ידוע שהאריז''ל החמיר בזה.יש לדון כשמכין הקפה הינו עכו"ם, האם יש בזה איסור בישול עכו"ם,
מה טעם?והגרע''י טוען שלפי הפשט אינו חיוב להחמיר ואכמ''ל
כמדומני הביאו בכף החיים.ידוע שהאריז''ל החמיר בזה.
מה טעם?
לכאו' טעם זה הוא רק לאשכנזים.ספר פרי חדש על יו"ד - סימן קיד
ועפ"י זה מותר לשתות הקאו"י בבית העכו"ם שאעפ"י שאינו נאכל כמות שהוא חי ועעש"מ מכל מקום אינו עשוי ללפת בו את הפת וא"כ לית ביה משום בש"ג. ומהך טעמא גופיה יש להתיר מין משקה אחר שנקרא גיקולאט"י בלע"ז שאף שמקצת בני אדם מלפתים בו את הפת מכל מקום רובא דעלמא שותין אותו בלא ליפות פת. ובלאו הכי יש להתיר בין הקאו"י ובין מין זה של גיקולאט"י דכי היכי דבטל הפרי לגבי המים לענין ברכה דהא לא מברכינן עלייהו אלא שהכל ה"נ בטל לענין איסור בישול וכמ"ש התוספות בפ' א"מ גבי שכר של תבואה וכתבתיו לעיל בס"ק ב' ובסי' קי"ב ס"ק י"ז ע"ש וכן עמא דבר:
למה?לכאו' טעם זה הוא רק לאשכנזים.
יש לדון כשמכין הקפה הינו עכו"ם, האם יש בזה איסור בישול עכו"ם,
ואולי תליא בדין הכנת קפה בשבת אי איכא בישול אחר קליה, ויל"ע.
וכמדומה שלא מצינו בזה חולק.הביא הרבה ראשונים דס"ל שהולכים אחרי העיקר, והעיקר הוא מה שהוא העיקר לגבי הברכה,