הרהורים של החמצה - ל"ג בעומר תשפ"ה

עשרה זהב

חבר ותיק
הצטרף
19/12/24
הודעות
549
הרהורים של החמצה.

כאחד שקיווה מאוד למצוא דרך הגיונית לעלות לציון הקדוש, ולא אסתייעא מילתא,
עולות בי תחושות קשות בכל מה שקשור למקבלי ההחלטות הציבוריות שלנו, הספרדים.

תראו, מבחינה כמותית הציבור הספרדי עולם על מקבילותיו בכל מדד שהוא.
ואני שואל, איך יכול להיות שחסידויות שלמות ידעו לדאוג לעצמם לכמות כרטיסים הזויה, כי קוראים להם חסידות וילנא קראקוב או לא יודע מה, בעוד אנחנו יכולים רק לדמיין את הציון מרחוק, ולהסתפק רק בכיסופין....?!
איך הגענו למצב שגם אם ממש לא תוותר על כרטיס, זה יהיה כרוך בכמה מיני טצדקי כדי 'לזכות' (כן, זה ממש לזכות, כאילו יש כאן איזו הגרלה...)?! לפעמים זה מזכיר את מה שהכרנו מפעם: תביא 3 אשכנזים נקבל 1.... ועל זה אני אומר 'בכיסופי אפין אתינא למיקרי קמך'...

איך הגענו למצב שבתכלס', היחס אל הציבור הספרדי הוא כאל חסידות קטנה במקרה הטוב. וכאל נספחים במקרה הפחות טוב?!

החרפה הזו ממשיכה גם לעניין ההדלקות, כל חסידות בינונית, שהצליחה למצוא איזה עיירה מזרח אירופאית עם שם פנוי, מצליחה לארגן לעצמה מגה הדלקה עם כל המי ומי, אבל הרבנים הספרדים הם לא שוים כל כך, הציבור שלהם ממש לא משהו שצריך לדאוג לו, לא משהו ששווה לבזבז עבורו הדלקה, הרי מילא הספרדים לא עולים לציון (עכשיו גם ברור למה...) אין סיבה לעשות להם הדלקה. והכי מרגיז שכבר אין מזמן הם עסוקים מדי בשביל לריב על דבר כה פעוט ונדוש...

וככה עוד נגיסה ועוד נגיסה בצוואר של הציבור הספרדי, ואתה רואה חסידויות בינוניות ומטה מסודרות בהדלקות, בנסיעות, ואנחנו עוד מרגישים שהנציגים ממש עושים לנו טובה שמחזיקים את הפיקדון, בבחינת 'שומר שכר' ודו"'ק.

לעומת זאת, אבל, עכשיו מגיע ה'אבל' הגדול!!!

כי האמת שגיליתי שיש דבר שהחבר'ה שלנו יודעים לדאוג לו יופי יופי, הרי לשם כך הם נשלחו, זה כל הייעוד שלהם,
שכל המלקקי פינכה, כל המי ומי, מוצאים את הדרך לעלות להר, אלה בטסלה ואלה בקרניבל, הרי שלוחי ציבור הם! שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן!
כיצד הם ומשפחותיהם יטריחו עצמם להניע רגליהם הענוגות, ועצמותיהם הדאובות מהנסיעה המפרכת בכורסת הסיאנה?!
אה, ברוך שמסר עולמו לשומרים!!!

איך הם יוכלו להוכיח קבל עם ועולם עד כמה עסוקים הם, ועד כמה טרודים הם בענייני הציבור אם לא יבואו במיטב מחלצותיהם, וריחם נודף למרחוק עד שעיזי צפת מתעטשות מהם, איך הם יוכיחו לעצמם עד כמה הקהל אוהב אותם ומצפה לראותם או לפחות לבואם, אם לא יבואו ככה בלי בושה, רכב 2024 עם מזגן טורבו ומהחלון ניבטות פניהם של זקנים מיוסרים הגוררים רגליהם במעלה ההר!!!

ול"ג בעומר במירון הוא רק דוגמא להתנהלות המבישה, אחר כך יש מקום לפתוח אשכול למה הספרדים הם נישה...

