העלון השבועי "השקפה ומוסר" מתורתו של מרן הראש"ל רבי יצחק שליט"א

חתירה לאמת

חבר חדש
הצטרף
22/7/25
הודעות
90
איגוד האברכים והקהילות:
החל מהשבוע יופץ בהיכלי התורה והישיבות עלון "השקפה ומוסר" מאוצרו הבלתי נדלה של מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א.
כמו"כ הגיליון יופץ בקובץ גיליונות "רבנן" (אותו ניתן להוריד גם ב"קול הלשון") ובעלון "אור יצחק".
 
אינני רואה בעלון הזה לא השקפה ולא מוסר, רק דרשה מעניינא דיומא.

נראה שההשקפה והמוסר פחות חשובים למדפיסים, ויותר חשובה להם כותרת העלון "מנהיג הדור... נשיא איגוד האברכים והקהילות" (כמה קהילות יש באיגוד?)

עכ"פ, נהניתי יותר מהעלון של השיעור השבועי, המלא וגדוש בדברים טובים, גם הלכה וגם מוסר, ובפרט מרבני מרוקו שזוכר אותם לטובה כמעט בכל שיעור.
 

קבצים מצורפים

  • 1719493806601.png
    1719493806601.png
    1.1 מגה-בתים · צפיות: 76
מזה אין שמץ ראיה, גם אם כל החתימות אמיתיות ושום דבר לא מזוייף (שזהו דבר מאוד נדיר). יתכן שרב בית הכנסת הוא אדם שאוהב את הרב יצחק, או מצפה לקבל ג'וב ביום מן הימים, אבל מהיכי תיתי שכל הקהילה בדעה אחת איתו?

לאחר שעברתי על הרשימה, נוכחתי לראות שאני מכיר היטב כמה וכמה שמות מתוך הרשימה... מספר דוגמאות:
רב בית כנסת שאין שום קשר בין דעתו האישית לבין המתפללים (בלשון המעטה) - חתום בשם בית הכנסת, כביכול בשם קהילה כלשהי, והוא מייצג בקושי את עצמו.
רב אחר חתום על מקום שאין לו שום קשר אליו (אולי מוסר שם שיעור פעם בשבוע).
רב אחר הוא בעצם אברך המשמש כ"ראש חבורה" בכולל, אפילו לא ראש כולל, ואין שום קשר בין דעתו האישית לבין שאר האברכים, ואני יודע מהי הסיבה שהוא חתום שם... (רמז - ביקש ממנו מי שמממן אותו).
חתומים בין היתר גם ראשי ישיבות שבוודאי לא מייצגים את דעת הבחורים, כוללים של שניים וחצי אברכים, ואפילו מוסד שלא קיים. וזה רק מה שהצלחתי לזהות.

לקחת את כל האוסף הזה ולכנות אותו "קהילות אברכים", זו בדיחה. ואתה עוד מתייג את זה כרשימה חלקית, מעשה יח"צ... אספו כאן כל רב בכדור הארץ שאפשר להדביק את שמו.
 
מזה אין שמץ ראיה, גם אם כל החתימות אמיתיות ושום דבר לא מזוייף (שזהו דבר מאוד נדיר). יתכן שרב בית הכנסת הוא אדם שאוהב את הרב יצחק, או מצפה לקבל ג'וב ביום מן הימים, אבל מהיכי תיתי שכל הקהילה בדעה אחת איתו?

לאחר שעברתי על הרשימה, נוכחתי לראות שאני מכיר היטב כמה וכמה שמות מתוך הרשימה... מספר דוגמאות:
רב בית כנסת שאין שום קשר בין דעתו האישית לבין המתפללים (בלשון המעטה) - חתום בשם בית הכנסת, כביכול בשם קהילה כלשהי, והוא מייצג בקושי את עצמו.
רב אחר חתום על מקום שאין לו שום קשר אליו (אולי מוסר שם שיעור פעם בשבוע).
רב אחר הוא בעצם אברך המשמש כ"ראש חבורה" בכולל, אפילו לא ראש כולל, ואין שום קשר בין דעתו האישית לבין שאר האברכים, ואני יודע מהי הסיבה שהוא חתום שם... (רמז - ביקש ממנו מי שמממן אותו).
חתומים בין היתר גם ראשי ישיבות שבוודאי לא מייצגים את דעת הבחורים, כוללים של שניים וחצי אברכים, ואפילו מוסד שלא קיים. וזה רק מה שהצלחתי לזהות.

