אני שמעתי בשם הגרב"צ זצ"ל שאמר כן על שינוי מקום לחוש לדעת השו"ע שמחדר לחדר הוי שינוי מקום, ומאידך יש בראשונים דסברי דמבית לבית הוי שינוי מקום, אבל מחדר לחדר באותו בית לא הוי שינוי מקום וכמו שהעלה בביאור הלכה קעח. ולכך קי"ל סב"ל, וע"ז אמר הגרב"צ שאם עבר מחדר לחדר שלא יחזור לאכול, דמאן דבעי למהוי חסידא, אלא א"כ יצא מחוץ לבית וכיו"בענין זה מובא פוסקים, ובשו''ע, אינני חושב שזה חידוש של הרב צדקה
מה ההוכחה ממרן זי"ע שמא הדין שלא יברך אך שהברכה מסופקת א"ז דומה ודו"קאני שמעתי בשם הגרב"צ זצ"ל שאמר כן על שינוי מקום לחוש לדעת השו"ע שמחדר לחדר הוי שינוי מקום, ומאידך יש בראשונים דסברי דמבית לבית הוי שינוי מקום, אבל מחדר לחדר באותו בית לא הוי שינוי מקום וכמו שהעלה בביאור הלכה קעח. ולכך קי"ל סב"ל, וע"ז אמר הגרב"צ שאם עבר מחדר לחדר שלא יחזור לאכול, דמאן דבעי למהוי חסידא, אלא א"כ יצא מחוץ לבית וכיו"ב