קובץ 'תורת ציון' - בתורתו של מרן האור לציון זיע"א

  • יוזם האשכול יוזם האשכול פתחיה
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

פתחיה

חבר חדש
הצטרף
6/6/25
הודעות
131
מידי שנה בשנה - זו השנה השביעית - שיוצא לאור קובץ תורני ברמה גבוהה מאוד
ובו מערכות תורניות בעומק ההלכה בתורתו של מורנו ורבנו הגאון הגדול

רבי בן ציון אבא שאול זצוק"ל
בראש הקובץ מופיעים מדברי תורתו שעדיין לא יצאו לאור עולם
באדיבות מכון 'אור לציון' שע"י בני המשפחה הרוממה
הקובץ יו"ל מידי שנה לרגל יום היאר-צייט של מרן זצוק"ל - י"ט בתמוז

חו"ר הפורום מוזמנים לשלוח מפרי עטם למייל המערכת
ובמידת האפשר יכנסו המאמרים לקובץ הקרוב

כ"כ כל תרומה להוצאת החוברת

(שמודפסת במאות עותקים ומחולקת ומופצת בכל רחבי הארץ)
תתקבל בברכה
יש אפשרות להנצחות


לשליחת חומרים - h043434620@gmail.com
 

קבצים מצורפים

הקובץ החדש שיצא עכשיו
לדעתי הקובץ הזה מחזה שדי יחזה, בתוספת מרובה, הן בהבאת דברי גדולי הדור, והן במאמרים איכותיים. אשרי הרב ישראל אליהו שליט''א שעוסק בזה במסירות. יגדיל תורה ויאדיר.
 
מאמרים שתפסו את תשומת לבי, הנדון על קושיית הרב סילבר, מאמר הגאון ר' שלום כהן שנו''נ בדברי האול''צ כדרכה ש''ת. מאמר הרב מזוז. והמאמר המקיף על הכזית שם חושבני שפינה וזוית לא שביק.
 
לא בטוח שיהיה לך כזה עונג ממנו
ממה לא נהנית, אתה אוחז כדעה ההפוכה? בהצלחה מי שלא משנה דעה גם בראיות ברורות זה ענין שלו.
קח את המאמר של הרב ראובן ניסן שמקיים את המנהג לומר י"ג מידות בפתיחת ההיכל ביו"ט
אני אישית מאד מכבד את מאמריו, המביא מסורת דורות האחרונים. אך אני פחות נהנה מהסברת מנהגים מקומיים.
 
ממה לא נהנית, אתה אוחז כדעה ההפוכה? בהצלחה מי שלא משנה דעה גם בראיות ברורות זה ענין שלו.
אם הנושא היה ראיות ברורות זה היה משהו אחר, אבל לקחת זיתים קיצוניים ממדינת הים וללמוד מזה מהו הבינוני של חז"ל?
יש גם ביצה גדולה של 300 גרם, אז לכן אפשר לקבוע שהביצה הממוצעת היא לפחות 150?
נראה שסומנה שם המטרה מראש, ומכאלו מאמרים א"א ליהנות.

ולהיפך, המאמר של הרב ניסן למשל, דווקא במקרה הזה הינו אובייקטיבי, שכן הוא גם נגד דעת רבו הגר"י הלל, וגם נגד מנהג בגדד ארץ מוצאו. ודבריו שם הם דברי טעם, אם כי באריכות כדרכו.
 
אם הנושא היה ראיות ברורות זה היה משהו אחר, אבל לקחת זיתים קיצוניים ממדינת הים וללמוד מזה מהו הבינוני של חז"ל?
טועה בדבר משנה אינו בכלל מי שיש לדון בדעתו.
ובמשנתנו כתוב לוקח גדולה שבגדולות. כאמת מידה. והובא בכל הראשונים.
יש גם ביצה גדולה של 300 גרם, אז לכן אפשר לקבוע שהביצה הממוצעת היא לפחות 150?
לא היה ולא נברא ביצת תרנגולת כזו
 
טועה בדבר משנה אינו בכלל מי שיש לדון בדעתו.
ובמשנתנו כתוב לוקח גדולה שבגדולות. כאמת מידה. והובא בכל הראשונים.
ברור ופשוט. אבל לא כשברור שמדובר במקרה קיצוני שלא משקף. והראיה מביצה
לא היה ולא נברא ביצת תרנגולת כזו
אז אולי כבודו יחכים אותנו מה הביצה הגדולה ביותר שנמדדה אי פעם.

עכ"פ אם אוכיח שנמדדה כזו ביצה אי פעם, אז כבודו יעבור לקדש על שיעור רביעית של 250 סמ"ק?
 
ראשי תחתית