מדרש רבה ט' י':
ומהמדרש רבה אין כ"כ ראיה, כיון שרוק גם נחשב תולדות המים (מכשירין פ"ו מ"ה).
משנת ר"א פי"ט [מובא באוצר המדרשים ז, סוף פסוק י"ט]:והיה דם בכל ארץ מצריים וגו' אפילו מה שמצרי רוקק דם היה.
שם פ"כ [מובא שם פסוק כ"א]:אַף מֵימֵי כָּל הַפֵּרוֹת, כֵּיוָן שֶׁהֵן נִסְחָטִין מִיָּד הֵן נַעֲשִׂין דָּם, שֶׁנֶּאֱמַר: "וּבָעֵצִים וּבָאֲבָנִים".
ואולי יש לבאר לפי"ז לשון הפסוק בתהלים ע"ח מ"ד "וַיַּהֲפֹ֣ךְ לְ֭דָם יְאֹרֵיהֶ֑ם וְ֝נֹזְלֵיהֶ֗ם בַּל יִשְׁתָּיֽוּן", שאפי' הנוזלים שאינם מים - גם לא יכלו לשתות, כי נהפכו לדם.אַף מֵימֵי כָּל הַפֵּרוֹת, כֵּיוָן שָׁהָיוּ נִסְחָטִים, נַעֲשִׂים דָּם, שֶׁנָּאֱמַר: "וּבָעֵצִים".
ומהמדרש רבה אין כ"כ ראיה, כיון שרוק גם נחשב תולדות המים (מכשירין פ"ו מ"ה).
נערך לאחרונה: