היכן מצאנו הלכה שנאמרה מכח מה שאוירא דא''י מחכים?
זה לא הלכה שנתחדשה מחמת הדין הנ"ל. עיי"ש היטב.כי סליק רבי זירא קם בשיטתיה דרבי אילא... אמר רבי זירא שמע מינה אוירא דארץ ישראל מחכים (ב"ב קנח ע"א).
זה לא הלכה שנתחדשה מחמת הדין הנ"ל. עיי"ש היטב.
אי''ז הלכה שנאמרה מכח המציאות שאוירא דא"י מחכים,כי סליק רבי זירא קם בשיטתיה דרבי אילא... אמר רבי זירא שמע מינה אוירא דארץ ישראל מחכים (ב"ב קנח ע"א).
כמדומני היעב"ץ כתב שמותר ללמוד ללא חברותא באר"י משום "אוירא דאר"י מחכים" ואין בזה משום חרב על שונאיהם של ת"ח שעוסקים בתורה ביחידות. (כמובא בתענית ז.)היכן מצאנו הלכה שנאמרה מכח מה שאוירא דא''י מחכים?
אי''ז הלכה שנאמרה מכח המציאות שאוירא דא"י מחכים,
אלא דמזה ס"ה הבין שכך הוא
כמדומני היעב"ץ כתב שמותר ללמוד ללא חברותא באר"י משום "אוירא דאר"י מחכים" ואין בזה משום חרב על שונאיהם של ת"ח שעוסקים בתורה ביחידות. (כמובא בתענית ז.)
- וכן נראה לי מרן הגרע"י זצוק"ל בספרו הליכו"ע ח"ח הביאו וצירף גם האומרים שבזמנינו שלומדים מספרים שפיר דמי.
עדיין אי"ז הלכהכמדומני היעב"ץ כתב שמותר ללמוד ללא חברותא באר"י משום "אוירא דאר"י מחכים" ואין בזה משום חרב על שונאיהם של ת"ח שעוסקים בתורה ביחידות. (כמובא בתענית ז.)
- וכן נראה לי מרן הגרע"י זצוק"ל בספרו הליכו"ע ח"ח הביאו וצירף גם האומרים שבזמנינו שלומדים מספרים שפיר דמי.
הוא הביא דבר שלא נאמר בגלל שאוירא דא"י מחכים, כוונתי לדבר שהסיבה שלו היא שאוירא דא"י מחכיםהיינו הך
אז מה זה...?עדיין אי"ז הלכה
הנהגה, לא דבר שמחויב באו''ח וביו''דאז מה זה...?
מתקרב...דרך אגב זכורני גם שהרמב"ן כותב איפה שהוא, שאם יש שני פוסקים אחד באר"י ואחד בחו"ל, יש לפסוק כמו מי שנמצא באר"י מהטעם הנ"ל.
יפה