חלילה שתשתכח תורה מישראל

  • יוזם האשכול יוזם האשכול אד יעלה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

אד יעלה

חבר קבוע
הצטרף
11/5/25
הודעות
653
כשבאו רבותינו לכרם ביבנה אמרו עתידה שתשתכח תורה מישראל
ורשב''י אמר חלילה שתשתכח תורה מישראל שכתוב כי לא תשכח מפי זרעו

וחשבתי ע''ד הרמז שיבוא יום כמו היום שהרבה מההולכים לעבוד יורדים ביראת שמיים ח''ו
כיון שראו רבותינו בכרם יבנה שכך יהיה מצב הדור ממילא תשתכח תורה מישראל

אבל כל זה לשיטתם שאדם חורש בשעת חרישה וזורע בשעת זריעה שצריך להתנהג בדרכי הטבע
אבל רשב''י הלא סובר שתורה מה תהא עליה שצריך להתנהג מעל הטבע
והסוד של קיום התורה כיום הוא מהארת רשב''י שזה הנהגה של האברכים מעל הטבע.
 
ראשי תחתית