תשובות לא נקבל, אנחנו לא שוים את זה.
נציגינו עסוקים בעבודת האלילים [אולי יותר נכון בעבודת הביבים...],
אסור לדבר, אסור להתלונן, פן ח"ו יבולע לנו...
מה גם שעכשיו גם אסור להפריע, א"דוני הארץ נמצא בקבינט, הוא עכשיו עסוק ב'עד הניצחון הסופי',
כמובן, זה לא הניצחון של מי שאותו הוא מייצג, שם הציבור עדיין עסוק בללקק את הפצעים שמחודש לחודש נפערים יותר ויותר בהעדר חוק גיוס, דתות, מעונות ובעצם, כבר מה לא?!
הם עסוקים עכשיו ב'עד הניצחון' על הציבור אותו הוא מייצג, ניצחון שתמיד נראה סופי, אבל אז אתה מגלה התחלה חדשה של ניצחון שלא טעמת קודם ודו"ק.

והציבור התמים והנואל, בטוח שבלעדיהם היינו למשיסה בפי אויבנו...
 
הרהורים של החמצה.

כאחד שקיווה מאוד למצוא דרך הגיונית לעלות לציון הקדוש, ולא אסתייעא מילתא,
עולות בי תחושות קשות בכל מה שקשור למקבלי ההחלטות הציבוריות שלנו, הספרדים.

תראו, מבחינה כמותית הציבור הספרדי עולם על מקבילותיו בכל מדד שהוא.
ואני שואל, איך יכול להיות שחסידויות שלמות ידעו לדאוג לעצמם לכמות כרטיסים הזויה, כי קוראים להם חסידות וילנא קראקוב או לא יודע מה, בעוד אנחנו יכולים רק לדמיין את הציון מרחוק, ולהסתפק רק בכיסופין....?!
איך הגענו למצב שגם אם ממש לא תוותר על כרטיס, זה יהיה כרוך בכמה מיני טצדקי כדי 'לזכות' (כן, זה ממש לזכות, כאילו יש כאן איזו הגרלה...)?! לפעמים זה מזכיר את מה שהכרנו מפעם: תביא 3 אשכנזים נקבל 1.... ועל זה אני אומר 'בכיסופי אפין אתינא למיקרי קמך'...

איך הגענו למצב שבתכלס', היחס אל הציבור הספרדי הוא כאל חסידות קטנה במקרה הטוב. וכאל נספחים במקרה הפחות טוב?!

החרפה הזו ממשיכה גם לעניין ההדלקות, כל חסידות בינונית, שהצליחה למצוא איזה עיירה מזרח אירופאית עם שם פנוי, מצליחה לארגן לעצמה מגה הדלקה עם כל המי ומי, אבל הרבנים הספרדים הם לא שוים כל כך, הציבור שלהם ממש לא משהו שצריך לדאוג לו, לא משהו ששווה לבזבז עבורו הדלקה, הרי מילא הספרדים לא עולים לציון (עכשיו גם ברור למה...) אין סיבה לעשות להם הדלקה. והכי מרגיז שכבר אין מזמן הם עסוקים מדי בשביל לריב על דבר כה פעוט ונדוש...

וככה עוד נגיסה ועוד נגיסה בצוואר של הציבור הספרדי, ואתה רואה חסידויות בינוניות ומטה מסודרות בהדלקות, בנסיעות, ואנחנו עוד מרגישים שהנציגים ממש עושים לנו טובה שמחזיקים את הפיקדון, בבחינת 'שומר שכר' ודו"'ק.

לעומת זאת, אבל, עכשיו מגיע ה'אבל' הגדול!!!

כי האמת שגיליתי שיש דבר שהחבר'ה שלנו יודעים לדאוג לו יופי יופי, הרי לשם כך הם נשלחו, זה כל הייעוד שלהם,
שכל המלקקי פינכה, כל המי ומי, מוצאים את הדרך לעלות להר, אלה בטסלה ואלה בקרניבל, הרי שלוחי ציבור הם! שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן!
כיצד הם ומשפחותיהם יטריחו עצמם להניע רגליהם הענוגות, ועצמותיהם הדאובות מהנסיעה המפרכת בכורסת הסיאנה?!
אה, ברוך שמסר עולמו לשומרים!!!

