משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 3,229
פרש"י בפירוש ראשון דסתם שפחה מופקרת, וצע"ג שהרי גיורת מבת 3 והלאה בחזקת בעולה, וכמו שעבד בהפקרא ניחא ליה כך גם גוי.
וכן בפירושו השני צ"ע כי מקורו ביבמות ל"ה ושם משמרת עצמה שלא תתעבר אבל לא משמרת עצמה מזנות, וגם על גויה וגם על שפחה אומרת הגמ' דשכיח בהו זנות.
ויש מפרשים ש"העולם חושב ככה" אבל אין זה נכון במציאות, וקשה להכניס פשט זה בגמ' וברש"י.
וכן בפירושו השני צ"ע כי מקורו ביבמות ל"ה ושם משמרת עצמה שלא תתעבר אבל לא משמרת עצמה מזנות, וגם על גויה וגם על שפחה אומרת הגמ' דשכיח בהו זנות.
ויש מפרשים ש"העולם חושב ככה" אבל אין זה נכון במציאות, וקשה להכניס פשט זה בגמ' וברש"י.