שמעון טרבלסי
חבר בכיר
- הצטרף
- 21/4/25
- הודעות
- 3,864
מצד אמי אני מיוחס למשפחת רבנים נודעת, כשאני מזכיר את אחי זקני סבי אני כותב דודי זקני. אבל איני יודע מה אני צריך לכתוב כשאני מזכיר את בנו?
בתודה מראש
בתודה מראש
לכאורה אין זה אלא שאר בשרימצד אמי אני מיוחס למשפחת רבנים נודעת, כשאני מזכיר את אחי זקני סבי אני כותב דודי זקני. אבל איני יודע מה אני צריך לכתוב כשאני מזכיר את בנו?
בתודה מראש
חשבתי ע"ז אבל אינו בן דורינו אלא נפטר בתש"ה, ונראה לי לא כ"כ מתאים לכתוב עליו שא"ב.לכאורה אין זה אלא שאר בשרי
להגדיל את שמי!במחילה,
מה מטרת הקישור לכך שאותו רב הוא קרוב משפחתך?
להגדיל את שמו או את ...?
הרי ברמת קשר משפחתי כזה כבר אין באמת "קרבה" וגם לא "יחוס".
להגדיל את שמי!
אבל אם אני אכתוב בצורה לא מתאימה, אז זה לא יגדיל את שמי כראוי...אני אוהב אנשים אמיתיים.
אם כך, תרבה בתוארים עליו.
להגדיל את שמי!
ב"ה יש לי דעה עצמית. וגם בענייני הלכה לא תמיד היא כרבותי. אל שאיני מורה הוראה ולכן איני מורה נגד דעתם.אם לא תתבטל לאחרים ותהיה לך דעה עצמית, אולי הייחוס יתחיל ממך.
אם פה אתה ככה כותב דוגרי, אתה יכול גם בספר...אבל אם אני אכתוב בצורה לא מתאימה, אז זה לא יגדיל את שמי כראוי...
מה הנוסח שאני יכול לכתוב כמו כאן?אם פה אתה ככה כותב דוגרי, אתה יכול גם בספר...
נראה לי שאתה כבר מזוהה עם השם "שמעון טרבלסי" הרבה יותר מהשם האמיתי שלך...מה הנוסח שאני יכול לכתוב כמו כאן?
כאן אני ממש לא דוגרי.
אני לא כותב תחת שמי.
הספר בעז"ה תחת שמי.
כאן בפורום בודאי...נראה לי שאתה כבר מזוהה עם השם "שמעון טרבלסי" הרבה יותר מהשם האמיתי שלך...
מתוך 10 תגובות רק אחת עניינית, והשאר עקיצות וכו'?!
לא מתאים ולא מכבד.
הנושא הוא חסד ליהודי. (שזה אגב מצוה דאורייתא, למי שמקפידים בזה...).מתוך רמת התגובות תבין את החשיבות שמעניקים לנושא שהעלית...
מצד אמי אני מיוחס למשפחת רבנים נודעת, כשאני מזכיר את אחי זקני סבי אני כותב דודי זקני. אבל איני יודע מה אני צריך לכתוב כשאני מזכיר את בנו?
בתודה מראש
תודה רבה.אם השאלה היא על כל פעם שאתה מזכיר בספר את אותו רב, אני לא בטוח שזה נכון בכל פעם להזכיר קרבה כזו.
מקסימום שא"ב.
אכן אם מדובר על אזכורו בהקדמה וכיו"ב, מסתמא זה יבוא לאחר אזכור אביו כ"דודי זקני", אז ממילא האזכור צריך להיות "בנו של דודי זקני הרה"ג וכו'"
ובד"כ שימת הלב לקרבה לרב האמור היא יותר בולטת בהקדמה מאשר בהערה בתוך כדי הרצאת דברים בתוך גוף הספר.
הייתי מציין את זה באיזה הקשר בהקדמה, ותו לא.תודה רבה.
ספרו אינו ספר שאני מזכיר בכל חיבור שכתבתי, פעם ראשונה שיצא לי להזכירו זה כעת, ולכן שאלתי.
יתכן שיפה כח הבן מכח האב, ורוצה להתהדר ולהתייחס דווקא בבן.אכן אם מדובר על אזכורו בהקדמה וכיו"ב, מסתמא זה יבוא לאחר אזכור אביו כ"דודי זקני", אז ממילא האזכור צריך להיות "בנו של דודי זקני הרה"ג וכו'"
למה לא לכתוב בן דודי זקני ?מצד אמי אני מיוחס למשפחת רבנים נודעת, כשאני מזכיר את אחי זקני סבי אני כותב דודי זקני. אבל איני יודע מה אני צריך לכתוב כשאני מזכיר את בנו?
בתודה מראש
מצד אמי אני מיוחס למשפחת רבנים נודעת, כשאני מזכיר את אחי זקני סבי אני כותב דודי זקני. אבל איני יודע מה אני צריך לכתוב כשאני מזכיר את בנו?
בתודה מראש
אגב הייתי שומע את שלושה מבניו של הגרמ"ש שפירא מכנים את הגרי"ז הלוי "הסבא" למרות שהייחוס שלהם אליו הוא כמו בנידון שלפנינו.למה לא לכתוב בן דודי זקני ?
אולי זה כינוי חיבה תורני, כמו הסבא מ...אגב הייתי שומע את שלושה מבניו של הגרמ"ש שפירא מכנים את הגרי"ז הלוי "הסבא" למרות שהייחוס שלהם אליו הוא כמו בנידון שלפנינו.
איני יודע למדוד אבל שניהם היו ת"ח גדולים ואבדי"ם במקומם.יתכן שיפה כח הבן מכח האב, ורוצה להתהדר ולהתייחס דווקא בבן.
אני מכיר הרבה שכותבים על גדולים שיש להם קירבה "אא"ז" למרות שאינם נכדיהם...אגב הייתי שומע את שלושה מבניו של הגרמ"ש שפירא מכנים את הגרי"ז הלוי "הסבא" למרות שהייחוס שלהם אליו הוא כמו בנידון שלפנינו.