הפוסקים דנו שכיון שהשנה בירושלים קריאת המגילה איננה בזמנה, ממילא הוה כדברי רבנן ולא כדברי קבלה.
ומשכך כאשר קרא כשהיה בירושלים קריאתו היא מדין דברי רבנן, אולם כאשר נוסע לב"ב ע"מ להישאר שם, חיובו הוא מדברי קבלה וחמור יותר.
האם לכאורה ראוי שיקרא שוב את המגילה?
או נימא שכיון שבעת קריאת המגילה בדעתו היה לנסוע לב"ב, והולכים אחר דעתו, וקריאתו היא כפרוז שהיום הוא זמנה?
ומשכך כאשר קרא כשהיה בירושלים קריאתו היא מדין דברי רבנן, אולם כאשר נוסע לב"ב ע"מ להישאר שם, חיובו הוא מדברי קבלה וחמור יותר.
האם לכאורה ראוי שיקרא שוב את המגילה?
או נימא שכיון שבעת קריאת המגילה בדעתו היה לנסוע לב"ב, והולכים אחר דעתו, וקריאתו היא כפרוז שהיום הוא זמנה?