מחשבות טובות
חבר ותיק
- הצטרף
- 27/12/24
- הודעות
- 1,190
ראיתי את המודעה הזו כאן באתר:
ותמהתי על כך, הרי בפה קוראים למקום 'בית אל', ומה מקום לכותבו 'בית קל', וידועה הבדיחה של בתקה וקליקקו...
וכעין זה תמהתי על ידיד שחיבר ספר פזמונים, וכתוב בו 'ברוך קל עליון' או 'אודה לקל לבב חוקר' (היו כותבים 'חוקל' והיה יוצא חרוז), ואמרתי לו הרי בתחילת הספר יש ברכת המזון וכתוב שם 'א-לוהינו' כתבניתו, והיאך אתה מיקל בזה ומחמיר ב'אל', והרי הקפידא של האשכנזים היא מחמת שלא יזהרו בדפים (וזה שייך בעלונים וכדו' ולא בספר) אבל כאן הרי בלא"ה כבר יש 'שמות' בספר הזה.
ועכ"פ במחשב ואותיות אלקטרוניות מעיקרא יש להקל מכמה טעמים ואכמ"ל, ואתר 'המזרח' אין לו לשנות מדרך רבותינו.
ועיין שו"ת ברכת יהודה חלק ט' סימן י' שכותרתו: יש לשורר את שירי שבת וכיוצ"ב עם אמירת שם שמים ובלי שום שינוי.
ותמהתי על כך, הרי בפה קוראים למקום 'בית אל', ומה מקום לכותבו 'בית קל', וידועה הבדיחה של בתקה וקליקקו...
וכעין זה תמהתי על ידיד שחיבר ספר פזמונים, וכתוב בו 'ברוך קל עליון' או 'אודה לקל לבב חוקר' (היו כותבים 'חוקל' והיה יוצא חרוז), ואמרתי לו הרי בתחילת הספר יש ברכת המזון וכתוב שם 'א-לוהינו' כתבניתו, והיאך אתה מיקל בזה ומחמיר ב'אל', והרי הקפידא של האשכנזים היא מחמת שלא יזהרו בדפים (וזה שייך בעלונים וכדו' ולא בספר) אבל כאן הרי בלא"ה כבר יש 'שמות' בספר הזה.
ועכ"פ במחשב ואותיות אלקטרוניות מעיקרא יש להקל מכמה טעמים ואכמ"ל, ואתר 'המזרח' אין לו לשנות מדרך רבותינו.
ועיין שו"ת ברכת יהודה חלק ט' סימן י' שכותרתו: יש לשורר את שירי שבת וכיוצ"ב עם אמירת שם שמים ובלי שום שינוי.