זכורני שהפוסקים דנו באכל שיעור על המחיה וספק שאכל עוד שיעור מז' מינים, די"א שיכלול ג"כ וי"א שאין לכלול על הספק כלל משום הפסק. ראה דברי השו"ע בסו"ס ר"ח דדעתו שאין לכלול על הספק כלל משום הפסק. וע"ע בט"ז שם ובהכרעת הביה"ל. מ"מ התשובה לשאלת כבודו ברורה, דאין שום צד לכלול פחות מכזית [בוודאי], אלא הפוס' דנו אך ורק במקום ספק.
זכורני שהפוסקים דנו באכל שיעור על המחיה וספק שאכל עוד שיעור מז' מינים, די"א שיכלול ג"כ וי"א שאין לכלול על הספק כלל משום הפסק. ראה דברי השו"ע בסו"ס ר"ח דדעתו שאין לכלול על הספק כלל משום הפסק. וע"ע בט"ז שם ובהכרעת הביה"ל. מ"מ התשובה לשאלת כבודו ברורה, דאין שום צד לכלול פחות מכזית [בוודאי], אלא הפוס' דנו אך ורק במקום ספק.
נכון, ומהודעתך הראשונה היה משמע כאילו רק אם אכלתי שיעור של בערך כזית, ואני מסופק אם זה 25 או 30, אז יש לכלול, אבל אם אכלתי בוודאי 25 אין לכלול, ולכן @אור יעקב בא לחדד (ולא לחלוק על דבריך) שגם בכה"ג יש לברך, כיון שמ-18 גרם זה כבר ספק. (ורק אם אכל בוודאי פחות מכך אין לו לכלול).
נכון, ומהודעתך הראשונה היה משמע כאילו רק אם אכלתי שיעור של בערך כזית, ואני מסופק אם זה 25 או 30, אז יש לכלול, אבל אם אכלתי בוודאי 25 אין לכלול, ולכן @אור יעקב בא לחדד (ולא לחלוק על דבריך) שגם בכה"ג יש לברך, כיון שמ-18 גרם זה כבר ספק. (ורק אם אכל בוודאי פחות מכך אין לו לכלול).