חידה כל הנאמר בה לא היה ולא נברא

תווית מותאמת לחידות תורניות
אולי כוונתך לדברי הרמב"ם במו"נ (ב מב) על פרשת וירא? שהכל היה במראה נבואה [וחלק עליו הרמב"ן בפרשה שם].
שו"ר שכבר כתב כן הרב @אברימי, הרב @אוהב ספר היכן חז"ל כתבו שהסיפור עם המלאכים לא היה אלא מראה נבואה? כמדומה שזה רק הרמב"ם כתב כן? [שמא כתב כן בשם מדרש ואינו לפני]. ואולי זה לא מתאים לחידה כי כמדומה רק הרמב"ם כתב כן ולא "הראשונים".
 
אולי כוונתך לדברי הרמב"ם במו"נ (ב מב) על פרשת וירא? שהכל היה במראה נבואה [וחלק עליו הרמב"ן בפרשה שם].
לא
שו"ר שכבר כתב כן הרב @אברימי, הרב @אוהב ספר היכן חז"ל כתבו שהסיפור עם המלאכים לא היה אלא מראה נבואה? כמדומה שזה רק הרמב"ם כתב כן?
האמת שלא שמתי לב שהוא כתב כן, אבל לא לזו כוונתי
אגב, אין הכרח שיותר מראשון אחד אומר כן
 
אברבנאל פרשת בראשית
גם נתעורר מדברי חז"ל שאמרו שזה כלו היה ביום הששי כי זה מורה שהיה דעתם שלא נעשה בפועל כי לא יתכן שביום הששי נברא אדם והושם בג"ע וישן וירדם ונלקחה צלעו ונבנתה והובאה אליו וחטאה ונתעברה ונענש וגורש אדם כי זה בלי ספק א"א שיהיה ביום אחד אלא שהיה כל זה דבר מושכל ומחשביי. ונחזק עוד דעתו אמר שאחר היום הששי לא היה דבר מתחדש וימשך מזה בלתי אפשר שיהיה בששי ואחר הששי לא היה שא"כ לא היה ולא נברא אלא למשל היה ולהוכי' עוד שזה היה אצל רבותינו משל ולא כפשוטו אמר הרב ועם זה כבר כתבו חכמים דברים אשמיעם לך מלקוטים וכו' ר"ל עם היות שאמרו שכל זה היה ביום הששי אל תחשוב שהאמינוהו כן ושפירשו הכתוב כפי פשוטו כי הנה אמרו עם זה דברים אחרים מוכיחי' שאין הכתוב כפשוטו.
 
אברבנאל פרשת בראשית
גם נתעורר מדברי חז"ל שאמרו שזה כלו היה ביום הששי כי זה מורה שהיה דעתם שלא נעשה בפועל כי לא יתכן שביום הששי נברא אדם והושם בג"ע וישן וירדם ונלקחה צלעו ונבנתה והובאה אליו וחטאה ונתעברה ונענש וגורש אדם כי זה בלי ספק א"א שיהיה ביום אחד אלא שהיה כל זה דבר מושכל ומחשביי. ונחזק עוד דעתו אמר שאחר היום הששי לא היה דבר מתחדש וימשך מזה בלתי אפשר שיהיה בששי ואחר הששי לא היה שא"כ לא היה ולא נברא אלא למשל היה ולהוכי' עוד שזה היה אצל רבותינו משל ולא כפשוטו אמר הרב ועם זה כבר כתבו חכמים דברים אשמיעם לך מלקוטים וכו' ר"ל עם היות שאמרו שכל זה היה ביום הששי אל תחשוב שהאמינוהו כן ושפירשו הכתוב כפי פשוטו כי הנה אמרו עם זה דברים אחרים מוכיחי' שאין הכתוב כפשוטו.
מ''מ אינה פרשיה שלימה שלא היתה, כי דברים רבים בה ודאי היו
 
על איזה פרשיה בתורה כתבו הראשונים שכל הנאמר בה לא היה ולא נברא?
אולי לפי המדרש תנחומא ש"כל מאן דנסיב יפת תואר נפיק מיניה בן סורר ומורר" נמצא שכיון שבן סורר ומורה לא היה א"כ גם פרשת יפת תואר לא היה...
 
אולי לפי המדרש תנחומא ש"כל מאן דנסיב יפת תואר נפיק מיניה בן סורר ומורר" נמצא שכיון שבן סורר ומורה לא היה א"כ גם פרשת יפת תואר לא היה...
גם לא מסתבר שבהכרח כל מי שלוקח יפת תואר יוצא בן סורר אלא שבדרך כלל כך יוצא, וגם כל מה שאין בן סורר זה כי לא מתקיימים כל התנאים של אביו ואימו שוים וכו', אבל בן שסורר ומורה ודאי היה
 
ראשי תחתית