בספר בן פורת יוסף, הקדמה רכ״ב נכתב שהכוונה על העולם הבא, וכנ"ל ג"כ ראה בספר הערוך, אות העי"ן קל״ב, "פי' מעין טובות שעתיד הקב"ה לשלם לך לעולם הבא תראה כשאתה בחיים" מ"מ ראה בע"ז דף ג' ע"א אָמַר רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ בֶּן לֵוִי: מַאי דִּכְתִיב "אֲשֶׁר אָנֹכִי מְצַוְּךָ הַיּוֹם"? הַיּוֹם לַעֲשׂוֹתָם וְלֹא לְמָחָר לַעֲשׂוֹתָם; הַיּוֹם לַעֲשׂוֹתָם וְלֹא הַיּוֹם לִיטּוֹל שָׂכָר. ומפרש רש"י "היום" העולם הזה "מחר" העולם הבא, ומפרשים שבפרק חלק מה שכתוב עולם הבא הכוונה לעולם התחייה וכנראה גם כאן, ומ"מ כיצד אמרו התלמידים לרבי אמי\לרבי חנינא "עולמך תראה בחייך"! אם הרי א"א לקבל זאת בעולם הזה??
ואולי הכוונה באמרם כך לא שיהיה להם כ"כ צדקות כעולם הבא, אלא שפשוט יהיה להם טוב בעולם הזה? כמו שכתוב שאשרי הצדיקים שמקבלים בעולם הזה כהרשעים בעולם הזה?
ואולי הכוונה באמרם כך לא שיהיה להם כ"כ צדקות כעולם הבא, אלא שפשוט יהיה להם טוב בעולם הזה? כמו שכתוב שאשרי הצדיקים שמקבלים בעולם הזה כהרשעים בעולם הזה?