מבואר במשנה חש''ו ששחט ואחרים ראו אותו חייב לכסות
יש לדון האם כיסוי של קטן נחשב שנתקיימה המצווה ואפילו אם יתגלה לא יהיה דין לכסותו בתחילה או דלמא כיסוי של קטן אינו נחשב כלום ואם אחרים יראו את הדם לא מכוסה יהיו חייבים לכסות
ובאמת שברש''י במשנה מבאר שמה שכתוב בריש מכילתין ששחיטת הקטן כשרה שגדול עומד ע''ג אבל האחר צריך לכסות ומשמע קצת בדבריו שבקטן לא יוצאים יד''ח כיסוי
ובמאירי מפורש שאם הקטן כיסה פקע המצווה ומשמע שמתקיים המצווה בכיסוים של הקטנים ולא הוי ככיסהו הרוח שאם נתגלה צריך לחזור ולכסות .
נמצא לפי דברינו אלו שיש מח' בין רש''י למאירי בכיסוי קטן האם הוא נחשב כיסוי או לא
וביארו במחלוקתם בהקדם מה שיש לחקור האם הוא דין בגברא לכסות ולפי''ז קטן לא יוצא או דלמא בחפצא שיה המכוסה ע''י מעשה כיסוי ורק ע''י רוח שאי''ז נחשב מעשה כיסוי צריך לחזור ולכסות .
אלא צריך לדעת אם נלצד כהצד השני אם יסתדר עם דברי החזו''א פסחים סימן קכד שכיסוי של גוי הוי ככיסהו הרוח והלא לכאורה נעשה כאן מעשה כיסוי ויש לפלפל.
יש לדון האם כיסוי של קטן נחשב שנתקיימה המצווה ואפילו אם יתגלה לא יהיה דין לכסותו בתחילה או דלמא כיסוי של קטן אינו נחשב כלום ואם אחרים יראו את הדם לא מכוסה יהיו חייבים לכסות
ובאמת שברש''י במשנה מבאר שמה שכתוב בריש מכילתין ששחיטת הקטן כשרה שגדול עומד ע''ג אבל האחר צריך לכסות ומשמע קצת בדבריו שבקטן לא יוצאים יד''ח כיסוי
ובמאירי מפורש שאם הקטן כיסה פקע המצווה ומשמע שמתקיים המצווה בכיסוים של הקטנים ולא הוי ככיסהו הרוח שאם נתגלה צריך לחזור ולכסות .
נמצא לפי דברינו אלו שיש מח' בין רש''י למאירי בכיסוי קטן האם הוא נחשב כיסוי או לא
וביארו במחלוקתם בהקדם מה שיש לחקור האם הוא דין בגברא לכסות ולפי''ז קטן לא יוצא או דלמא בחפצא שיה המכוסה ע''י מעשה כיסוי ורק ע''י רוח שאי''ז נחשב מעשה כיסוי צריך לחזור ולכסות .
אלא צריך לדעת אם נלצד כהצד השני אם יסתדר עם דברי החזו''א פסחים סימן קכד שכיסוי של גוי הוי ככיסהו הרוח והלא לכאורה נעשה כאן מעשה כיסוי ויש לפלפל.