ב. מדוע הנוגע בעובר טריפה טהור הלא אין ק''ו בכה''ג.
יש מקשין מדוע הנוגע בעובר של בהמה טריפה טהור הלא בכה''ג אין ק''ו כיון שהאמא לא מתירה אותו באכילה וממילא מנ''ל שמטהרת אותו והלא השחיטה כלל לא מועילה לוולד שהרי אם האם טריפה והולד אינו טריפה ושחטו את האמא דהויא שחיטה שאיננה ראויה מבואר בסוגיא לעיל שאפילו לר''מ ששחיטה שאינה ראויה הויא שחיטה אבל אסור לאכול את הוולד ויש שם ויכוח באחרונים האם הוא מדין אינו זבוח או אמה''ח עכ''פ בוודאי שאינו בטל לאימו, ובשלמא טמאה איכא היקש אבל טריפה אינו בכלל היקש. והביאור בזה כיון שכתוב בתורה בבהמה שב''פ מותר וזה נאמר לגבי בהמה טהורה ממילא כל בהמה טהורה הרי הב''פ שלה בטל אליה והרי הוא חי כמוה ואינו מטמא במגע הרועה אלא שבטריפה יש בעיה במעשה שחיטה אבל היסוד שנחשב כבטל לאימו בוודאי שקיים בכל אופן.
יש מקשין מדוע הנוגע בעובר של בהמה טריפה טהור הלא בכה''ג אין ק''ו כיון שהאמא לא מתירה אותו באכילה וממילא מנ''ל שמטהרת אותו והלא השחיטה כלל לא מועילה לוולד שהרי אם האם טריפה והולד אינו טריפה ושחטו את האמא דהויא שחיטה שאיננה ראויה מבואר בסוגיא לעיל שאפילו לר''מ ששחיטה שאינה ראויה הויא שחיטה אבל אסור לאכול את הוולד ויש שם ויכוח באחרונים האם הוא מדין אינו זבוח או אמה''ח עכ''פ בוודאי שאינו בטל לאימו, ובשלמא טמאה איכא היקש אבל טריפה אינו בכלל היקש. והביאור בזה כיון שכתוב בתורה בבהמה שב''פ מותר וזה נאמר לגבי בהמה טהורה ממילא כל בהמה טהורה הרי הב''פ שלה בטל אליה והרי הוא חי כמוה ואינו מטמא במגע הרועה אלא שבטריפה יש בעיה במעשה שחיטה אבל היסוד שנחשב כבטל לאימו בוודאי שקיים בכל אופן.