זבחים הילוך לר' שמעון בחטאות מדוע אינו נצרך ?

הצטרף
4/11/25
הודעות
33
בזבחים יג ע"א מבואר דלר' שמעון מחשב בזמן של הילוך מחשבת שלא לשמה [וה"ה שאר מחשבת פסול] אינו פוסל בחטאת ופסח, ש"אם רצה שוחט בצד המזבח וזורק", ואם כן אין ההולכה נצרכת בהכרח, אלא רק מחמת שרצה שלא לשחוט בצד המזבח נאלץ ללכת
ותמוה הרי בחטאת [שהיא ופסח הם היחידים שמחשבת שלא לשמה פוסלת בהם] צריך להזות את הדם על קרנות המזבח, וכיצד יוכל להביא את אצבעו לקרן המזבח בלי להלך בכבש ? אם כן ההילוך בחטאת נצרך בהחלט !
 
הוא יכול לשחוט בצד המזבח, לקבל באותו מקום את הדם, ולזרוק באותו מקום על אותה קרן (מספיקה זריקה אחת לעיכובא).
 
כבודו עוסק באדם שגובהו כגובה מזבח החיצון [כחמשה מטרים] ואינו צריך לעלות בכבש אל הסובב וכו' [ע"פ המשנה נג ע"א] ומה אם הוא קטין וחריך שקיה ?
 
ראשי תחתית