איך הם יוכלו להוכיח קבל עם ועולם עד כמה עסוקים הם, ועד כמה טרודים הם בענייני הציבור אם לא יבואו במיטב מחלצותיהם, וריחם נודף למרחוק עד שעיזי צפת מתעטשות מהם, איך הם יוכיחו לעצמם עד כמה הקהל אוהב אותם ומצפה לראותם או לפחות לבואם, אם לא יבואו ככה בלי בושה, רכב 2024 עם מזגן טורבו ומהחלון ניבטות פניהם של זקנים מיוסרים הגוררים רגליהם במעלה ההר!!!

ול"ג בעומר במירון הוא רק דוגמא להתנהלות המבישה, אחר כך יש מקום לפתוח אשכול למה הספרדים הם נישה...

תשובות לא נקבל, אנחנו לא שוים את זה.
נציגינו עסוקים בעבודת האלילים [אולי יותר נכון בעבודת הביבים...],
אסור לדבר, אסור להתלונן, פן ח"ו יבולע לנו...
מה גם שעכשיו גם אסור להפריע, א"דוני הארץ נמצא בקבינט, הוא עכשיו עסוק ב'עד הניצחון הסופי',
כמובן, זה לא הניצחון של מי שאותו הוא מייצג, שם הציבור עדיין עסוק בללקק את הפצעים שמחודש לחודש נפערים יותר ויותר בהעדר חוק גיוס, דתות, מעונות ובעצם, כבר מה לא?!
הם עסוקים עכשיו ב'עד הניצחון' על הציבור אותו הוא מייצג, ניצחון שתמיד נראה סופי, אבל אז אתה מגלה התחלה חדשה של ניצחון שלא טעמת קודם ודו"ק.

והציבור התמים והנואל, בטוח שבלעדיהם היינו למשיסה בפי אויבנו...
מה לעשות שרק את החסידים עניין ומשך להדליק במירון
אף רב ספרדי נורמלי לא חשב מעולם שיש עניין להדליק ובצדק
זה שהיום הציבור נהיה חסר חוט שידרה שכל אופנה מתחילה להיכנס זה לא סיבה לבכות

צריך להיות גאים שחכמי הספרדים לא היו עסוקים בהבלים האלה של הדלקות, אלא היו עושים את מה שחשוב באמת

אשרינו
 
בכל הנוגע לכרטיסים זה אכן חרפה שהמשרד לענייני פרוש דואג לכרטיסים לעצמו.
ואולי כדאי להפעיל לחץ על הנציגות המקומית בכל אתר ואתר שתקבל מכסה של כרטיסים כמו שהם דואגים לאירועים בבנייני האומה.
 
הרהורים של החמצה.

כאחד שקיווה מאוד למצוא דרך הגיונית לעלות לציון הקדוש, ולא אסתייעא מילתא,
עולות בי תחושות קשות בכל מה שקשור למקבלי ההחלטות הציבוריות שלנו, הספרדים.

תראו, מבחינה כמותית הציבור הספרדי עולם על מקבילותיו בכל מדד שהוא.
ואני שואל, איך יכול להיות שחסידויות שלמות ידעו לדאוג לעצמם לכמות כרטיסים הזויה, כי קוראים להם חסידות וילנא קראקוב או לא יודע מה, בעוד אנחנו יכולים רק לדמיין את הציון מרחוק, ולהסתפק רק בכיסופין....?!
איך הגענו למצב שגם אם ממש לא תוותר על כרטיס, זה יהיה כרוך בכמה מיני טצדקי כדי 'לזכות' (כן, זה ממש לזכות, כאילו יש כאן איזו הגרלה...)?! לפעמים זה מזכיר את מה שהכרנו מפעם: תביא 3 אשכנזים נקבל 1.... ועל זה אני אומר 'בכיסופי אפין אתינא למיקרי קמך'...

איך הגענו למצב שבתכלס', היחס אל הציבור הספרדי הוא כאל חסידות קטנה במקרה הטוב. וכאל נספחים במקרה הפחות טוב?!

