איך ומדוע בבני ברק אין בית ספר אחד של בנות ספרדיות?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול האש
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
לדעתי, יש אשמה גדולה על הדרג הרבני עם ראשי הרשויות [קרי נבחרי הציבור בערים]. שאין בית ספר אחד אפילו ספרדי לבנות, למה כולן צריכות ללמוד אצל האשכנזים, מה יש להם שאין לנו. וכמה רעות יוצאות מזה, ראשית ההלכות וכל נוסח התפילה שגוי ועוד מנהגי חלוקים, כל התפקידים הבכירים מקבלים הם, אח"כ יש בעיות לגבי הסמינר, למה לא מתקנים הכל מהשורש
צריכים לדפוק על השלחן ולומר בקול חד "כל בת ספרדיה רק במוסד ספרדי" וזו צריכה להיות דפיקה רחבת ידיים.
זה הזוי שכל בני ברק מנוהלת במוסדות בתי הספר של הבנות שהם רק ע"י מנהלות ומורות אשכנזים, זה לא מוסרי ולא הגיוני. ואין לומר שרוצים ללמוד אצלהם, כיון שבני ברק מחולקת לפי אזורים וכולם מתקבלים, אבל שוב השליטה בהנהגה אצלהם ויוצא מזה הרבה רעות.
צריך שהרבנים והעירייה יקבעו ליטאים לבד, ספרדים לבד, כמו שחסידים לבד, ואז רוב ככל הבעיות יפתרו. פשוט האשכנזים רוצים לשלוט עלינו, ולראות אותנו שפלים, זו המציאות הכואבת.
לפני כמה חודשים רצו להקים בית ספר של בנות ספרדיות בשכונת אור החיים, ולצערי רבנים משתכנזים מיחו בדבר [דיברתי עם המנהלים בזה].
שהוקמה שכונת הסופרים, רצו להקים בית ספר לבנות, ואנשים מהאשכנזים ביקשו ממשפחות ספרדיות טובות שלא ירשמו, כדי להרוס את הרישום, ובכך גם זה נהרס [עדכון זה מהעירייה].
ואין לטעון שיש לומדים ויש עובדים, שיש בתי ספר שיחלקו את זה לפי כיתות, וא"כ נעשה את אותו הדבר, בלי קביעה מהם.

יש למישהו עצה מה אפשר לעשות עם בעיית בתי הספר, אם הייתי בעל אמצעים וגם לא אחד שרוצה ללמוד עוד ועוד, הייתי רוצה להפוך את המצב.

אם את זה נתקן לא צריך את הסימנרים שלהם, ואת כל הבזיון שהם עושים לציבור הספרדי.

וב"ה לגבי התלמודי תורה, כבר די מסודר שיש חניכי מובחרים [משמחי לב, ישרי לב, כח התורה, אדרת אליהו שתילי זיתים ועוד], ומשפחות באיכות גבוהה שולחים לכתחילה לספרדים, אבל בחינוך הבנות הכל תקוע, ואז בוכים על התאונת שרשרת.

וצריך להבין כל המבנים מהמדינה, ממשרד החינוך, ועיריית בני ברק את כל הכיתות לוקחים לאשכנזים, למה?

כותב בכאב.
היה אחד שרצה לעשות דיאטה וכל פעם שפתח את המקרר או הציץ בחבילת הטילונים במקפיא, אמר לעצמו היום אני אוכל וממחר אני מתחיל דיאטה, ועד היום הוא אוכל ומבטיח הבטחות...
נושא המוסדות לבנות הספרדיות, לא יפטר אלא א"כ כל הרבנים והעסקנים הספרדים בבני ברק (לדוגמא) ישלחו את בנותיהם לסמינר ספרדי שיפתח מחר בבוקר, ואחריהם כל העדה, אם הם הנציגים שלנו שנהנים מהכבוד השררה והכסף של הציבור אז בבקשה תהיו הראשונים בשטח לא רק בדיבורים.
המציאות המפורסמת היא, שכמעט כל אנשי ש"ס וכן הרבנים הספרדים שולחים את בניהם למוסד אשכנזי אוכלים את הגלידה משמינים... ומבטיחים לעצמם ולעולם כולו שממחר נעשה ביחד דיאטה, קמים בבוקר ונזכרים שיש עוד טילון קפוא במקפיא, אוכלים אותו, ומבטיחים הבטחות.
הבטחתי (לאחי הספרדים) ונושעתי (כשהבת נכנסת לסמינר אשכנזי)
אך כל עוד וזה לא מגיע במכה אחת מכל הרבנים והעסקנים העסק לא יזוז ובצדק, כי כל אחד יגיד למה שאני יהיה ראשון שיקח סיכון שהבת תיכנס למוסד עם בנות ברמות רוחניות והתנהגויות שונות.
 
