לישנא דרבנן
חבר חדש
- הצטרף
- 12/5/26
- הודעות
- 34
לאור הדיון באשכול אחר מה דעת השו"ע בנידון זה.
יהיה מעניין לדעת מנהג הציבור.
יהיה מעניין לדעת מנהג הציבור.
גם אני הופתעתי ביותר!אני די בהלם מהעובדה שרוב מוחלט כאן מיקל לכתחילה.
[לא אומר אם זה בסדר או לא, רק מפתיע אותי]
יש לעיין אם אין כאן הצבעות פוליטיותאני די בהלם מהעובדה שרוב מוחלט כאן מיקל לכתחילה.
למי יש אינטרס שיאכלו פיצה עם טונה, או סלומון עם חמאה ??יש לעיין אם אין כאן הצבעות פוליטיות
זה די דוחהלמי יש אינטרס שיאכלו פיצה עם טונה, או סלומון עם חמאה ??
אני די בהלם מהעובדה שרוב מוחלט כאן מיקל לכתחילה.
[לא אומר אם זה בסדר או לא, רק מפתיע אותי]
אני די בטוח מנסיון שהסקר כאן מוטה ע"י משהו מסויים כנראה מכמה ניקים שונים.למי יש אינטרס שיאכלו פיצה עם טונה, או סלומון עם חמאה ??
או שאולי עוד מעט יעשו איזה תביעת דיבה לרב שאוסר ...
הזבחי צדק זכורני שהתיר בדיעבד, האדני פז ועוד החמירומי הם האוסרים גם בדיעבד ?
הזבחי צדק והבא"ח אסרו גם בדיעבד ?
והבן איש חי ?הזבחי צדק זכורני שהתיר בדיעבד, האדני פז ועוד החמירו
לא נראה לי דיבר בזה.והבן איש חי ?
יש ברב פעלים חלק ב פשוט אין לי כאןלא נראה לי דיבר בזה.
לא נ''לאני די בטוח מנסיון שהסקר כאן מוטה ע"י משהו מסויים כנראה מכמה ניקים שונים.
(בהתחלה זה היה איזה 12 שמקילים לכתחילה ו2 שמחמירים... ומשעה לשעה היחס הזה מצטמצם כמו שהיה בדיוק בסקר על ר"ת ובסקר על פאה שערכתי שבדקות הראשונות היה איזה "נהירה" מסויימת לצד אחד ולאט לאט זה מצטמצם)
לא דיבר שם לעניין דיעבדיש ברב פעלים חלק ב פשוט אין לי כאן
האמת בהתחלה חילקו בדיעבד/ חמאהחילקו כאן בין לכתחילה ודיעבד,
האם אירע לאחד החברים מקרה של דיעבד?
הזמין פיצה וכו', או שנפלה חתיכת דג לתוך כוס השוקו שלו, או מה?
אני נמנע מלאכול חלבי עם דג, ומעולם לא הגעתי למצב שהיה צורך לשאול מותר או אסור, נמנעים וזהו.
זו שאלה באמת חזקה,חמאה
ברור, בדרך כלל אין מקרה של "דיעבד" (ויש לדעת בדיוק מה הגדר של דיעבד שדנו בזה במקו"א)חילקו כאן בין לכתחילה ודיעבד,
האם אירע לאחד החברים מקרה של דיעבד?
הזמין פיצה וכו', או שנפלה חתיכת דג לתוך כוס השוקו שלו, או מה?
אני נמנע מלאכול חלבי עם דג, ומעולם לא הגעתי למצב שהיה צורך לשאול מותר או אסור, נמנעים וזהו.
בהתחלה זה היה איזה 12 שמקילים לכתחילה ו2 שמחמירים... ומשעה לשעה היחס הזה מצטמצם
חילקו כאן בין לכתחילה ודיעבד,
האם אירע לאחד החברים מקרה של דיעבד?
הזמין פיצה וכו', או שנפלה חתיכת דג לתוך כוס השוקו שלו, או מה?
אני נמנע מלאכול חלבי עם דג, ומעולם לא הגעתי למצב שהיה צורך לשאול מותר או אסור, נמנעים וזהו.
האמת בהתחלה חילקו בדיעבד/ חמאה
ושוב שינו רק לבדיעבד...
לא יודע למה
דוגמאות פשוטות ל"בדיעבד" -ברור, בדרך כלל אין מקרה של "דיעבד" (ויש לדעת בדיוק מה הגדר של דיעבד שדנו בזה במקו"א)
אבל לפעמים קורה...
הכנתי דגים לשבת ובטעות נשפך חלב לתוך הסיר של הדגים...
לי אישית אין שום נפק"מ בסקר כזה שלא משקף את המציאות של העולם אלא את המציאות של חברי הפורום.נשמע כמו מקרה קלאסי של מאן דהו שנלחץ מהסקר והזעיק את החברים שלו להצביע... רוצה לספר לנו משהו?
לא הבנתי את האובססיה לסקר, לא מדובר באיזה ענין קריטי במיוחד.
אני די בהלם מהעובדה שרוב מוחלט כאן מיקל לכתחילה.
[לא אומר אם זה בסדר או לא, רק מפתיע אותי]
גם אני הופתעתי ביותר!
ולגבי אדם שהזמין פיצה ושמו לו גם טונה (פחות מצוי).
אנשים באמת נלחצים בראש שלהם מזה... (גם אני למרות שכן אני מיקל בדיעבד)אם כבר בדידי הוה עובדא,
בחנות שמוכרים טוסטים , הקונה אמר לו לשים מזה ומזה, ובין הייתר גם מהטונה עם התיבול , כי זה היה נראה סלט טוב, ולא חשב שזה דג, ואחרי שהוא שם לו אז הוסיף שזה עם תוספת של כמה שקלים הסלט הנ"ל .
ואז הקונה שמע שזה סלט דג הוא נלחץ, שזה אסור , ותוציא לי את זה וכו'....
אנשים באמת נלחצים בראש שלהם מזה... (גם אני למרות שכן אני מיקל בדיעבד)
כי אומרים לעצמם אם זה "סכנה" מה ההבדל אם זה בדיעבד או לכתחילה?
ועל כגון דא אמר החכם מכל אדםאנשים באמת נלחצים בראש שלהם מזה... (גם אני למרות שכן אני מיקל בדיעבד)
כי אומרים לעצמם אם זה "סכנה" מה ההבדל אם זה בדיעבד או לכתחילה?
פשוט ברעיון,דוגמאות פשוטות ל"בדיעבד" -
האם לתת הכשר ליוגורט חלבי שבין המרכיבים שלו יש דג?
בחור ישיבה שנמצא בקעמפ ומחלקים לכולם סנוויצ'ים מנקרי עיניים עם סלמון מעושן ושמנת?
מתארח אצל מי שמתיר ואותו אחד לא יודע שהוא מחמיר ומגיש לפניו דג עם טיבול חלבי מסוים ויש חשש שבעלת הבית תפגע?
אתה בעצם אומר שאם זה היה קורה הרבה ומצוי מאוד, חלק מאלה שהצביעו שאוסרים אפילו בדיעבד היו מתירים לפחות בדיעבד...פשוט ברעיון,
אחת לכמה זה קורה?
מכמה מהחברים כאן בקשו לתת הכשר על כזה מקרה? [המעדנים שיש בהם דג, מדובר בג'לטין, שאף לאוסרים יהיה מותר, כי נפסל לגמרי ונשתנה המהות וממילא ליתא לסכנה, ודומה קצת למתירים אף באיסורים גמורים, אכן יל"ע עוד]