בשנים האחרונות התרבו תלמידי החכמים שעסקו בסוגיא זו וכתבו בקבצים השונים, וכמדומני שכמעט כולם העלו שלמעשה יש להדליק נר חנוכה בשקיעת החמה ולא בצאת הכוכבים מתרי טעמי;
חדא, שהמדייק היטב בב"י ובציון ששלח לתוס' בסוף פ"ב דשבת יראה שהבין ש'סוף' שקיעה היינו תחלת בה"ש, וכדעת הרשב"א והר"ן ולא כדעת ראבי"ה והמנהיג וסיעתם, וכפי שכתב כבר המנחת כהן וז"ל
וכך מפורש גם במשחא דרבוותא בדעת השו"ע [ובחזו"ע לא דק בדעתו]
וכמו כן כתבו רבים שלדעת הגאונים שאין ב' שקיעות - גם 'משתשקע' החמה וגם 'משקיעת' החמה היינו השקיעה באופק, ולכן הרמב"ם לשיטתו פסק שמדליקים 'עם' שקיעתה.
וממילא כך יש לנו לנהוג.
חדא, שהמדייק היטב בב"י ובציון ששלח לתוס' בסוף פ"ב דשבת יראה שהבין ש'סוף' שקיעה היינו תחלת בה"ש, וכדעת הרשב"א והר"ן ולא כדעת ראבי"ה והמנהיג וסיעתם, וכפי שכתב כבר המנחת כהן וז"ל
וכך מפורש גם במשחא דרבוותא בדעת השו"ע [ובחזו"ע לא דק בדעתו]
וכמו כן כתבו רבים שלדעת הגאונים שאין ב' שקיעות - גם 'משתשקע' החמה וגם 'משקיעת' החמה היינו השקיעה באופק, ולכן הרמב"ם לשיטתו פסק שמדליקים 'עם' שקיעתה.
וממילא כך יש לנו לנהוג.