היה אחד שרצה לעשות דיאטה וכל פעם שפתח את המקרר או הציץ בחבילת הטילונים במקפיא, אמר לעצמו היום אני אוכל וממחר אני מתחיל דיאטה, ועד היום הוא אוכל ומבטיח הבטחות...
נושא המוסדות לבנות הספרדיות, לא יפטר אלא א"כ כל הרבנים והעסקנים הספרדים בבני ברק (לדוגמא) ישלחו את בנותיהם לסמינר ספרדי שיפתח מחר בבוקר, ואחריהם כל העדה, אם הם הנציגים שלנו שנהנים מהכבוד השררה והכסף של הציבור אז בבקשה תהיו הראשונים בשטח לא רק בדיבורים.
המציאות המפורסמת היא, שכמעט כל אנשי ש"ס וכן הרבנים הספרדים שולחים את בניהם למוסד אשכנזי אוכלים את הגלידה משמינים... ומבטיחים לעצמם ולעולם כולו שממחר נעשה ביחד דיאטה, קמים בבוקר ונזכרים שיש עוד טילון קפוא במקפיא, אוכלים אותו, ומבטיחים הבטחות.
הבטחתי (לאחי הספרדים) ונושעתי (כשהבת נכנסת לסמינר אשכנזי)
אך כל עוד וזה לא מגיע במכה אחת מכל הרבנים והעסקנים העסק לא יזוז ובצדק, כי כל אחד יגיד למה שאני יהיה ראשון שיקח סיכון שהבת תיכנס למוסד עם בנות ברמות רוחניות והתנהגויות שונות.
הוא לא ייפתר כל אחד יפחד להיות לבד. אין מה לפחד להיות לבד. לא צריך את אף אחד כדי לעשות את המעשה הנכון.
צריך לשלוח למוסדות קיימים, הם מצויינים מספיק.
 
ממש וממש לא.

אולי אתה חדש פה בפורום - אז תעלעל על אשכולות רבים שפזורים פה לאין קץ , ותראה שהמרחק הוא אלפי שנות אור, ושאין יכולים לדור בכפיפה אחת.
כנראה ש@נקודת מבט התכוון לומר שזו הבעיה, לא המחלוקות בעצמן.
הפתרון נעוץ רק בהחלטה שלנו. שלנו הכוונה, שלי ושלך, ושל כל מי שקורא, לקחת אחריות אישית רק על עצמו ולהשפיע על סביבתו הקרובה.
 
