אחרי חסה (שהיא החזרת בלשון המשנה), זה עולשין. נמכר בחלק מהחנויות והוא מר.הכי מהודר זה חסה ואחריו חריין (תמכא) המכונה בארץ ישראל חזרת.
(אגב, הבנתי שבצבא הביאו לחיילים מלפפונים חמוצים במקום כרפס).
אתה 'רבותינו'?חסה רגילה (לא ידעתי שיש חסה מרה).
אין שום בעיה להביא מלפפון חמוץ או כל ירק אחר לכרפס.ראיתי בספר של הרב מוצפי שכותב שלמרור לוקחים עולשין ולחזרת לוקחים חסה, ואם אין לו עולשין יכול לקחת חסה או כל ירק.
(אגב, הבנתי שבצבא הביאו לחיילים מלפפונים חמוצים במלח במקום כרפס).
כתבתי את זה רק בדרך אגב, דבר (מעניין) ששמעתי.אין שום בעיה להביא מלפפון חמוץ או כל ירק אחר לכרפס.
הדיבור היה על אכילת מרור.
רק זו שאלה שלכאורה צריך דווקא ירק ולא פרי האדמהרעיון טוב, אין חיוב בעלי כרפס, צריך ירק כלשהו.
רק לא הבאת את הבית יוסף שהחסה מתוקהשולחן ערוך סי' תע"א ס"א:
הצג קובץ מצורף 3127
ורואים שחובה שהחסה תהייה מרה ואם לא לא יוצאים ידי חובה.
איפה הב"י?רק לא הבאת את הבית יוסף שהחסה מתוקה
ואלו קושיות ידועות וצ"ע
בית יוסף אורח חיים סימן תעגאיפה הב"י?
מקור בבקשה.רק זו שאלה שלכאורה צריך דווקא ירק ולא פרי האדמה
(זו הערה ידועה על מה שיש אשכנזים שנוהגים בתפוח אדמה וכדומה)
עכ"פ זה נושא לאשכול אחר