מרצים מקצועיים בציבור הספרדי

בית התקיעה

חבר חדש
הצטרף
3/1/25
הודעות
35
מי מכיר מרצים מקצועיים (תורניים) בציבור הספרדי?
בציבור הליטאי והחסידי יש המון, בציבור שלנו נראה שקצת פחות. אני טועה?

איני מדבר על רבני עמך (במחילה), אלא על מרצים רהוטים ואינטליגנטיים שמשנתם סדורה בנושאים שונים.
 
הרב יגאל כהן
הרב אבנר קוואס
הרב מיכאל לסרי
הרב זמיר כהן
הרב שניר גואטה
הרב מרדכי לוי
 
הרב יגאל כהן
הרב אבנר קוואס
הרב מיכאל לסרי
הרב שניר גואטה
הרב מרדכי לוי
איני מדבר על רבני עמך (במחילה),
אלא על מרצים רהוטים ואינטליגנטיים שמשנתם סדורה בנושאים שונים.
הרב זמיר כהן
 
הרב חזקיה חנימוב
יש לו ידע רחב בכל התחומים, היסטוריה השקפה ועוד
מדבר רהוט וברור.
ת"ח לכשעצמו ..
 
מי מכיר מרצים מקצועיים (תורניים) בציבור הספרדי?
בציבור הליטאי והחסידי יש המון, בציבור שלנו נראה שקצת פחות. אני טועה?
איך הצליחו להסביר למגזר שלם שבכל דבר הוא נחות ולא משתווה, כמעט בטוח שאתה טועה ודאי כלפי מרצים חסידיים אבל התודעה הפנימית ששכנעו אותנו בלי סוף שאיננו כמוהם, למרות המרחק מהאמת...
 
ראשית כל הרב אהרון לוי הוא ספרדי שיש לו שורשים בהונגריה
כמו כן:
הרב אליסף שם טוב - רהוט מאוד מדבר למגוון סוגי ציבורים
הרב יחיאל ויצמן - מקצועי מאוד מבכירי המרצים בערכים עשרות בשנים
הרב גואל אלקריף - ראש ישיבה ודרשן מוכר מאוד בציבור
זה בשליפה של דקה לפני שבת... מסתבר שיש עוד רבים וטובים
 
תעבור על רשימת הרבנים שמרצים בבתי כנסיות, תקשיב, ותחליט מי מוצא חן בעיניך,
למשל: מוסיוף/בורוכוב/יזדים/בית אליהו {הרב בועז שלום}
וסתם שאלה: מאי נפק"מ במרצים, ארץ מוצא?
 
דווקא בציבור הספרדי מאוד רווח התופעה של המרצים, צריך רק למצוא אותם.
 
מי מכיר מרצים מקצועיים (תורניים) בציבור הספרדי?
בציבור הליטאי והחסידי יש המון, בציבור שלנו נראה שקצת פחות. אני טועה?

איני מדבר על רבני עמך (במחילה), אלא על מרצים רהוטים ואינטליגנטיים שמשנתם סדורה בנושאים שונים.
אני טוען שבגדול (ובהסתכלות של עשרות שנים אחורה) הציבור האשכנזי חזק יותר בכתיבה והציבור הספרדי חזק יותר בדרשות, ושוב זה רק "בגדול".
 
אנכי הצב"י לא רואה בזה חתך ברור.
אני לא מדבר על אנשי מקצוע שהשתפשפו בדיבור או בכתיבה, אני מדבר שבגדול אצל האשכנזים יותר חזק עניין הכתיבה ואולי זה גם בגלל שבכל מאות השנים האחרונות היה להם בתי דפוס באירופה ולכן היבול שלהם גדל - מלבד זה שכל "גדול" שנפטר אצלהם הם מיד מוציאים עליו ספרים, וכן כל סיפורי החסידים שכל תזוזה שהאדמו"ר עשה הם כותבים אותו לדורי דורות. וכשאני שומע דרשות בעיקר של רבנים, שאז צריכים יותר עברית צחה, והרבה רגש להעביר את הדברים, ולדבר בגובה העיניים, ולפעמים צריכים להיות "דוגרי" בלי לחשוב הרבה... וזה חזק יותר אצל הספרדים
 
אני טוען שבגדול (ובהסתכלות של עשרות שנים אחורה) הציבור האשכנזי חזק יותר בכתיבה והציבור הספרדי חזק יותר בדרשות, ושוב זה רק "בגדול".
אני לא מדבר על אנשי מקצוע שהשתפשפו בדיבור או בכתיבה, אני מדבר שבגדול אצל האשכנזים יותר חזק עניין הכתיבה ואולי זה גם בגלל שבכל מאות השנים האחרונות היה להם בתי דפוס באירופה ולכן היבול שלהם גדל - מלבד זה שכל "גדול" שנפטר אצלהם הם מיד מוציאים עליו ספרים, וכן כל סיפורי החסידים שכל תזוזה שהאדמו"ר עשה הם כותבים אותו לדורי דורות. וכשאני שומע דרשות בעיקר של רבנים, שאז צריכים יותר עברית צחה, והרבה רגש להעביר את הדברים, ולדבר בגובה העיניים, ולפעמים צריכים להיות "דוגרי" בלי לחשוב הרבה... וזה חזק יותר אצל הספרדים

1. בוא נתחיל עם זה שבארצות המזרח הדפיסו ספרים במהלך הדורות לא פחות מאחיהם. ואולי אפילו עצם תרבות הכתיבה של חידו"ת היה מפותח במידה מסויימת יותר אצל בני ע"מ.

2. רבנים שמוסרים דרשות בבית כנסת, זה לא כושר של נאום או הרצאה, זה כושר לספר סיפורים יפים ווארטים על הפרשה. הגר"מ מאזוז הוא לא נואם ולא מרצה, אבל נעים לשמוע אותו. וכן הלאה כיו"ב.

3. גדולי הנואמים והמרצים כיום בישראל הם חד משמעית אשכנזים, תשווה לי את כל הנואמים באשכול כאן, טובים ככל שיהיו, מול הגרב"מ אזרחי, הרב לאו, הרב נויגרשל, הרב פנגר, מנחם בגין וביבי נתניהו.

4. לא כל דבר שייך לחלוקה בין ספרדים לאשכנזים. למה גדולי הנואמים הם אשכנזים?! מסתמא שהתשובה צריכה להיכתב ב'אריות קשורים בחוט' 2...
 
ראשי תחתית