מחשבות טובות
חבר ותיק
- הצטרף
- 27/12/24
- הודעות
- 1,190
מה למעשה, האם מקילים היום בקרקע מרוצפת (זכור לי שחכם עובדיה מיקל וחכם בן-ציון מחמיר), והאם מה שהם סגורים בתוך קופסא זה צירוף לקולא או לא.
ישר כח!הגרש"ז אויר' זלה"ה בהליכו"ש עמ' קעא מח"א
החמיר הרבה ולא אבה להקל חלילה גם בכלי בתוך כלי
איברא דלכאו יש לעשות כמה ספיקות וספיקי ספיקות ותלוי באיזה ביהמ"ד גדלת
אוירא דא"י מחכיםמשהו חדש ה'אויר' הזה.
כמדומה שהן פרנקפורט דמיין והן פרנקפורט דאודר ליכא בהן אוירה דארץ ישראל אלא אוירה דאינו יהודי, ואין עניינם לכאן.אוירא דא"י מחכים
וא"י זה חילוק תיבת אוירבך כעין פפד"מ ועוד כידוע ליודעין
לא למדת תורת החילוק מסובך לחוד וסביח לחודמסובח,
תסבחו ותברחו.לא למדת תורת החילוק מסובך לחוד וסביח לחוד
שוב להזדרז להשיגכמדומה שהן פרנקפורט דמיין והן פרנקפורט דאודר ליכא בהן אוירה דארץ ישראל אלא אוירה דאינו יהודי, ואין עניינם לכאן.
עי׳ יפה ללב יו"ד קטז ס"ק ומה למעשה, האם מקילים היום בקרקע מרוצפת (זכור לי שחכם עובדיה מיקל וחכם בן-ציון מחמיר), והאם מה שהם סגורים בתוך קופסא זה צירוף לקולא או לא.
בהילכו"ע להרב עובדי' זצ"ל מחמירומה בעניין אוכלים שתחת עגלת תינוק, כשישן עליה תינוק ובאינו ישן
*מבעלז׳ אם כבר…בהילכו"ע להרב עובדי' זצ"ל מחמיר
בשו"ת שבט הקהתי לגאון מבעלזא מיקל בקטן
ט.ל.ח.*מבעלז׳ אם כבר…
חלילה, יחשבו שזה מקף לשינוי הסיומת, ודו"ק.*מבעלז׳ אם כבר…
קריינא דאיגרתא, הרב כמט'אולי הרב מחט'
יערוך לנו בזה מערכה
הליכו"ש לא פוסק טוב בשבילך???האמת שבני שאל אותי כעת, שכח העוגות תחת המיטה, רציתי תשובה מהירה, אבל כנראה שזה לא המקום...
אולי ליהוי פרוונקא הרב אהש'קריינא דאיגרתא, הרב כמט'
מאוד חושקניאולי ליהוי פרוונקא הרב אהש'
תירגעהליכו"ש לא פוסק טוב בשבילך???
למה?
כי הוא שכנז? לא בקיא בפוסקין?
לאו דוקא. השם פראנקפורט בנוי משתי תיבות, פראנק - פורט. ופירושו מעבר (מקום חציית הנהר) הפראנקים.הכוונה שפפד"מ מקצרים מילה אחת פרנפוקט עושים פ"פ
ומה דעת הליכו"עהליכו"ש לא פוסק טוב בשבילך???
כי אח"כ כתבת "איברא", ולא איברי לילה אלא לגירסאלמה?
חלילה, אבוה דשמואל היה לו נשמה ספרדית.כי הוא שכנז? לא בקיא בפוסקין?
הכרנו אותו היטב ממערוכתיו הענקיות כאןתירגע
היזהר בכבודו של הרב מחשבות טובות שהינו ת"ח ובקיא עצום
במקום לחפש ברכות תתחיל ללמוד ודרך ההולך ללמוד להיות גדול...מאוד חושקני
תתפלל עלי
כבר ביבי"א חא כ' להקל כמדו'ומה דעת הליכו"ע
צודקבמקום לחפש ברכות תתחיל ללמוד ודרך ההולך ללמוד להיות גדול...
לדעת מרן הגרע"י (הליכו"ע ח"ז עמ' ריד) מקילים בקרקע מרוצפת אפילו בהפסד מועט, ובשאינה מרוצפת בהפסד מרובה.מה למעשה, האם מקילים היום בקרקע מרוצפת (זכור לי שחכם עובדיה מיקל וחכם בן-ציון מחמיר), והאם מה שהם סגורים בתוך קופסא זה צירוף לקולא או לא.
לא נראה לי זה צירוף.והאם מה שהם סגורים בתוך קופסא זה צירוף לקולא או לא.
ולמעשה אתה חוכך לאסור או להתיר?לא נראה לי זה צירוף.