שאינו יודע לשאול
חבר חדש
- הצטרף
- 4/11/25
- הודעות
- 68
ברש"י כג ד : "גר ותושב אנכי עמכם" - גר מארץ אחרת ונתישבתי עמכם ומ"א אם תרצו הריני גר ואם לאו אהיה תושב ואטלנה מן הדין שא"ל הקב"ה לזרעך אתן את הארץ הזאת עכ"ל.
ואם כן קשה לכאורה מש"כ רש"י לעיל יב ז : "ויהי ריב" - לפי שהיו רועיו של לוט רשעים ומרעים בהמתם בשדות אחרים ורועי אברם מוכיחים אותם על הגזל והם אומרים נתנה הארץ לאברם ולו אין יורש ולוט יורשו ואין זה גזל והכתוב אומר והכנעני והפרזי אז יושב בארץ ולא זכה בה אברם עדיין עכ"ל.
ומדוע לא צדקו רועי לוט, הלא אברהם עצמו טען כן מאוחר יותר ? [והרי באמת אברהם תכנן שלוט יירש אותו כדאיתא במדרש רבה פרשת לך לך מא, והיינו דחשש שמא יגרום החטא ולא יזכה להבטחת הזרע כמו שביאר הרמב"ן שלכך היה צריך להבטיח לו עוד פעם]
ואם כן קשה לכאורה מש"כ רש"י לעיל יב ז : "ויהי ריב" - לפי שהיו רועיו של לוט רשעים ומרעים בהמתם בשדות אחרים ורועי אברם מוכיחים אותם על הגזל והם אומרים נתנה הארץ לאברם ולו אין יורש ולוט יורשו ואין זה גזל והכתוב אומר והכנעני והפרזי אז יושב בארץ ולא זכה בה אברם עדיין עכ"ל.
ומדוע לא צדקו רועי לוט, הלא אברהם עצמו טען כן מאוחר יותר ? [והרי באמת אברהם תכנן שלוט יירש אותו כדאיתא במדרש רבה פרשת לך לך מא, והיינו דחשש שמא יגרום החטא ולא יזכה להבטחת הזרע כמו שביאר הרמב"ן שלכך היה צריך להבטיח לו עוד פעם]