מחלוקת הגרמ"א והגר"ע בענין ברכת המצה לאחר פסח

באנר תרומה
אז בוא נעשה סדר
רוב הנשים עושים כהרמ"א, עוד מיעוט היו עושים משהו שלישי, וזהו.

וזה בדיוק שווה למה שכתב "שאין בירושלים מנהג קבוע" וכמו שביארתי לעיל בדיוק את דבריו, שהרוב כהרמ"א והמיעוט משהו שלישי.

אבל היות ואתה נחפז, ואינך קורא הודעות מלאות, נתפסת על שורה שכתב הר' אליהו מני, בוא בזמן שביארתי את דבריו לעיל גם מבלי לכתוב את השורה הזו, וכללתי את כל דבריו בביאור הדברים, ואם היית טיפה מבין את דברי ולא ממהר להגיב היית רואה שביארתי את כל דבריו כולל את השורה שציטטת מדבריו.
ולא רק אתה נחפז- אלא גם חברך שעשה לך "תודה"
בדיוק כמוך, שנחפזת להקשות על מה שכתבתי בשם הרב גדולת אלישע ואח"כ הסברתי בטוב טעם, ועד עכשיו לא הגבת שנית על דבריי.
עכשיו לעצם הטענה שלך, אתה כתבת באופן כולל ונחרץ שכך היה מנהג ירשלים כהרמ"א, אז לא! כי לא היה מנהג קבוע בזה. ומה בכך שרוב עשו כן, עדיין אין מנהג קבוע.
 
ולא רק זה, גם בספר גדולת אלישע דנגור שהיה רבה של בבל לפני הבן איש חי,
אגב, גם זה חוסר דיוק
הבא"ח התמנה לרב בבגדאד אחרי פטירת אביו בשנת תרי"ט , ומאז החל את דרשותיו המפורסמות בבית המדרש הגדול שם
הר' דנגור היה רב 4 שנים משנת תרמ"ט , שהבן איש חי היה בזמן הזה בגיל 54 , אחרי שכתב עשרות רבות מחיבוריו
כך- שלכתוב שהיה רב של בבל לפני הבא"ח זה לא עולה בקנה אד עם המציאות
 
אגב, גם זה חוסר דיוק
הבא"ח התמנה לרב בבגדאד אחרי פטירת אביו בשנת תרי"ט , ומאז החל את דרשותיו המפורסמות בבית המדרש הגדול שם
הר' דנגור היה רב 4 שנים משנת תרמ"ט , שהבן איש חי היה בזמן הזה בגיל 54 , אחרי שכתב עשרות רבות מחיבוריו
כך- שלכתוב שהיה רב של בבל לפני הבא"ח זה לא עולה בקנה אד עם המציאות
היה באופן רשמי החכם באשי מה שהבן איש חי לא היה. מעולם לא אמרתי שהשפעתו על בבל התקרבה לזו של רבנו יוסף חיים שהשפעתו חצה יבשות.
 
היה באופן רשמי החכם באשי מה שהבן איש חי לא היה. מעולם לא אמרתי שהשפעתו על בבל התקרבה לזו של רבנו יוסף חיים שהשפעתו חצה יבשות.
לא הבנת את דברי
כתבת שהרב דנגור היה רב של בגדד לפני הבא"ח
והיה נשמע מדבריך שכביכול הוא היה בדור שלפניו
ולכן הבאתי את התאריכים המדוייקם- שהבא"ח כבר היה אז בגיל 54 עם עשרות חיבוריו ודרשותיו וכו' וכו'
 
שאם עוד אחד ועוד אחד ועוד אחד מעידים א, באותו פרט ובאותו אופן בלי שום שינוי [הן בהדלקת נרות והן בשמיטה]
ויש עוד כמה שמעידים כמרן הגרע"י:
  1. בילקו"י הביא שהרב מוצפי והרב צבי סימן טוב אמרו שהיה היתר מכירה בפו"י, ורק שולחן אחד למחמירים.
  2. הרב יצחק אבא שאול בקובץ הזכרון בית הלל כתב שרבי עזרא אמר לא להחמיר בפני מרן. ושבפורת יוסף היה היתר מכירה.
 
תרשה לי מפני הכבוד לא להגיב לדברים הללו שנכתבו בילקו"י בתור עדות וד"ל
ודאי שלא תגיב, כי אם אביו מרן הגרע"י פסול לעדות כי יש לו נגיעות, אז ק"ו בן בנו של ק"ו שבנו פסול לעדות. ורק אתה ורבותיך כשרים לעדות.
 
חלילה לי להעתיק מאחרים בלי לציין
ועתה אענה את חלקי - וכפי שהגבתי שם באשכול , מה שהעלו מהר' יצחק ניסים זה סה"כ הוא בא להשיב על דברי הרב עובדיה, והוא לא מעיד על בגדד כי הוא היה אחרי הבא"ח
ושם בויכוח נסוב- אודות מה "שהמציא" הרב עובדיה , שבבגדאד נהגו לברך ולהדליק עד שבא הבא"ח ושינה המנהג

אולם זה שקר
לא הבנתי, הגר"י נסים שיקר במזיד? למה לו?
בשוגג? מאיפה מקור טעותו? הוא סתם אהב להמציא דברים?
 
ראשי תחתית