לכאו' פשיטא שאם הדפיס כן בספרו,ויש לדון בכוונתו האם רק רצה לפייס את אותו אדם או שיש בזה עניין
וצ"ע
כך גם דעתי נוטהלענ"ד הדברים פשוטים שרצה רק לפייס את אותו אדם. וכמו שמוכח בלישניה "ואמרתי לו כדברי מרן ומור"ם, ובראותי דנצטער הרבה אמרתי לו וכו'"
מפני שבסוף דבריו הביא את הכנסת הגדולה ששם כתב להדיא שאין לו תשלומין.
ובסו"ד הביא מש"כ במועד לכל חי, והמעיין שם יראה שדיבר על השמחה שהעולם שמח בראותם נרות חנוכה. וזה נסוב על סוף דבריו שכשמוע כן שמח שמחה גדולה..."
ואעתיק לשונו הטהורה במדוייק שםובסו"ד הביא מש"כ במועד לכל חי, והמעיין שם יראה שדיבר על השמחה שהעולם שמח בראותם נרות חנוכה. וזה נסוב על סוף דבריו שכשמוע כן שמח שמחה גדולה..."
עיין בפרי חדש על דברי השו"ע שכתב אין לו תשלומין והרמ"א הוסיף שידליק בשאר הימים כמו כולם ודן שם מה בא לחדש בזהראוי לשים לב, שגם אילו היינו אומרים שיש תשלומין למי שלא הדליק נרות יום אחד, בוודאי שהתיקון לא היה אמור להיעשות כמו שכתב מהר"ח פאלאג'י,
כיון שהוא כתב להוסיף שמן לא להוסיף נרות. וכי כיצד בהוספת השמן יש תיקון?! אלא מוכרח שאמר כך לאותו אדם.
ובמחשבה שניה יש לומר, שגם אם אדם ירצה לבוא ולהחמיר, נגד דעת מרן ולעשות תשלומין, אולי משמע שאינו רשאי לעשות נר נוסף לתשלומין, אלא רק
להוסיף שמן. ולכך כתב מהר"ח את דבריו. ודו"ק.