ראשית כל אני לא חושב שיש מקום לבוא בטענות לאנשי ציבור כאלה ואחרים ולטעון למה לא שלחתם למקום ספרדי
סליחה לא כל אחד רוצה להיות הכבשה השחורה והגשר שעל גבו ינהרו אלפי מבני ספרד אל מקום ספרדי.
למה אתה שואל? פשוט! כי כשאתה רוצה להמר אתה לוקח את ההימור על כרטיס לוטו או מקסימוס כרטיס הגרלה ב'עלה שיח' - זכית - אוהווו דירה בבני ברק - לא זכית - נו... בסך הכל 600 ש"ח בלבד... סכום - אבל לא נופלים ממנו...
לעומת זאת אם אני אשלח למוסד ספרדי חדש ובגלל בעיות חוסר האימון של חלקים בציבור הוא לא יצלח אז הימרתי על הילדים שלי - וזה - לא בא בחשבון לכל אחד...
בנוסף, אם ראית ציבור שלא מעונין לשלוח למוסד ספרדי אז זה נחמד מאוד לבוא ולטעון 'למה אתם לא שולחים...' - אבל יותר נחמד זה לבדוק למה הם לא שולחים... המיקוד יעזור לנו ב=פחות להתבוסס בביצה העכורה של רגשות הקיפוח ולהתמקד בשורש הבעיה.
אני אכתוב כאן משהו שעלול להרגיז כמה חברים נכבדים - אני לוקח את ההימור (שהוא פחות אגב מלשלוח למוסד שאולי לא יצלח...)
אם המונח ספרדי או ציבור ספרדי עדין לא ממותג טוב - אז הבעיה היא לא במי שלא בוחר בו - אלא במותג... להתקשקש למה האברך הפלמוני בוגר עטרסססססס וכיוצ"ב לא סומך עליך - הוא דיון לא רלוונטי - צא וחשוב למה עדין אתה לא מותג נחשק שהוא רץ אליך בריצת אמוק... לא שמעתי אף פעם שחברת קריסטל שלחה נציגים מטעמה לרחובות לכעוס למה הם לא צורכים את השתיה המוגזת שלהם... הם משקיעים בביסוס המותג עד כמה שניתן ומצפים שבתודעה הציבורית זה יחלל ויעמיק שורשים... בעיקר בכיס...
נגזר מכך: שהמפכה שהוצגה בתלמודי תורה ובבית יעקב המקומיים היא מהפכה אדירה שהיא למעשה יוצרת תודעה עמוקה על האמון הרב שיש לרכוש לציבור בני התורה הספרדי ולרוח השוררת ביני עמודי דכתלי...
אלא מאי עדין יש ויש שלא סומכים - חכה - אתה מבסס את המותג... ככל שתתעצם הוא כבר יבוא מאיליו - ואז נדון האם לקבל בוגר עטרסססס זה פרום בשבילי או שאני צריך יותר פרום מזה...
אז ידידי ואהובי, בואו נפסיק לדוש בלמה וכמה - נתמקד בהעמקת המותג בתודעה הציבורית נשקיע ביחסי ציבור נרחבים - נעבוד על אחד אחד בשכנוע עמוק - לא בטענות למה אתה עדין לא בחרת להאמין בי - ממש ממש לא!!!
ננסה להשתמש בכישורי היחצנות שיש בנו - וישנם - ואז כשנהפוך למותג נחשק ומוכר עם אהדה ציבורית - אזי נראה שכולם ירדפו אחרינו לא להיפך...
ערב טוב לכולם
 
כנראה ש@נקודת מבט התכוון לומר שזו הבעיה, לא המחלוקות בעצמן.
הפתרון נעוץ רק בהחלטה שלנו. שלנו הכוונה, שלי ושלך, ושל כל מי שקורא, לקחת אחריות אישית רק על עצמו ולהשפיע על סביבתו הקרובה.
לא רק זה... הכוונה שלי היא יותר לכיוון שנוכחנו לראות שיש לנו המון תלמודי תורה וישיבות ספרדיות – קטנות וגדולות – שהן פשוט מעצמות, גם בכמות וגם באיכות.

ואז יבוא מישהו וישאל: "רגע, אבל איך זה מסתדר? הרי יש דעות שונות ומחלוקות, ואינם יכולים לדור בכפיפה אחת?!"
אז זהו, שזה בדיוק מה שאמרתי: עובדה שיש דרך להתמודד עם המורכבות הזו, ולא מעט מוסדות כבר מצאו את הנוסחה ועושים את זה בהצלחה.
אם ככה, ברור שאפשר ליישם את אותה הדרך גם בבתי הספר והסמינרים של הבנות. ובינינו, נראה לי שתסכימו איתי ששם זה אפילו אמור להיות הרבה יותר פשוט וקל מאשר אצל הבנים... לא ככה?
 
