בב"ב קכ"ג א', מקשים שהרי כתוב בפסוק שירדו 70 איש למצרים והרי ירדו בפועל ע"פ החישוב רק 69? עונים תאומה הייתה עם דינה, מרבים מ"ואת" שואלים א"כ אז תרבה שגם לבנימין הייתה תאומה ותרבה מ"ואת" ? ואז יהיו 71! עונים שבסוף הכוונה ליוכבד שנולדה בין החומות של מצרים, התוס' מוסיפים שהיו לכל השבטים תאומות, המהרש"א בחידושי אגדות מסביר שלמה הגמ' לא הקשתה מהתאומות של השבטים? כי אפשר לאמר שכולם מתו לפני הירידה למצרים חוץ מאחת שהשלימה את מניין ה-70, והמהרש"א מוסיף שמי שלומד מ"ואת" לרבות תאומה לדינה - ניחא, והוא מוסיף שא"א להקשות מהלימוד של "אתים" של קין והבל שאותם כן מרבים לתאומות, ששם ספציפית ריבו תאומות וכאן בדינה ובנימין לא ריבו תאומות, והוא מוסיף "דאית לן לאוקמי ריבוי שלהם בחד גוונא ודו"ק"
לא מובן לי 1. המהרש"א כותב שמי שכן דורש "את" של דינה שהייתה לה תאומה לא דורש את לידת יוכבד בין החומות? אז הוא סובר שיוכבד הולדה כבר בתוך מצרים? ומי שלא סובר תאומה לבנימין לא סובר תאומה לדינה,
2. מה הפירוש של המשפט "דאית לן לאוקמי ריבוי שלהם בחד גוונא ודו"ק" שמי שלא סובר תאומות לדינה ובנימין מה ילמד מ"את" של שניהם?
(
לא מובן לי 1. המהרש"א כותב שמי שכן דורש "את" של דינה שהייתה לה תאומה לא דורש את לידת יוכבד בין החומות? אז הוא סובר שיוכבד הולדה כבר בתוך מצרים? ומי שלא סובר תאומה לבנימין לא סובר תאומה לדינה,
2. מה הפירוש של המשפט "דאית לן לאוקמי ריבוי שלהם בחד גוונא ודו"ק" שמי שלא סובר תאומות לדינה ובנימין מה ילמד מ"את" של שניהם?
(