כניסה בטלית גדול לבית הכסא

נחום

חבר חדש
הצטרף
24/12/24
הודעות
60
הנה בט"ז סי' כא מבואר שיש בזה חוסר כבוד, אבל ודאי שאין בדבר איסור שא"כ היה צריך לברך על הטלית ביציאתו מבית הכסא וכבתפילין,
וא"כ יל"ע כיון שדעת מרן ורבים הראשונים שהכי ס"ל שיש לברך על הטלית גם במורידו מדעתו, אולי יותר ראוי להכנס על הט"ג לבית הכסא.
בפרט בבתי כסאות דידן.
 
אולי יותר ראוי להכנס על הט"ג לבית הכסא.
שאלה טובה
אבל מעולם לא ראיתי מי שנהג כן
בר"ה ויו"כ שהתפילה אורכת זמן רב, ראיתי הרבה שנכנסים להשתין עם הטלית, בכדי לא לפושטה ואולי להתחייב שוב בברכה.
אולם לביה"כ ממש לא ראיתי שנכנסים.
 
הנה בט"ז סי' כא מבואר שיש בזה חוסר כבוד, אבל ודאי שאין בדבר איסור שא"כ היה צריך לברך על הטלית ביציאתו מבית הכסא וכבתפילין,
וא"כ יל"ע כיון שדעת מרן ורבים הראשונים שהכי ס"ל שיש לברך על הטלית גם במורידו מדעתו, אולי יותר ראוי להכנס על הט"ג לבית הכסא.
בפרט בבתי כסאות דידן.
עיין במצורף שאכן כך יש לעשות
 

קבצים מצורפים

סיפר לי אחד הרבנים שהיה חזן בראש השנה באיזה בית כנסת נידח, ונכנס להשתין עם טליתו, מחמת שפחד שלא יגנבו את טליתו היקרה עם עטרת הכסף.

איתרע מזלו ובדיוק כשיצא מבית הכסא ראהו אחד הזקנים הנרגנים של בית הכנסת, וכל היום לא פסק מלדבר נגדו.

וזו התשובה מדוע:

מעולם לא ראיתי מי שנהג כן
 
עיין במצורף שאכן כך יש לעשות
כרגע אין לי זמן לקרוא אריכות דברים. אבל לכאורה אפשר להתנות שברכתו תחול עד שיכנס לבית הכסא ויוכל לברך אח"כ בפשיטות, וזכורני שיש מגן אברהם כזה ומשנ"ב, וכרגע איני זוכר במדויק.
ואם יעשה כן ולא יכנס לבית הכסא עם הטלית [אפילו שלהלכה עדיף] יפטור ג"כ את הבעיה של דבר התמוה לרבים וכו' [אע"פ שיש ש"ך ידוע, מ"מ יפטור בלאגן]
 
כרגע אין לי זמן לקרוא אריכות דברים. אבל לכאורה אפשר להתנות שברכתו תחול עד שיכנס לבית הכסא ויוכל לברך אח"כ בפשיטות, וזכורני שיש מגן אברהם כזה ומשנ"ב, וכרגע איני זוכר במדויק
זה בדיוק מה שכתוב שם
 
ראשי תחתית