ראשית כל אני לא חושב שיש מקום לבוא בטענות לאנשי ציבור כאלה ואחרים ולטעון למה לא שלחתם למקום ספרדי
סליחה לא כל אחד רוצה להיות הכבשה השחורה והגשר שעל גבו ינהרו אלפי מבני ספרד אל מקום ספרדי.
למה אתה שואל? פשוט! כי כשאתה רוצה להמר אתה לוקח את ההימור על כרטיס לוטו או מקסימוס כרטיס הגרלה ב'עלה שיח' - זכית - אוהווו דירה בבני ברק - לא זכית - נו... בסך הכל 600 ש"ח בלבד... סכום - אבל לא נופלים ממנו...
לעומת זאת אם אני אשלח למוסד ספרדי חדש ובגלל בעיות חוסר האימון של חלקים בציבור הוא לא יצלח אז הימרתי על הילדים שלי - וזה - לא בא בחשבון לכל אחד...
בנוסף, אם ראית ציבור שלא מעונין לשלוח למוסד ספרדי אז זה נחמד מאוד לבוא ולטעון 'למה אתם לא שולחים...' - אבל יותר נחמד זה לבדוק למה הם לא שולחים... המיקוד יעזור לנו ב=פחות להתבוסס בביצה העכורה של רגשות הקיפוח ולהתמקד בשורש הבעיה.
אני אכתוב כאן משהו שעלול להרגיז כמה חברים נכבדים - אני לוקח את ההימור (שהוא פחות אגב מלשלוח למוסד שאולי לא יצלח...)
אם המונח ספרדי או ציבור ספרדי עדין לא ממותג טוב - אז הבעיה היא לא במי שלא בוחר בו - אלא במותג... להתקשקש למה האברך הפלמוני בוגר עטרסססססס וכיוצ"ב לא סומך עליך - הוא דיון לא רלוונטי - צא וחשוב למה עדין אתה לא מותג נחשק שהוא רץ אליך בריצת אמוק... לא שמעתי אף פעם שחברת קריסטל שלחה נציגים מטעמה לרחובות לכעוס למה הם לא צורכים את השתיה המוגזת שלהם... הם משקיעים בביסוס המותג עד כמה שניתן ומצפים שבתודעה הציבורית זה יחלל ויעמיק שורשים... בעיקר בכיס...
נגזר מכך: שהמפכה שהוצגה בתלמודי תורה ובבית יעקב המקומיים היא מהפכה אדירה שהיא למעשה יוצרת תודעה עמוקה על האמון הרב שיש לרכוש לציבור בני התורה הספרדי ולרוח השוררת ביני עמודי דכתלי...
אלא מאי עדין יש ויש שלא סומכים - חכה - אתה מבסס את המותג... ככל שתתעצם הוא כבר יבוא מאיליו - ואז נדון האם לקבל בוגר עטרסססס זה פרום בשבילי או שאני צריך יותר פרום מזה...
אז ידידי ואהובי, בואו נפסיק לדוש בלמה וכמה - נתמקד בהעמקת המותג בתודעה הציבורית נשקיע ביחסי ציבור נרחבים - נעבוד על אחד אחד בשכנוע עמוק - לא בטענות למה אתה עדין לא בחרת להאמין בי - ממש ממש לא!!!
ננסה להשתמש בכישורי היחצנות שיש בנו - וישנם - ואז כשנהפוך למותג נחשק ומוכר עם אהדה ציבורית - אזי נראה שכולם ירדפו אחרינו לא להיפך...
ערב טוב לכולם
אם תניח שאתה לא כבשה שחורה, אף אחד לא יוכל להדביק לך את הסטיגמה הזו. אם תחשוש ממנה, אז אכן תהיה לך בעיה, אבל זה בסך הכל ענין של בחירה.
ובכלל, המיתוג, מיועד למי שזה לא הוא, כשאתה רוצה למכור משהו למישהו אחר, אבל כשזה אתה בעצמך, למה צריך למתג את זה?
 
ובכלל, המיתוג, מיועד למי שזה לא הוא, כשאתה רוצה למכור משהו למישהו אחר, אבל כשזה אתה בעצמך, למה צריך למתג את זה?
"עלמא דשיקרא", מה לעשות?
על סוגיית הויטרינה - לא שמעת? זה משל מוכר שמשתמשים בו ראשי ישיבות וכוללים כשאיזה תורם מכובד מגיע וכלל הלומדים מתבקשים להיכנס וללמוד בצורה מכובדת כדי שהתורם יתרשם ויראה את מעשי ידיו להתפאר. ואז שואלים אותו- הרי אנחנו אמיתיים עם עצמינו ונעשה מה שאנחנו עושים תמיד וכו וכו וכו...
{המשל על בעל חנות של קריסטלים ודברים יקרים – שתמיד ישים בחלון הראווה = בויטרינה בחוץ את הפריטים הכי נוצצים והכי יפים שלו כדי למשוך את העין של הלקוחות, למרות שבתוך החנות עצמה לא בטוח בכלל שתמצא עוד דברים ברמה הזאת...}
 
