ארגון 'מורשה' ▪︎ להרמת קרן התורה

כמצרף כסף

חבר חדש
הצטרף
22/7/25
הודעות
41
ראיתי קובץ נפלא של ארגון בשם 'מורשה'.
ובו הביאו מדברי תורתם של רבנים גדולי תורה שאין להם חשיפה בציבור כל כך.
התרשמתי ממנו מאוד, ומעניין אותי אם הארגון נוקט בפעולות נוספות לרומם את קרנם של גדולי תורה אלו.

מי שיש לו מידע אשמח.
 
הארגון פועל בעיקר להרמת קרן התורה בציבורינו תחת רבותינו ראשי הישיבות,
הן בשיעורים ושיחות במשך השנה כולה
והן במעמדות מפוארים כגון מעמדי ריתחא וכנסי חינוך ועוד רבות
בתחילת הקובץ מופיע בתמצית מטרת הארגון.
https://mizrach.co.il/38616/
https://mizrach.co.il/39157/
https://mizrach.co.il/39431/
 

קבצים מצורפים

  • image (23).png
    image (23).png
    306.2 קילובייט · צפיות: 12

בעומק העיון

"עומקא דשמעתתא" בסדרת מעמדים לאברכים ובני ישיבות בשיתוף ארגון 'מורשה'​

ציבור שוחרי התורה מוזמן בימים הקרובים לשלושה מעמדי "עומקא דשמעתתא" בערי הארץ, בהשתתפות ראשי ישיבות ורבנים, לשעות של עמל התורה, פלפולה וריתחא דאורייתא

  • דוד סופר
  • כ״ח בניסן תשפ״ו (15/04/2026)
  • 09:06
  • צילום: ארכיון כותל המזרח


ארגון "מורשה" יוצא בימים אלו בסדרת מעמדי תורה תחת הכותרת "עומקא דשמעתתא", המיועדים לציבור שוחרי התורה, אברכים ובני הישיבות, מתוך מגמה להרבות את קול התורה ולהעמיד במרכז את עמל הסוגיה, החידוד והעמקה בלימוד.

על פי הפרסום, המעמדים ייערכו בראשות רבותינו ראשי הישיבות שליט"א, ויישאו את החותם של "מלחמתה של תורה – בריתחא דאורייתא", כאשר המשתתפים יזכו לשמוע דברי תורה ועיון מפי גדולי התורה והרבנים בכל אחד מן המוקדים.

המעמד הראשון יתקיים ביום רביעי כ"ח ניסן בעיר רכסים, בשעה 11:00 בבוקר. המעמד השני ייערך ביום חמישי כ"ט ניסן ברמת בית שמש ג', בשעה 13:30. בהמשך לכך יתקיים גם מעמד מרכזי נוסף ביום חמישי, ליל ראש חודש אייר, בעיר אשדוד, בבית המדרש 'חניכי הישיבות' אזור ג', בשעה 21:00.

במודעות שפורסמו לקראת המעמדים ניכרת ההשקעה בהעמדת כינוסים תורניים מרשימים ומרוממים, שנועדו לכנס יחד אברכים ובני ישיבות סביב עיונה של תורה, מתוך שאיפה להוסיף חיזוק, התמדה ועלייה בלימוד בימים אלו.

בקרב ציבור בני התורה ניכרת ציפייה לקראת המעמדים, אשר מצטרפים לשורת יוזמות תורניות שנועדו להעצים את חיי בית המדרש ולהרבות את שקידת התורה בקרב בני העלייה.


 

רואים את הקולות:

מראות ורשמים מהמעמד האדיר "עומקא דשמעתתא" בקהילת 'אוהל קדושים' רכסים​

מלחמתה של תורה: בית המדרש 'אוהל קדושים' ברכסים התמלא בעשרות לומדים במעמד 'עומקא דשמעתתא' בסיוע ארגון מורשה ובהשתתפות מרנן ורבנן שליט"א

  • דוד סופר
  • ב׳ באייר תשפ״ו (19/04/2026)
  • 19:10
  • צילום: באדיבות המצלם


ציבור רב של אברכים ובני תורה השתתפו במעמד האדיר "עומקא דשמעתתא", שנערך ביום רביעי כ"ח ניסן בקהילת "אוהל קדושים" ברכסים, על ידי ארגון "מורשה" הפועל להרמת קרן התורה, לקראת סיום בין הזמנים ותחילת זמן קיץ הבעל"ט.

דברי פתיחה נשא רב הקהילה הגאון רבי חיים בנימין גדליהו שליט"א ר"מ בישיבת "אבני נזר", בצורך ובמעלה שכלל החוויות וההרגשות יהיו בתוך בית המדרש וסביב לימוד התורה. ולאח"מ החלו רבותינו ראשי הישיבות הגאונים הגדולים רבי מנשה אביעזרי שליט"א ר"י "באר יצחק", ורבי אייל שמריהו שליט"א מר"י "אהל יוסף-היכל צבי", לשאת ולתת עם הנאספים במלחמתה של תורה במשך שעה ארוכה בעומק הסוגיות, כאשר ראשי הישיבות מעלים שאלות וחקירות בענייני ספירת העומר לעיון ולחידוד, והציבור כולו נשאב לתוך השקלא וטריא מתוך ריתחא דאורייתא.

