כמה תועלת רוחנית אמיתית יש לבן ישיבה, במעמד מהסוג הזה?

הולך בתמים

חבר חדש
הצטרף
28/11/24
הודעות
100

אני באמת שואל, בלי שמץ של ציניות.
נראה שמדובר בהופעה מוזיקלית חינם, של זמרים שחלקם לא נראים לי כמו דמויות שמחוברות לתורה וליראה באופן מיוחד.
כמובן, אין עבירה בלשמוע זמרים, אבל כמה תועלת רוחנית כבר צומחת מזה?
אירוע כזה עולה מאות אלפים. הכסף הזה לא היה מועיל יותר אם היה מחולק לחונכים שיחזקו את בני הישיבות, יהיו בתוך הישיבות וכדומה?

 
אצלי התמונות והסרטון חסומים.


א. בחורים דורשים דברים מהסוג הזה, עדיף שינתן להם באופן מבוקר.
ב. ישנם כספים שמיועדים ל'תרבות ופנאי' ותו לא.
ג. אמנם יש את אלו שקצת יזיק להם, אבל יש כאלו ששירים (דמקרי חרדים) מושכים אותם פנימה.

כך נראה לענ"ד
 
הדור היום צורך תרבות
תרבות כמשמעה כמו שיש אצל החילונים לא מתאימה לציבור החרדי
להגיע כדי להשתתף בהופעה גרידא (על אף שגם זה קיים, בעבר יצאו יותר נגד זה)
ולכן מחפשים מתחת לשטיח כביכול אירועים תורניים
עם קצת דרשות והרבה אירוע מוזיקלי ברמה גבוה
כדי שהצעירים לא ילכו לרעות בשדות זרים, והרבנים מעודדים את זה

אגב, שמעתי שזו ההוראה שקיבלו גם דרשו, ולכן הם מפיקים את הסיומים שלהם ברמה ובהשקעה כה גבוהה
 
לפי הגיון זה שחוזר פה כל העת, "זה מה שדורשים ועדיף כדי שלא ירעו בשדות זרים", אז אולי כדאי לעשות מועדון חרדי כי עדיף מאשר שירעו בשדות זרים וכו'. (ואגב יש לי שם נהדר למועדון כזה שיהיה בהכשר בית יוסף: 'לילה ללילה'...)
זו טענה ממש חסרה.

איפה עובר הגבול של טענה זו, "כדי שלא ירעו" ? מה עוד נתיר? ואם כן, למה לקרוא לזה חבורת 'בני עליה'?
 
לפי הגיון זה שחוזר פה כל העת, "זה מה שדורשים ועדיף כדי שלא ירעו בשדות זרים", אז אולי כדאי לעשות מועדון חרדי כי עדיף מאשר שירעו בשדות זרים וכו'. (ואגב יש לי שם נהדר למועדון כזה שיהיה בהכשר בית יוסף: 'לילה ללילה'...)
זו טענה ממש חסרה.

איפה עובר הגבול של טענה זו, "כדי שלא ירעו" ? מה עוד נתיר? ואם כן, למה לקרוא לזה חבורת 'בני עליה'?
קל להשתלח במקלדת
קשה לדבר עם מה שהדור זקוק
וכבר בגמ' בחולין ק"ט ע"ב מובא שכנגד כל דבר שהתורה אסר, היא התירה משהו אחר כנגדו
 
לפי הגיון זה שחוזר פה כל העת, "זה מה שדורשים ועדיף כדי שלא ירעו בשדות זרים", אז אולי כדאי לעשות מועדון חרדי כי עדיף מאשר שירעו בשדות זרים וכו'. (ואגב יש לי שם נהדר למועדון כזה שיהיה בהכשר בית יוסף: 'לילה ללילה'...)
זו טענה ממש חסרה.

איפה עובר הגבול של טענה זו, "כדי שלא ירעו" ? מה עוד נתיר? ואם כן, למה לקרוא לזה חבורת 'בני עליה'?
אל תהי צדיק הרבה. בחורים שעמלים ויגעים בלימוד צריכים גם "שחרור", ואם הם מתענגים ושמחים בשירה הזו אין בזה רע בכלל וזה לכתחילה.
 
הנה כי כן, גם בימות אבותינו בארצות הניכר, הפכו שירים רבים מלחנם הערבי המקורי, למילים קדושות עם אותו הלחן.
דוגמת השיר 'לך אנא עורך' ועוד הרבה.
וסיפר לי ר' משה צבי זצ"ל ('עפרוני' הזכור לטוב, לתושבי שכונת רמות) שזוכר שעשו זאת כדי למשוך את הנערים שהיו הולכים לערבי נגינה אצל הערבים, וייסדו ערבי שירה כמעט זהים אצל היהודים, עם מילים אחרות קדושות ותו לא.
אפילו בלי הדרשות.
 
לפי הגיון זה שחוזר פה כל העת, "זה מה שדורשים ועדיף כדי שלא ירעו בשדות זרים", אז אולי כדאי לעשות מועדון חרדי כי עדיף מאשר שירעו בשדות זרים וכו'. (ואגב יש לי שם נהדר למועדון כזה שיהיה בהכשר בית יוסף: 'לילה ללילה'...)
זו טענה ממש חסרה.

איפה עובר הגבול של טענה זו, "כדי שלא ירעו" ? מה עוד נתיר? ואם כן, למה לקרוא לזה חבורת 'בני עליה'?
איה תורת החילוק בין דבר שהוא אסור לבין דבר שהוא לא מצווה?
 
ראשי תחתית