"עלמא דשיקרא", מה לעשות?
על סוגיית הויטרינה - לא שמעת? זה משל מוכר שמשתמשים בו ראשי ישיבות וכוללים כשאיזה תורם מכובד מגיע וכלל הלומדים מתבקשים להיכנס וללמוד בצורה מכובדת כדי שהתורם יתרשם ויראה את מעשי ידיו להתפאר. ואז שואלים אותו- הרי אנחנו אמיתיים עם עצמינו ונעשה מה שאנחנו עושים תמיד וכו וכו וכו...
{המשל על בעל חנות של קריסטלים ודברים יקרים – שתמיד ישים בחלון הראווה = בויטרינה בחוץ את הפריטים הכי נוצצים והכי יפים שלו כדי למשוך את העין של הלקוחות, למרות שבתוך החנות עצמה לא בטוח בכלל שתמצא עוד דברים ברמה הזאת...}
אבל שוב, זה כשאתה שם דבר בחנות, אבל כשאתה שם לעצמך בבית אתה לא ממתג, ולא מכין את החביתה בצלחת יוקרתית.
אנחנו צריכים אותנו ורק אותנו, ולא צריך שום אישור ושום חיווי מאף אחד, אז למה להשתווק, הכל בפנים.
 
שכונה במזרח ירושלים... סליחה מהבני ברקים... :)
אלו ואלו דברי אלוקים חיים :)
יש "שכונת בית חנינא" ויש לידו (מאחורי הכביש הראשי 50 בגין צפון) "כפר בית חנינא" הנמצא מתחת לשכונת רמות א'
וכדאמרינן בגיטין "מכפר לודים ללוד"
 
אני שמעתי דוקא שהרב יניב עזיז שהוא ידוע תלמידו של הגר"י יוסף שלח את בנותיו לבית ספר של כסא רחמים.
אגב לפי מה שהבנתי הבית ספר ממש שמור
גם את בניו לישיבה של הרב ליאור כהן חתנו דמרן זיע"א
לידע כללי. הנ"ל היה אברך בכסא רחמים שנים רבות.
 
סתם מעניין, האם אתה יכול להגדיר במה מתבטא ה"נחשוניות" בנושא הזה?
אשמח אם תרחיב. {מה מתבקש לעשות. ולמה אין כאלו היום וכו'}
זה יותר הנקודה של 'להתאבד' על זה, כלומר שיהיה לך חשוב ושתלחם על כך, ותהיה מוכן להוציא כספים מהכיס, ושתהיה מוכן שהילדות שלך ילמדו בכיתה של ארבעה ילדות, ושהמבנה בתחילה יהיה קרוון בתקווה שתצליח להשיג אותו ואת ההקצאה ואת האישורים, ובאמת תעבוד בזה ממש.
הנקודה 'הנחשונית' זה מהבחינה של להיות ראשון, כי לבוא אחרי מחזור שניים שיש כבר ייסוד זה יותר קל, אבל להיות מהפותחים זה צריך מידת נחשוניות.
 
אם תניח שאתה לא כבשה שחורה, אף אחד לא יוכל להדביק לך את הסטיגמה הזו. אם תחשוש ממנה, אז אכן תהיה לך בעיה, אבל זה בסך הכל ענין של בחירה.
ובכלל, המיתוג, מיועד למי שזה לא הוא, כשאתה רוצה למכור משהו למישהו אחר, אבל כשזה אתה בעצמך, למה צריך למתג את זה?
אתה צודק מאוד אבל זה לא רק...
ויתירה מזו אם המותג ספרדי מתויג ככבשה שחורה- ואני משתמש במילים של הרב היקר - אז זה שספרדי בורח מהמיתוג של זה מובן מאוד...
אז שוב חזרנו שהבעיה היא בביסוס המיתוג
 
אתה צודק מאוד אבל זה לא רק...
ויתירה מזו אם המותג ספרדי מתויג ככבשה שחורה- ואני משתמש במילים של הרב היקר - אז זה שספרדי בורח מהמיתוג של זה מובן מאוד...
אז שוב חזרנו שהבעיה היא בביסוס המיתוג
יש פתרון הרבה יותר יעיל.
שההסתכלות תהיה אך ורק בקודים הפנימיים שלנו, ואז לא יעניין אותך שום דבר של מיתוג כלפי אחרים.
דוגמא פשוטה, האם מעניין אותך מותגים של חילונים? לא, כי אתה לא מתכנן להכנס לנישות שלהם לא לטוב ולא לרע, אז זה המצב האידיאלי מבחינתנו, לא מעניין מה האשכנזים חושבים עלינו לא לטוב ולא לרע.
 