החרפה הזו ממשיכה גם לעניין ההדלקות, כל חסידות בינונית, שהצליחה למצוא איזה עיירה מזרח אירופאית עם שם פנוי, מצליחה לארגן לעצמה מגה הדלקה עם כל המי ומי, אבל הרבנים הספרדים הם לא שוים כל כך, הציבור שלהם ממש לא משהו שצריך לדאוג לו, לא משהו ששווה לבזבז עבורו הדלקה, הרי מילא הספרדים לא עולים לציון (עכשיו גם ברור למה...) אין סיבה לעשות להם הדלקה. והכי מרגיז שכבר אין מזמן הם עסוקים מדי בשביל לריב על דבר כה פעוט ונדוש...

וככה עוד נגיסה ועוד נגיסה בצוואר של הציבור הספרדי, ואתה רואה חסידויות בינוניות ומטה מסודרות בהדלקות, בנסיעות, ואנחנו עוד מרגישים שהנציגים ממש עושים לנו טובה שמחזיקים את הפיקדון, בבחינת 'שומר שכר' ודו"'ק.

לעומת זאת, אבל, עכשיו מגיע ה'אבל' הגדול!!!

כי האמת שגיליתי שיש דבר שהחבר'ה שלנו יודעים לדאוג לו יופי יופי, הרי לשם כך הם נשלחו, זה כל הייעוד שלהם,
שכל המלקקי פינכה, כל המי ומי, מוצאים את הדרך לעלות להר, אלה בטסלה ואלה בקרניבל, הרי שלוחי ציבור הם! שלוחי דרחמנא ושלוחי דידן!
כיצד הם ומשפחותיהם יטריחו עצמם להניע רגליהם הענוגות, ועצמותיהם הדאובות מהנסיעה המפרכת בכורסת הסיאנה?!
אה, ברוך שמסר עולמו לשומרים!!!

איך הם יוכלו להוכיח קבל עם ועולם עד כמה עסוקים הם, ועד כמה טרודים הם בענייני הציבור אם לא יבואו במיטב מחלצותיהם, וריחם נודף למרחוק עד שעיזי צפת מתעטשות מהם, איך הם יוכיחו לעצמם עד כמה הקהל אוהב אותם ומצפה לראותם או לפחות לבואם, אם לא יבואו ככה בלי בושה, רכב 2024 עם מזגן טורבו ומהחלון ניבטות פניהם של זקנים מיוסרים הגוררים רגליהם במעלה ההר!!!

ול"ג בעומר במירון הוא רק דוגמא להתנהלות המבישה, אחר כך יש מקום לפתוח אשכול למה הספרדים הם נישה...

תשובות לא נקבל, אנחנו לא שוים את זה.
נציגינו עסוקים בעבודת האלילים [אולי יותר נכון בעבודת הביבים...],
אסור לדבר, אסור להתלונן, פן ח"ו יבולע לנו...
מה גם שעכשיו גם אסור להפריע, א"דוני הארץ נמצא בקבינט, הוא עכשיו עסוק ב'עד הניצחון הסופי',
כמובן, זה לא הניצחון של מי שאותו הוא מייצג, שם הציבור עדיין עסוק בללקק את הפצעים שמחודש לחודש נפערים יותר ויותר בהעדר חוק גיוס, דתות, מעונות ובעצם, כבר מה לא?!
הם עסוקים עכשיו ב'עד הניצחון' על הציבור אותו הוא מייצג, ניצחון שתמיד נראה סופי, אבל אז אתה מגלה התחלה חדשה של ניצחון שלא טעמת קודם ודו"ק.

והציבור התמים והנואל, בטוח שבלעדיהם היינו למשיסה בפי אויבנו...
הספרדים מעדיפים לשבת ללמוד תורה במקום לבזבז שעות ע"ג שעות בשביל להדליק אש בקצה הארץ.
אתמול ישבתי ולמדתי בעיון מתורת ר' שמעון, ושאלוני אם איני הולך למדורות וכו', ותשובתי היא שר' שמעון (ולהבדיל, גם אני) מעדיף שאני אשב ללמוד במקום להסתובב עכשיו ברחובות.
אז נכון, יש בזה איזה עניין, וגם הסביבה דוחקת, אז אחר זמן יצאנו לסיבוב קצר, אבל אם זה היה תלוי בי הייתי מעדיף להמשיך לשבת וללמוד...
אני זוכר בישיבה שכולם נסעו למירון/להסתובב ברחובות העיר, ואני נכנסתי לעזרת נשים עד סוף הסדר כדי ללמוד... (בסוף ב-23:00 יצאתי גם לרחוב כדי לראות את המדורות עזובות ודועכות...)
רבותינו פחות אחזו מכל העניינים האלה. לא התנגדו בתוקף כ"כ, אבל כמובן שעדיף ללמוד תורה.
איני מתכוון לדבר סרה כנגד החסידים ו/או הנוהגים כן, אבל רק בכדי להבהיר את עמדת הספרדים, שזה שלא "קיבלנו הדלקה" במירון זה לא גריעותא, אלא היינו שבחייהו.



