משיב כהלכה
חבר בכיר
- הצטרף
- 18/12/24
- הודעות
- 2,137
הקשו האחרונים שהרי הכישוף אסור מן התורה וי"א גם לבני נח.
ולכן פירשו שלא לימדם כדי להשתמש בו אלא כדי שלא יטעו אחר העמים שם וידעו שאין ממש בהם (באר שבע בשם ר"י החסיד). ויש שפירשו שלימדם להבין ולהורות כשם שהותר לסנהדרין (רשב"ץ).
וקשה לפירושם, א"כ איזו "מתנה" יש כאן?
ויש מי שתירץ שלימדם כדי שידעו להתגונן מכשפים של אחרים (מהר"ל בגור אריה). ולפ"ז לא קשיא מידי, כי שייך בזה לשון מתנה. אבל שאר הפירושים דחוקים ביותר.
(באופן כללי ראוי לציין שיושר עיונו של המהר"ל מפעים כל פעם מחדש).
ולכן פירשו שלא לימדם כדי להשתמש בו אלא כדי שלא יטעו אחר העמים שם וידעו שאין ממש בהם (באר שבע בשם ר"י החסיד). ויש שפירשו שלימדם להבין ולהורות כשם שהותר לסנהדרין (רשב"ץ).
וקשה לפירושם, א"כ איזו "מתנה" יש כאן?
ויש מי שתירץ שלימדם כדי שידעו להתגונן מכשפים של אחרים (מהר"ל בגור אריה). ולפ"ז לא קשיא מידי, כי שייך בזה לשון מתנה. אבל שאר הפירושים דחוקים ביותר.
(באופן כללי ראוי לציין שיושר עיונו של המהר"ל מפעים כל פעם מחדש).