יש פתרון הרבה יותר יעיל.
שההסתכלות תהיה אך ורק בקודים הפנימיים שלנו, ואז לא יעניין אותך שום דבר של מיתוג כלפי אחרים.
דוגמא פשוטה, האם מעניין אותך מותגים של חילונים? לא, כי אתה לא מתכנן להכנס לנישות שלהם לא לטוב ולא לרע, אז זה המצב האידיאלי מבחינתנו, לא מעניין מה האשכנזים חושבים עלינו לא לטוב ולא לרע.
אז ככה...
קודם כל מאוד מעניין מותגים של חילונים - אותי ואותך - חס ושלום... אבל בני הנוער היקרים שלנו די הרבה ואני מדבר ממעט ניסיון... מה שרק מראה שככל שאתה מותג יותר רוצים אותך יותר.
וגולפו של ענין: כשאתה מציע להסתכל עלינו בלי לדעת מההאשכנזים או אחרים חושבים עלינו - גם אני יישן טוב בלילה אם גולבבנציץ גוטפהרב או ליזרוביץ לא מרוצה ממני - למה? - כי אני לא חושב שהערך שלי נגזר מאחרים.
אבל כשפונים לציבור ורוצים להציע להם לבוא ולהירתם למערכה - אנחנו צריכים שנראה מספיק עוצמתיים וחזקים בשביל שירצו להצטרף אלינו.
לבוא בגישה האומרת שאותי לא מעניין מה האשכנזים או כל יצור עלי אדמות חושב עלי - זו גישה נכונה המראה על בטחון עצמי רב והיא אמיתית מאוד, יחד עם זאת כשאני פונה לאחד שמאוד חשוב לו מה האשכנזי חושב עליו ואז לומר לו -'תשמע לא משנה מה חושבים עליך' בהנחה והיהודי הנ"ל טוחן כבר כמה שנים טובות מה חושבים עליו - זה בעצם לומר לו אתה לא תקין - ככה לא בונים ממסד ומערכת...
הפתרון שאני מציע בפני חברי הפורום הנכבד הוא ליצור מותג מספיק נוצץ ומושך שיתן קונטרה למה שהספרדי הממוצע רואה אצל 'אחינו'...
כי ספרדי ששולח את בניו למוסדות אשכנזים או כל כיוצ"ב, הוא למעשה כזה שרוצה להיות בליגה הגבוהה ומבחינת מפת העולם שלו השורה הראשונה נמצאת שם, מה שאתה מציע זה לערוך דיונים מפרכים על עצם ההסתכלות שלו על הסובב אותו - ומה שאני מציע זה להניח את כל הדיונים בצד ולהפוך את המותג ספרדי למותג נחשק יותר - זה הכל.
ולסיום: אני מציע לראות במאות אם לא אלפי השרשורים הקודמים על מגוון נושאים רחב - שמסקנה אחת עולה מהכל - קשה לשנות לאנשים את הראש...
 
למה צריך בית ספר לבנות ספרדיות למען השם ???
ולמה זה אשמה על הדרג העירוני, מי שרוצה שיפתח בי"ס עירוני לבנות ספרדיות, אבל א"א לכוף את מי שלא רוצה ללמוד שם, להיכנס לשם.
אז הבעייה היא באלו שכאן שצועקים ולא מקימים לעצמם, ולא על הדרג העירוני, (ולא על אלו שלא ישתפו עמם פעולה וישלחו את הבנות לשם).
 