אגב, אני לא יודע איך זה עובד עם הכרטיסים, כי כשפרסמו שאפשר לקנות כבר כמעט הכל נמכר.
אבל מאז ועד עכשיו הייתי יכול לקנות כרטיס בכל שעה שהייתי רוצה באמצעות מודעות הרחוב/ההודעות בקו/ההודעות בפרוג שפרסמו כרטיסים למכירה.
 
סליחה, אבל למה להתבכיין,
אתם צודקים,
גם אם הייתה לנו מסורת לעלות
יש את אלו שחשוב להם שעות מסויימות, ניתן להם את זה
אפשר די בקלות להגיע בשעות הבוקר
טוב, השנה יותר צפוף וצריך לתמרן.

לא צריך כל דבר למצוא את החיסרון שבו.

אנחנו מקבלים דברים אחרים,
'לראות את הציון מרחוק בכיסופין'
מי שישמע, כמה מהציבור לנו חשוב להם להיות נוכח בהדלקה דווקא של חסידות ווילנא (נהנתי:)) ..


נעשה מה שטוב לנו, ואם נראה בדרך 'טסלה' שעוקפת אותנו, לחיי, מה זה מעניין ...
 
מה לעשות שרק את החסידים עניין ומשך להדליק במירון
אף רב ספרדי נורמלי לא חשב מעולם שיש עניין להדליק ובצדק
זה שהיום הציבור נהיה חסר חוט שידרה שכל אופנה מתחילה להיכנס זה לא סיבה לבכות

צריך להיות גאים שחכמי הספרדים לא היו עסוקים בהבלים האלה של הדלקות, אלא היו עושים את מה שחשוב באמת

אשרינו
הספרדים מעדיפים לשבת ללמוד תורה במקום לבזבז שעות ע"ג שעות בשביל להדליק אש בקצה הארץ.
אתמול ישבתי ולמדתי בעיון מתורת ר' שמעון, ושאלוני אם איני הולך למדורות וכו', ותשובתי היא שר' שמעון (ולהבדיל, גם אני) מעדיף שאני אשב ללמוד במקום להסתובב עכשיו ברחובות.
אז נכון, יש בזה איזה עניין, וגם הסביבה דוחקת, אז אחר זמן יצאנו לסיבוב קצר, אבל אם זה היה תלוי בי הייתי מעדיף להמשיך לשבת וללמוד...
אני זוכר בישיבה שכולם נסעו למירון/להסתובב ברחובות העיר, ואני נכנסתי לעזרת נשים עד סוף הסדר כדי ללמוד... (בסוף ב-23:00 יצאתי גם לרחוב כדי לראות את המדורות עזובות ודועכות...)
רבותינו פחות אחזו מכל העניינים האלה. לא התנגדו בתוקף כ"כ, אבל כמובן שעדיף ללמוד תורה.
איני מתכוון לדבר סרה כנגד החסידים ו/או הנוהגים כן, אבל רק בכדי להבהיר את עמדת הספרדים, שזה שלא "קיבלנו הדלקה" במירון זה לא גריעותא, אלא היינו שבחייהו.



אגב, אני לא יודע איך זה עובד עם הכרטיסים, כי כשפרסמו שאפשר לקנות כבר כמעט הכל נמכר.
אבל מאז ועד עכשיו הייתי יכול לקנות כרטיס בכל שעה שהייתי רוצה באמצעות מודעות הרחוב/ההודעות בקו/ההודעות בפרוג שפרסמו כרטיסים למכירה.
סליחה, אבל למה להתבכיין,
אתם צודקים,
גם אם הייתה לנו מסורת לעלות
יש את אלו שחשוב להם שעות מסויימות, ניתן להם את זה
אפשר די בקלות להגיע בשעות הבוקר
טוב, השנה יותר צפוף וצריך לתמרן.

