מנחות דף ג: כיון דאיכא שעיר נשיא

משיב כהלכה

חבר בכיר
הצטרף
18/12/24
הודעות
4,435
צ"ע שהרי אם מלך מגיע להקריב קרבן חטאת על חטאתו, זהו דבר ידוע וניכר, ובכל ערוצי החדשות יש שידור חי מהאירוע המיוחד.

כיצד הרואה שעיר (שהוקרב לשם חטאת במקום) לעולה, יחשוב שמדובר בשעיר חטאת של נשיא, כשאין נשיא בקהל?

וא"ת ששלח ע"י שליח ולא ניכר, הרי אי אפשר למלך לשלוח ע"י שליח כי צריך הבעלים לסמוך ידו על הקרבן.
 
צ"ע שהרי אם מלך מגיע להקריב קרבן חטאת על חטאתו, זהו דבר ידוע וניכר, ובכל ערוצי החדשות יש שידור חי מהאירוע המיוחד.

כיצד הרואה שעיר (שהוקרב לשם חטאת במקום) לעולה, יחשוב שמדובר בשעיר חטאת של נשיא, כשאין נשיא בקהל?

וא"ת ששלח ע"י שליח ולא ניכר, הרי אי אפשר למלך לשלוח ע"י שליח כי צריך הבעלים לסמוך ידו על הקרבן.
ייתכן שכיון שהוא על חטא לא ניחא ליה שיפורסם, ומביאו בצנעה בלא שידעו שהוא הנשיא. [בזמנם לא היה תמונות כמובן]
 
נראה מהמקראות, שהמלך היה מגיע לבית המקדש באופן סדיר, ועשו דרך מבית המלך לבית ה' ועוד, ולכן ייתכן מאד שלא היה ברור הקשר בין המלך לקרבן.
(צריך לתקן: מנחות ג.)
 
נראה מהמקראות, שהמלך היה מגיע לבית המקדש באופן סדיר, ועשו דרך מבית המלך לבית ה' ועוד

ואע"פ כן, בואו של מלך הוא דבר ניכר.

וכעת עולה בדעתי ליישב שמרוב ההמולה שהיתה שם, לא ניכר מי הגיע ומי לא (בדומה לערב ראש השנה באומן), וגם אם מגיע אדם חשוב, הוא נבלע בין ההמון.
 
ראשי תחתית