אז ככה...
קודם כל מאוד מעניין מותגים של חילונים - אותי ואותך - חס ושלום... אבל בני הנוער היקרים שלנו די הרבה ואני מדבר ממעט ניסיון... מה שרק מראה שככל שאתה מותג יותר רוצים אותך יותר.
וגולפו של ענין: כשאתה מציע להסתכל עלינו בלי לדעת מההאשכנזים או אחרים חושבים עלינו - גם אני יישן טוב בלילה אם גולבבנציץ גוטפהרב או ליזרוביץ לא מרוצה ממני - למה? - כי אני לא חושב שהערך שלי נגזר מאחרים.
אבל כשפונים לציבור ורוצים להציע להם לבוא ולהירתם למערכה - אנחנו צריכים שנראה מספיק עוצמתיים וחזקים בשביל שירצו להצטרף אלינו.
לבוא בגישה האומרת שאותי לא מעניין מה האשכנזים או כל יצור עלי אדמות חושב עלי - זו גישה נכונה המראה על בטחון עצמי רב והיא אמיתית מאוד, יחד עם זאת כשאני פונה לאחד שמאוד חשוב לו מה האשכנזי חושב עליו ואז לומר לו -'תשמע לא משנה מה חושבים עליך' בהנחה והיהודי הנ"ל טוחן כבר כמה שנים טובות מה חושבים עליו - זה בעצם לומר לו אתה לא תקין - ככה לא בונים ממסד ומערכת...
הפתרון שאני מציע בפני חברי הפורום הנכבד הוא ליצור מותג מספיק נוצץ ומושך שיתן קונטרה למה שהספרדי הממוצע רואה אצל 'אחינו'...
כי ספרדי ששולח את בניו למוסדות אשכנזים או כל כיוצ"ב, הוא למעשה כזה שרוצה להיות בליגה הגבוהה ומבחינת מפת העולם שלו השורה הראשונה נמצאת שם, מה שאתה מציע זה לערוך דיונים מפרכים על עצם ההסתכלות שלו על הסובב אותו - ומה שאני מציע זה להניח את כל הדיונים בצד ולהפוך את המותג ספרדי למותג נחשק יותר - זה הכל.
ולסיום: אני מציע לראות במאות אם לא אלפי השרשורים הקודמים על מגוון נושאים רחב - שמסקנה אחת עולה מהכל - קשה לשנות לאנשים את הראש...
גם כשזה מעניין בני נוער, זה רק אחרי שזה חדר ממחנות השוליים שיש להם חפיפה עם החילונים.
אין קנאה עם מישהו שאין לך שום שייכות איתו, ואין שום בחור חרדי ואפילו חולני, בארץ ישראל שיש לו קנאה או נחיתות כי הוא לא משחק טוב ווטרפול. למה?

כי אין לו שייכות אליו.

כשכל אחד מאיתנו, ייגש לחברים הסובבים אותו רק בגישה הזו, הוא יתן להם את הגב שחסר להם, שדברת עליו.

מה שסיימת בסוף: אם אין אני לי מי לי, וכשאני כאן הכל כאן. זה הסיסמא להצלחה.
 
למה צריך בית ספר לבנות ספרדיות למען השם ???
ולמה זה אשמה על הדרג העירוני, מי שרוצה שיפתח בי"ס עירוני לבנות ספרדיות, אבל א"א לכוף את מי שלא רוצה ללמוד שם, להיכנס לשם.
אז הבעייה היא באלו שכאן שצועקים ולא מקימים לעצמם, ולא על הדרג העירוני, (ולא על אלו שלא ישתפו עמם פעולה וישלחו את הבנות לשם).
א. צריך בית ספר לספרדיות כדי שלא נחשב לסוג ב', וזה המציאות, לדוגמא כל אירועבבית הספר, הבנות שנבחרות רובם ככולם אשכנזיות, פשוט שכל אחד דואג לגזע שלו. וכדי שיפסיקו להסביר שההלכות שלהם הם הצודקות. ויש להם זלזול טבעי והתנשאות דוחה.
ב. תראה בתחילת האשכול שהוכחתי כמה הם שמים מקלות שלא יפתח. הנושא לא לכוף, אלא חלוקה מגזרית.
ג. על הדאגה שיהיו מקולקלות, וכי אין אשכנזיות מקולקלות, אלא יש חלוקה בכיתות פחות או יותר.
ד. על מי שתטען שגם בספרדים מח'. מ"מ ביבישובת הספרדיות מסתרדים ומכבדים. ובקרב בני אשכנז יש המון מח'.

מצרף קישור בזלזול של מחנכים שיש להם תלמידים ספרדים (לצערינו), שכמה שרה"י חברון אומר להם שמי שמתפלל לעצמו שיאמר כפי הנוסח שלו, הם מתערעמים ומזלזלים בסידור כונת הלב כאילו זה קוראן.
 