לא צריך כל דבר למצוא את החיסרון שבו.

אנחנו מקבלים דברים אחרים,
'לראות את הציון מרחוק בכיסופין'
מי שישמע, כמה מהציבור לנו חשוב להם להיות נוכח בהדלקה דווקא של חסידות ווילנא (נהנתי:)) ..


נעשה מה שטוב לנו, ואם נראה בדרך 'טסלה' שעוקפת אותנו, לחיי, מה זה מעניין ...

למי שלא הבין,
הל"ג בעומר הוא רק דוגמא,
אולי פרומיל.
על הכל ייתכנו תירוצים, אפילו תירוצים טובים מאוד,
אבל תשובה יש רק אחת: אנחנו לא מעניינים אותם, אין להם איתנו כלום.
או יותר נכון, יש להם איתנו, אבל חד-צדדי, אנחנו נבחר, והם ימשיכו 'לדאוג' לנו או עבורנו ('לדאוג' במובן הפשטני של המילה...).
 
למי שלא הבין,
הל"ג בעומר הוא רק דוגמא,
אולי פרומיל.
על הכל ייתכנו תירוצים, אפילו תירוצים טובים מאוד,
אבל תשובה יש רק אחת: אנחנו לא מעניינים אותם, אין להם איתנו כלום.
ייתכן מאוד שזה נכון, אבל צריך לחיות את השטח ג"כ,
בפועל כל הדלקה גם של אדמו"ר בינוני ומטה מכילה כמות עצומה של משתתפים הרבה מעבר להדלקה הכי גדולה של הציבור הספרדי
ובפרט שגם הציבור הליטאי והספרדי מצטופפים בתוך כל החסידים בהדלקות השונות.
[במאמר המוסגר - גם לציבור הדל"י היו כמה הדלקות, וגם הגדולה שבהם שהייתה עם התנאים הכי טובים (צמוד לציון, עם סככה, עם פראנצ'ס מכסאות וכו' וכו') לא משכה אליה יותר מאשר 400-500 איש כפי שניתן לראות בתמונות שונות שהתפרסמו]

ובעניין הכרטיסים - אינו דומה חסיד שזה חלק מהעבודת ה' שלו, והוא מגיע כל שנה במסירות נפש יחד עם רעייתו וכל זאטוטיו, לאיזה ישיבה בוחער או אברך חשוב, שהחליט שרוצה אקשן דקדושה ולמלא את עצמו באורות עד לשנה הבאה. ברור שישנה עדיפות למי שזה חלק מהסדר יום שלו, והוא עושה את זה כל שבוע בטיש וכד'.
אגב - תראה את החסידויות הגדולות שלא עולות למירון כמו בעלז, גור, ויזניץ, צאנז וכד', שעושים ג"כ מעמדי ענק עם אלפי / עשרות אלפי משתתפים בל"ג בעומר, ברור שזו מנטליות שונה.
 
ייתכן מאוד שזה נכון, אבל צריך לחיות את השטח ג"כ,
בפועל כל הדלקה גם של אדמו"ר בינוני ומטה מכילה כמות עצומה של משתתפים הרבה מעבר להדלקה הכי גדולה של הציבור הספרדי
ובפרט שגם הציבור הליטאי והספרדי מצטופפים בתוך כל החסידים בהדלקות השונות.
[במאמר המוסגר - גם לציבור הדל"י היו כמה הדלקות, וגם הגדולה שבהם שהייתה עם התנאים הכי טובים (צמוד לציון, עם סככה, עם פראנצ'ס מכסאות וכו' וכו') לא משכה אליה יותר מאשר 400-500 איש כפי שניתן לראות שתמונות שונות שהתפרסמו]

ובעניין הכרטיסים - אינו דומה חסיד שזה חלק מהעבודת ה' שלו, והוא מגיע כל שנה במסירות נפש יחד עם רעייתו וכל זאטוטיו, לאיזה ישיבה בוחער או אברך חשוב, שהחליט שרוצה אקשן דקדושה ולמלא את עצמו באורות עד לשנה הבאה. ברור שישנה עדיפות למי שזה חלק מהסדר יום שלו, והוא עושה את זה כל שבוע בטיש וכד'.
אגב - תראה את החסידויות הגדולות שלא עולות למירון כמו בלעז, גור, ויזניץ, צאנז וכד', שעושים ג"כ מעמדי ענק עם אלפי / עשרות אלפי משתתפים בל"ג בעומר, ברור שזו מנטליות שונה.
כתבתי
הל"ג בעומר הוא רק דוגמא,
אולי פרומיל.

