבתי כללי על נושא האשכול והמקור שהביאו בפתיחה
ואם אתה רוצה מקור עי' בדיון על החזרת עטרה ליושנה בקבלת שבת בהדלקת נרות,
שבספר הנ"ל הבין שכוונתו לברך אחר ההדלקה
וחזר ע"ז שוב ושוב

ייש"כ על ההבהרה,
אבל בלי קשר אלי,
ראוי סתם בשביל הענין לצטט את ההודעה הראשונית של @כאחד העם ולהגיב עליה,
כי כאמור, כך יקל להבין אותך טוב יותר.
עכ"פ שוב, ייש"כ.
 
הדברים ממש תמוהים… וכנראה שלאט לאט המגן הגדול של מרן זצוק״ל מקצין עוד ועוד…
הג״ר יהודה ברכה האריך בספריו באריכות נפלאה להסביר האם, איך, מתי יש לחלוק על גדולי הדור.
וסתם לדחות את שיטתו מפאת מה שאינו מתאים לפסקיו של מרן, הוא תמוה ביותר, שהרי הוא מאוד מאוד נמצא באותו קו של מרן, עם סברא ישרה, ודברים ממש הגיוניים.
למי שיש כח שיעלה את הספד דודי הגאון ברכת יהודה שליט"א על מרן הגרע"י זצ"ל, ושאר מילי שמראים כמה שהיה מקורב ואהוב למרן זצ"ל.
וכל חטאו כאמור שהיא 'תלמיד נאמן' ולא 'חסיד שוטה'... !
 
למי שיש כח שיעלה את הספד דודי הגאון ברכת יהודה שליט"א על מרן הגרע"י זצ"ל, ושאר מילי שמראים כמה שהיה מקורב ואהוב למרן זצ"ל.
וכל חטאו כאמור שהיא 'תלמיד נאמן' ולא 'חסיד שוטה'... !
ואולי גם בגלל שמזכיר הרבה את רבינו הגדול והעניו הגרי"ח סופר שליט"א.
 
למי שיש כח שיעלה את הספד דודי הגאון ברכת יהודה שליט"א על מרן הגרע"י זצ"ל, ושאר מילי שמראים כמה שהיה מקורב ואהוב למרן זצ"ל.
וכל חטאו כאמור שהיא 'תלמיד נאמן' ולא 'חסיד שוטה'... !

פעם הרב יצחק אמר על הרב ברכה, שהוא חיכה שמרן ימות כדי לחלוק עליו, והרב ברכה אמר לי בכאב "אני חיכיתי שמרן יפטר?!, כאשר מרן נפטר שבוע שלם רק בכיתי!!!"
 
פעם הרב יצחק אמר על הרב ברכה, שהוא חיכה שמרן ימות כדי לחלוק עליו, והרב ברכה אמר לי בכאב "אני חיכיתי שמרן יפטר?!, כאשר מרן נפטר שבוע שלם רק בכיתי!!!"

בפרט שכמה פעמים מזכיר שעלה למרן זצוק״ל בעודו בחיים והציע לו את הדברים, והסכים לו.
 
מספר שיש בתשו' אחת ביבי"א 20 מקורות שונים מס' נתיבות המשפט
מבצע:
מי שמגלה איזה תשו' זה, מקבל סט ילקוט יוסף במתנה
 
מספר שיש בתשו' אחת ביבי"א 20 מקורות שונים מס' נתיבות המשפט
מבצע:
מי שמגלה איזה תשו' זה, מקבל סט ילקוט יוסף במתנה
מבצע: מי שימצא בדברי הרב ברכה שכתב "מצווה להחזיר עטרה ליושנה - להדליק נרות ואח"כ לברך" (במילים אלו ולא מצוה לקבל שבת בהדלקה בלי קשר לברכה)
יקבל סט ברכת יהודה ט' חלקים!
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית