דין הרוגים על קידוש ה' לאותם שנהרגו במסיבה בשמחת תורה

  • יוזם האשכול יוזם האשכול טוב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

טוב

חבר חדש
הצטרף
17/12/24
הודעות
125
"ונקדשתי בתוך בני ישראל" (פרשת אמור)
האם יש דין הרוגים על קידוש ה' לאותם יהודים ששהו במסיבה בגבול עוטף עזה, ונרצחו על ידי בני ישמעאל ימ"ש, בעצם העובדה שנהרגו בשל היותם יהודים?
 
"ונקדשתי בתוך בני ישראל" (פרשת אמור)
האם יש דין הרוגים על קידוש ה' לאותם יהודים ששהו במסיבה בגבול עוטף עזה, ונרצחו על ידי בני ישמעאל ימ"ש, בעצם העובדה שנהרגו בשל היותם יהודים?
 
"ונקדשתי בתוך בני ישראל" (פרשת אמור)
האם יש דין הרוגים על קידוש ה' לאותם יהודים ששהו במסיבה בגבול עוטף עזה, ונרצחו על ידי בני ישמעאל ימ"ש, בעצם העובדה שנהרגו בשל היותם יהודים?
זה גדר אחר

גדר של מתו על קידוש ה' זה שמסרו עצמם שלא להמיר את דתם בידיעה

מתו על ידי גויים בגלל שהם יהודים זה גדר אחר שנאמר עליו שמעטרים את בגדו של הקב"ה

כך שמעתי מהגרמ"ד נויגרשל שליט"א

אחפש בל"נ את מקור הדברים
 
יהיה דינם איך שיהיה, כ' החת"ס שעל מאבד עצמו לדעת יש על המורה להפך בזכותו ולדונו לזכות כמה שאפשר, כי כשם שפסקו ב"ד של מטה כך פוסקים ב"ד של מעלה.
וק"ו בנ"ד, שיש מצוה לראות את הצד החיובי שבענין ולנסות למצוא זכויות על הקדושים שנרצחו.
ורע עלי המעשה שאיזה "אברכים" כותבים ההיפך ושכחו את הדין של מטה כלפי חסד, ומתעקשים שלא לראות צד זכות, ודו"ק.
 
כתוב בגמ' בסנהדרין שמומר שהרגו עכו"ם הוי ליה כפרה ולפי זה אין מה להצטער על מי שנהרג שם
כמובן שישנו כאב מסויים כשיש מידת הדין ששולטת ונועד גם כדי להועיל שלא תמשיך מידת הדין להרוג טובים עם רעים
אני מקצר בדברי אך בהקשר להנ"ל יש מהפוסקים שלומדים ברמ"א שזה לא נפסק להלכה (לכל הפחות לחלק מהדיעות) ושמעתי באומרים לי שזה לא נאמר אם נהרג בשעה שעבר עבירה ויש לעיין היטב במקורות
 
ראשי תחתית