שוב ושוב, הנושא הוא לא הל"ג בעומר, ההדלקה או כרטיסי הנסיעה, כמו שהנושא הוא לא שא"ד נמצא בקבינט.

הנושא הוא, שאנחנו הציבור הספרדי, כבר מזמן לא 'הנושא' של שלוחיו. זהו.

זה מתבטא באין ספור דברים, אחד מהם הוא ל"ג בעומר.

בעוד שהציבור הספרדי רגיל לעלות בהמוניו למירון, [שמעתי פעם על ישיבה ליטאית אחת שלמדו בה גם הרבה חסידים וצ'למרס', שהמשגיח שם היה אומר שבל"ג בעומר זה היום היחיד שהישיבה היא ליטאית לגמרי...], משום מה זה הפך להיות אירוע כלל חסידי, ועל כך אני קובל!

ונכון, שאם היה בידי לצעוק על הנהגת השד"רים הספרדים הייתי מדבר על הכל חוץ מל"ג בעומר, כי באמת כל שאר הדברים הם הרבה יותר חשובים ונחוצים לקיום עולם התורה, אבל ל"ג בעומר במירון הוא מראה פשוטה, שכל יהודי יכול לראות איך הפכנו להיות משהו שהוא לא קיים! (פעם קראו לזה 'שקופים'....).

דרך אגב, ביום ל"ג בעומר פגשתי יהודי ת"ח ספרדי בן למעלה מ-70 שאמר לי בכאב: את החאלקה שלי עשו אצל רבי שמעון, ומאז כמות הפעמים שלא הייתי שם אפשר לספור על יד אחת! השנה התחלתי את היד השניה!...
 
איני מתכוון לדבר סרה כנגד החסידים ו/או הנוהגים כן, אבל רק בכדי להבהיר את עמדת הספרדים, שזה שלא "קיבלנו הדלקה" במירון זה לא גריעותא, אלא היינו שבחייהו.

בענין "עמדת הספרדים" -

הספרדים הם המקור להדלקה במירון,
והחסידים קיבלו מהם.
[וגם את הפיוטים המושרים שם].
 
כתבתי


שוב ושוב, הנושא הוא לא הל"ג בעומר, ההדלקה או כרטיסי הנסיעה, כמו שהנושא הוא לא שא"ד נמצא בקבינט.

הנושא הוא, שאנחנו הציבור הספרדי, כבר מזמן לא 'הנושא' של שלוחיו. זהו.

זה מתבטא באין ספור דברים, אחד מהם הוא ל"ג בעומר.

בעוד שהציבור הספרדי רגיל לעלות בהמוניו למירון, [שמעתי פעם על ישיבה ליטאית אחת שלמדו בה גם הרבה חסידים וצ'למרס', שהמשגיח שם היה אומר שבל"ג בעומר זה היום היחיד שהישיבה היא ליטאית לגמרי...], משום מה זה הפך להיות אירוע כלל חסידי, ועל כך אני קובל!

ונכון, שאם היה בידי לצעוק על הנהגת השד"רים הספרדים הייתי מדבר על הכל חוץ מל"ג בעומר, כי באמת כל שאר הדברים הם הרבה יותר חשובים ונחוצים לקיום עולם התורה, אבל ל"ג בעומר במירון הוא מראה פשוטה, שכל יהודי יכול לראות איך הפכנו להיות משהו שהוא לא קיים! (פעם קראו לזה 'שקופים'....).

דרך אגב, ביום ל"ג בעומר פגשתי יהודי ת"ח ספרדי בן למעלה מ-70 שאמר לי בכאב: את החאלקה שלי עשו אצל רבי שמעון, ומאז כמות הפעמים שלא הייתי שם אפשר לספור על יד אחת! השנה התחלתי את היד השניה!...
אגב, אתה כותב ממש טוב, ישר כח
 
ראשי תחתית