משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 2,150
לכאורה קשה שהרי לקמן דף ק"ג מספרת הגמ' "אמון בא על אמו, שנאמר כי הוא אמון הרבה אשמה. רבי יוחנן ורבי אלעזר, חד אמר: ששרף את התורה, וחד אמר: שבא על אמו, אמרה לו אמו: כלום יש לך הנאה ממקום שיצאת ממנו? אמר לה: כלום אני עושה אלא להכעיס את בוראי".
וצ"ע דמהגמ' דידן משמע שלפני שהכניעו אנשי כנסת הגדולה את היצה"ר היה אדם מתגרה בקרובותיו, וא"כ מדוע שאלה אותו אמו איזה הנאה יש לו מזה?
וצ"ע דמהגמ' דידן משמע שלפני שהכניעו אנשי כנסת הגדולה את היצה"ר היה אדם מתגרה בקרובותיו, וא"כ מדוע שאלה אותו אמו איזה הנאה יש לו מזה?