שאינו יודע לשאול
חבר חדש
- הצטרף
- 4/11/25
- הודעות
- 33
בזבחים יג ע"א מבואר דלר' שמעון מחשב בזמן של הילוך מחשבת שלא לשמה [וה"ה שאר מחשבת פסול] אינו פוסל בחטאת ופסח, ש"אם רצה שוחט בצד המזבח וזורק", ואם כן אין ההולכה נצרכת בהכרח, אלא רק מחמת שרצה שלא לשחוט בצד המזבח נאלץ ללכת
ותמוה הרי בחטאת [שהיא ופסח הם היחידים שמחשבת שלא לשמה פוסלת בהם] צריך להזות את הדם על קרנות המזבח, וכיצד יוכל להביא את אצבעו לקרן המזבח בלי להלך בכבש ? אם כן ההילוך בחטאת נצרך בהחלט !
ותמוה הרי בחטאת [שהיא ופסח הם היחידים שמחשבת שלא לשמה פוסלת בהם] צריך להזות את הדם על קרנות המזבח, וכיצד יוכל להביא את אצבעו לקרן המזבח בלי להלך בכבש ? אם כן ההילוך בחטאת נצרך בהחלט !