א. צריך בית ספר לספרדיות כדי שלא נחשב לסוג ב', וזה המציאות, לדוגמא כל אירועבבית הספר, הבנות שנבחרות רובם ככולם אשכנזיות, פשוט שכל אחד דואג לגזע שלו. וכדי שיפסיקו להסביר שההלכות שלהם הם הצודקות. ויש להם זלזול טבעי והתנשאות דוחה.
מסכים לגמרי. אבל לא סבור שזה מהתנשאות. אולי הם נרתעים מהמקום שבו לא כל מה שמובן להם מאליו לא יהיה מקובל עלינו.
גם הזלזול הזה, הוא בכמות שקיים אצל כל אחד בלב, אבל שם זה בפה, כי זה האופי שלהם, אבל הם מזלזלים גם אחד בשני הרבה יותר מאיתנו.
אבל ביחס לגוף הדברים, ודאי כמו שכתבת, שכל אחד צריך לדאוג לניהול עצמי, כל עוד והמצב אינו שישנה היתכנות לניהול משותף.
 
א. צריך בית ספר לספרדיות כדי שלא נחשב לסוג ב', וזה המציאות, לדוגמא כל אירועבבית הספר, הבנות שנבחרות רובם ככולם אשכנזיות, פשוט שכל אחד דואג לגזע שלו. וכדי שיפסיקו להסביר שההלכות שלהם הם הצודקות. ויש להם זלזול טבעי והתנשאות דוחה.

ומי זה ההלכות שלך ?


ב. תראה בתחילת האשכול שהוכחתי כמה הם שמים מקלות שלא יפתח. הנושא לא לכוף, אלא חלוקה מגזרית.

השאלה אם בני המגזר שלך שאינם שלימים (מסתמא) עם דעותיך, ירצו לשבת איתך תחת קורת גג אחת בתור מוסד ספרדי.

ג. על הדאגה שיהיו מקולקלות, וכי אין אשכנזיות מקולקלות, אלא יש חלוקה בכיתות פחות או יותר.

לא קשור אלי,


ד. על מי שתטען שגם בספרדים מח'. מ"מ ביבישובת הספרדיות מסתרדים ומכבדים. ובקרב בני אשכנז יש המון מח'.

לא הבנתי, נא לכתוב ברור יותר.
 
מסכים לגמרי. אבל לא סבור שזה מהתנשאות. אולי הם נרתעים מהמקום שבו לא כל מה שמובן להם מאליו לא יהיה מקובל עלינו.
גם הזלזול הזה, הוא בכמות שקיים אצל כל אחד בלב, אבל שם זה בפה, כי זה האופי שלהם, אבל הם מזלזלים גם אחד בשני הרבה יותר מאיתנו.
אבל ביחס לגוף הדברים, ודאי כמו שכתבת, שכל אחד צריך לדאוג לניהול עצמי, כל עוד והמצב אינו שישנה היתכנות לניהול משותף.
נכון לא כל עקיצה ודומיו זה מהתנשאות, לפעמים זה שפה אחרת. ויש עקיצות שמגיע דווקא מנחיתות או מקנאה.
אבל בינינו, אצלנו הספרדים אין עקיצות והתנשאות בתוך המוסדות שלנו????????
וכי חסרים לנו בחורים עם נחיתות חברתית או שקופץ להם מידת הקנאה, והם אלופים בלשלוח עקיצות ולהקטין את החבר שלו, וזה יותר גרוע כי "אתם ידעתם את נפש הגר" הוא יודע טוב כמה זה פוגע ברגש של חבר שלו הספרדי, אבל הגאווה והשחצנות שלו לא נותנים לו לסתום את הפה.
או שבכלל הוא חושב שהעקיצות נועדו להרים את הרמה של החברה...
 
אבל בינינו, אצלנו הספרדים אין עקיצות והתנשאות בתוך המוסדות שלנו?
יש הבדל גדול בין יחידים, לבין קו, הקו האשכנזי בנוי על רמיסת הספרדים. לועגים להלכות ולמנהגים שלנו ועוד רבות. ממש לצערנו אבל זו מציאות.
 
ראשי תחתית