את המעמד הנחה הרה"ג רבי אליהו אבן עזרא, ר"מ בישיבת "שערי תבונה" לצעירים, ובמהלכו הוענקו למשיבים שהצטיינו בתשובותיהם כרטיסי ספר טעונים במאות שקלים, כאות הוקרה על עמלם וידיעותיהם.

בני הקהילה ציינו את האווירה המיוחדת והנפלאה ששררה בבית המדרש, שביטאה והמחישה את השתייכות בני הקהילה ללימוד התורה כמרכז חייהם, ואת הקשר והחיבור לרבותינו גדולי התורה שליט"א, שהותירו בליבם רושם עמוק ועז לשאוף להוסיף עוד שקידה ועמל בלימוד התורה הקדושה, מתוך תחושת התרוממות מיוחדת ונשגבה.

 

בהמשך לפעילות הענפה:

"עומקא דשמעתתא" בבית שמש: ראשי הישיבות השתתפו במעמד ריתחא דאורייתא​

מאות בחורים התפלפלו שעות ארוכות עם גדולי ראשי הישיבות, במעמד סיום אדיר שחתם מהלך בין הזמנים רחב בעיר והצית מחדש את אש התורה



המעמד הכביר "עומקא דשמעתתא" שנערך בבית שמש עם סיום בין הזמנים ניסן תשפ"ו, הפך לשיא מרומם ומעורר השתאות, כאשר מאות בני ישיבות גדשו את ההיכל ונטלו חלק באחד ממעמדי התורה הגדולים שנראו בעיר בשנים האחרונות.

האולם כולו סער בריתחא דאורייתא, שעה שהבחורים, חדורי חיות של תורה, התפלפלו במשך שעות ארוכות עם מרנן ורבנן גדולי ראשי הישיבות שליט"א בסוגיות עמוקות. המראה היה עוצמתי במיוחד: קבוצות של בחורים מקיפות את ראשי הישיבות, שואלות, מקשות, מחדדות, והכול מתוך להט של עמל התורה ושקיעות אמיתית.

ראשי הישיבות שליט"א לא הסתירו את התפעלותם מרמת הידיעות, החריפות והעמקות שהפגינו הבחורים. תוך כדי המעמד, חילקו במקום שוברים יקרי ערך לבחורים שענו כהוגן והפגינו בקיאות ועיון, כשהדבר מוסיף נופך של חיזוק והוקרה לעמלי התורה.

את שולחן הכבוד פיארו גדולי ראשי הישיבות הגאונים הגדולים: רבי יעקב שראבני שליט"א מראשי ישיבת "מאור התורה"; רבי מנשה תופיק אביעזרי שליט"א ראש ישיבת "באר יצחק" טלזסטון; רבי שלום ביטאן שליט"א ראש ישיבת "דעת חיים"; רבי יוסף חיים סויסה שליט"א ראש ישיבת "תורה ודעת" ורבי סעדיה אלפון שליט"א ראש מוסדות "יד סעדיה" בארה"ק.

בסיומו של המעמד נערכו הגרלות על פרסי ערך יוקרתיים, בהם סט ש"ס עוז והדר מפואר, כובע בורסלינו איכותי, סטים של מזוודות יוקרתיות ומעטפות עם סכומי כסף, לצד חלוקת שוברי ביגוד לכלל המשתתפים בתוכנית הלימוד, כהוקרה על עמלם בימי בין הזמנים.

ברקע המעמד המרומם עמד מהלך נרחב הנבנה במהלך השבועות שקדמו לו, ביוזמת איחוד בני הישיבות "למען תורתך", אשר פעל ליצירת מעטפת כוללת לימי בין הזמנים. בין היתר הופעלה תוכנית הלימוד "בין הזמנים כהלכה 3", במסגרתה למדו הבחורים בחוברת ייעודית במשנה ברורה, ואף נבחנו על החומר.

כמו כן הוקמו מערכי סיוע שונים, בהם ארוחות בוקר בישיבות בין הזמנים שסייעו לשמירת רצף הלימוד, וכן מערך ייעוץ והכוונה שנתן מענה לפניות רבות של בחורים בתקופה מורכבת זו. בנוסף נערכו ימי שיבוץ מרוכזים לבחורים לקראת זמן קיץ, בליווי והכוונה מקצועית.

עם זאת, בקרב המשתתפים והגורמים המעורבים שוררת תמימות דעים כי גולת הכותרת של כל הפעילות הייתה ללא ספק מעמד "עומקא דשמעתתא", אשר ריכז בתוכו את תמצית המהלך כולו: חיבור עמוק לעמל התורה, מפגש בלתי אמצעי עם גדולי ראשי הישיבות, והצתת אש של התחדשות בלב מאות בני ישיבות בעיר.

בני הישיבות הודו למארגני המעמד ולראשי האיחוד, ובראשם המנהל הרוחני של "למען תורתך" ו"לבקר בהיכלו" הגאון רבי יוסף חיים סויסה שליט"א, וכן יו"ר למען תורתך הרב איתמר הכרמי ומנהל הארגון הרב חננאל עזרי, על היוזמה וההשקעה, אשר העמידו רף חדש למעמדי תורה בעיר והותירו רושם עמוק בלב המשתתפים. וכן לארגון מורשה להרמת קרן התורה על הסיוע והעזרה בקיום המעמד.

 
ראשי תחתית