לקחת את כל האוסף הזה ולכנות אותו "קהילות אברכים", זו בדיחה. ואתה עוד מתייג את זה כרשימה חלקית, מעשה יח"צ... אספו כאן כל רב בכדור הארץ שאפשר להדביק את שמו.
מבלי להתייחס לעצם המספר שהוצג כאן, אתה יכול לטעון זאת כלפי כל איגוד, שהראשים של הקהילות הם מנותקים מהציבור, או שעושים זאת מפני אינטרסים של כספים וכד'.
 
יש קהילות שראיתי במו עיני, שאברכים התאגדו והקימו קהילה, ושייכו את עצמם לגרש"י זעפרני. כל קהילה כזו מייצגת מספר לא מבוטל של אברכים.

אבל כאן פשוט פנו לכל רב בית כנסת וכדו' שיחתום בשם המוסד שאליו הוא קשור.
 
מבלי להתייחס לעצם המספר שהוצג כאן, אתה יכול לטעון זאת כלפי כל איגוד, שהראשים של הקהילות הם מנותקים מהציבור, או שעושים זאת מפני אינטרסים של כספים וכד'.
גם אם הוא יראה עשרות ראשי כוללים והאברכים עולים לביתו ולבית מדרשו, ועשרות כוללים ובתי מדרשות שבא למסור שם שיעור, הוא יאמר מה שהוא רוצה לחשוב. אבל המציאות מדברת בעד עצמה.
 
אינני רואה בעלון הזה לא השקפה ולא מוסר, רק דרשה מעניינא דיומא.
מן הסתם בגלל שהספר היחידי של הגר"י שאינו מענייני הלכה הוא "אגרות השקפה ומוסר" הרי שכל דבר שמוציא תח"י ואינו ענייני הלכה נכלל בשם זה.
 
יש קהילות שראיתי במו עיני, שאברכים התאגדו והקימו קהילה, ושייכו את עצמם לגרש"י זעפרני. כל קהילה כזו מייצגת מספר לא מבוטל של אברכים.

אבל כאן פשוט פנו לכל רב בית כנסת וכדו' שיחתום בשם המוסד שאליו הוא קשור.
ואני מכיר קהילות שאיגוד עמלי התורה שייכו את הקהילה לאיגוד, בעוד שהקהילה אינה קשורה לאיגוד בכי הוא זה.

ושוב זה הפרשנות שלך, לפי איך שנוח לך.
 
יש קהילות שראיתי במו עיני, שאברכים התאגדו והקימו קהילה, ושייכו את עצמם לגרש"י זעפרני. כל קהילה כזו מייצגת מספר לא מבוטל של אברכים.
שאלו שם את כל האברכים, או עשו הצבעה, או שפשוט ראשי הקהל החליטו, כמו בכל קהילה מתוקנת?!
 
התייחסתי לעלון של האיגוד שהובא באשכול, ושאלתי שאלה פשוטה כמה קהילות משתייכות אליו, ואם יש תימוכין למספר שנקטו כאן.
גם אם יביאו לך תימוכין למספר שנקטו כאן, האם זה ישנה את דעתך.
ולדעתי יש הרבה יותר מהמספר שנקטו כאן.
 
