ידועה דעת הרב עובדיה שבת"ב יאמרו הקדיש אחר ההפטרה והסתמך על הר"י מיגאש.
וישנם ג' הערות חזקות על דבריו
א. מה שסמך על הר"י מיגאש הוא "מרפסין איגרא", משום שלר"י מיגאש אין הבדל בין ת"ב, ולבין שבת ור"ח שיש ב' ס"ת, או שבת חנוכה, שיש כמה ס"ת דלשי' תמיד הקדיש צריך לעשותן אחר ההפטרה כי הוא הפסק
אך לשיטת הר' עובדיה- הרי בשבת ר"ח עושים קדיש לפני ההפטרה, וכן בשבת חנוכה וכו'
כך שהר"י מיגאש לא קשור לעניינינו כלל וכלל, כי לא פסקו כוותיה ולא נהגו כמותו [וגם הרב עובדיה גופיה לא ס"ל כהר"י מיגאש] .
ב. ותו- דרבים מהראשונים והאחרונים ס"ל דאין בזה הפסק וחלקו על הר"י מיגאש, והחזון עובדיה כלל לא זכר מהם ולא הכיר אותם
ג. ובעיקר הקושיה על דבריו- שהביא כמה ראשונים גבי "מנחה של יו"כ" דס"ל לעשות קדיש אח"כ
אך לא הרגיש דהם עצמם ס"ל דכל זה רק במנחה ולא שייך לשחרית
משום- שרק במנחה שיש שמו"ע מיד אח"כ, אז כדי להסמיך הקדיש לשמו"ע אמרו לעשות הקדיש אח"כ
אך בשחרית- אין קשר לזה
מצורף המאמר המקיף והמרתק
לכל המעיינים והלומדים החשובים
וישנם ג' הערות חזקות על דבריו
א. מה שסמך על הר"י מיגאש הוא "מרפסין איגרא", משום שלר"י מיגאש אין הבדל בין ת"ב, ולבין שבת ור"ח שיש ב' ס"ת, או שבת חנוכה, שיש כמה ס"ת דלשי' תמיד הקדיש צריך לעשותן אחר ההפטרה כי הוא הפסק
אך לשיטת הר' עובדיה- הרי בשבת ר"ח עושים קדיש לפני ההפטרה, וכן בשבת חנוכה וכו'
כך שהר"י מיגאש לא קשור לעניינינו כלל וכלל, כי לא פסקו כוותיה ולא נהגו כמותו [וגם הרב עובדיה גופיה לא ס"ל כהר"י מיגאש] .
ב. ותו- דרבים מהראשונים והאחרונים ס"ל דאין בזה הפסק וחלקו על הר"י מיגאש, והחזון עובדיה כלל לא זכר מהם ולא הכיר אותם
ג. ובעיקר הקושיה על דבריו- שהביא כמה ראשונים גבי "מנחה של יו"כ" דס"ל לעשות קדיש אח"כ
אך לא הרגיש דהם עצמם ס"ל דכל זה רק במנחה ולא שייך לשחרית
משום- שרק במנחה שיש שמו"ע מיד אח"כ, אז כדי להסמיך הקדיש לשמו"ע אמרו לעשות הקדיש אח"כ
אך בשחרית- אין קשר לזה
מצורף המאמר המקיף והמרתק
לכל המעיינים והלומדים החשובים