יש להעיר ולהאיר
ידוע נידון האחרונים האם שרי להדליק בברכה במסיבות ויש שנקטו שאפשר לברך ודמי לבית כנסת
וכן העלה מרן הגרע"י בחזון עובדיה, וי"ח.
אולם יש להעיר שבד"כ כל המשתתפים כבר יצאו ידי חובת תקנה זו בתפילתם בבית כנסת, וכשם שאם היו עשרה בבית כנסת ועברו כולם לבית כנסת אחר ודאי שאינם יכולים לברך שוב, דהרי אין הכתלים מחייבים אלא הגברא, וכפי שכתב בחזו"ע שבבית כנסת אחר יכול להדליק שוב מחמת הציבור ששם שחייב אבל אותו ציבור פשיטא שאין מברך.
ולפי"ז באון שאין מנין או רוב מנין שלא התפללו לכאו' יצאנו מידי מח' ולכו"ע אין לברך.
ידוע נידון האחרונים האם שרי להדליק בברכה במסיבות ויש שנקטו שאפשר לברך ודמי לבית כנסת
וכן העלה מרן הגרע"י בחזון עובדיה, וי"ח.
אולם יש להעיר שבד"כ כל המשתתפים כבר יצאו ידי חובת תקנה זו בתפילתם בבית כנסת, וכשם שאם היו עשרה בבית כנסת ועברו כולם לבית כנסת אחר ודאי שאינם יכולים לברך שוב, דהרי אין הכתלים מחייבים אלא הגברא, וכפי שכתב בחזו"ע שבבית כנסת אחר יכול להדליק שוב מחמת הציבור ששם שחייב אבל אותו ציבור פשיטא שאין מברך.
ולפי"ז באון שאין מנין או רוב מנין שלא התפללו לכאו' יצאנו מידי מח' ולכו"ע אין לברך.