איגוד האברכים והקהילות:
החל מהשבוע יופץ בהיכלי התורה והישיבות עלון "השקפה ומוסר" מאוצרו הבלתי נדלה של
מנהיג הדור מרן הראש"ל רבינו יצחק יוסף שליט"א.
כמו"כ הגיליון יופץ בקובץ גיליונות "רבנן" (אותו ניתן להוריד גם ב"קול הלשון") ובעלון "אור יצחק".
מעוניינים להירשם לקבלת העלון לפני כולם? שלחו כעת את המילים "עלון השקפה ומוסר" למייל האיגוד: A033060260@GMAIL.COM
ייש"כ מעניין מאוד.
 
במקרה ראיתי שם קהילת בית אל בבני ברק
זה ברור לי שהר' יוסף לא דרכה כף רגלו מעולם במקום
קהילה של מקובלים

שאולי לרב יש ילקוט יוסף בבית

וזה נהיה תחת נשיאותו
 
גם אם יביאו לך תימוכין למספר שנקטו כאן, האם זה ישנה את דעתך.
ולדעתי יש הרבה יותר מהמספר שנקטו כאן.

אין לי דעה בענין, בסך הכל שאלתי אם יש תימוכין.

יש אמנם רושם שהאיגוד הזה הוא גוף קקיוני שהוקם כמענה לאיגודי הקהילות השונים, שמתפתחים יפה מאוד, והיות והראש"ל רבי יצחק יוסף סיים את כהונתו, ולא רוצים למנותו כנשיא המועצת, אז הכתירוהו כ"נשיא איגוד האברכים והקהילות" כשלמעשה אין אברכים ואין קהילות, למעט חלק מתלמידי חזון עובדיה.

אבל אשמח מאוד לשמוע שמדובר בגוף אמיתי, ואדרבה יגדיל תורה ויאדיר.
 
בסופו של דבר - לאיגוד עמלי התורה יש עשרות מוסדות ברחבי הארץ ששייכים לו ישירות, ויש עוד הרבה מוסדות של אנשים פרטיים שקמו בעזרתו או בעקבותיו, ישנם עשרות קהילות אברכים שקמו ביוזמתו ובעזרתו, או מכח הרוח החיה שהוא הכניס באברכים ליזום, יש לו מגזין חודשי, קובץ תורני חשוב, ואולי גם אתר ופורום, ויש גם פורום גבאים פעיל עם מאות גבאים, קופת צדקה, קו הלכתי ועוד.
זה המדד.
 
רוב ככל הכוללים גאים להיות בנשיאותו של
מרן הראש"ל שליט"א, אשר שוחרים לפתחו
לקבלת עצה ותושיה, וכן עולים למעונו לשיעורים!

כמעט אין שבוע שלא עולים כמה כוללים למעונו
בהדרת הקודש והכבוד!

ואגב, אם ברה"כ בנשיאות מרן הגר"י שליט"א איירינן,
נהנה מאוד מידי שבוע להקשיב לדבריהם בקו של איגוד הקהילות
מידי יום שישי, ממליץ בחום לכולם! המס' הוא 033060260
 
רוב ככל הכוללים גאים להיות בנשיאותו של
מרן הראש"ל שליט"א, אשר שוחרים לפתחו
לקבלת עצה ותושיה, וכן עולים למעונו לשיעורים!

כמעט אין שבוע שלא עולים כמה כוללים למעונו
בהדרת הקודש והכבוד!
נסחפת לחלוטין...
לא יודע מאיפה אתה, אבל בירושלים הכוללים הגדולים לא בנשיאותו ומעולם לא עלו למעונו [אולי גם לא לאחרים, אבל לא זו הנקודה], אזכיר רק כמה כוללים: אהבת שלום על כל סניפיה, אוהל יוסף של הרב סויסה ברכס, יחוה דעת בהר נוף, קצביאן בסנהדריה, הכולל של מיימוני בהר נוף ועוד ועוד.
גם אם תחבר את כל הכוללים שעלו מכל הארץ בשנים האחרונות מסופקני אם תגיע לכמות הזו של האברכים.
וחוץ מזה לדעתי יש אחוזים מאוד גבוהים של אברכים ספרדים שלומדים בכוללים אשכנזיים כמו מיר וכד'.
 
ראשי תחתית