מתוך ה'מגדלות מרקחים':
במדרש רבה פרשה י׳ סי׳ ב׳, המכות שהביא הקדוש ברוך הוא על המצריים גרם להם שיעשו שלום ביניהם, כיצד היה מחלוקת בין בני כוש ובין בני המצריים, המצריים אומרים עד כאן תחומנו והכושים אומרים ע״כ תחומנו כיון שבאו הצפרדעים עשו שלום ביניהם, הגבול שהיו נכנסות לתוכו הדבר ידוע שאין השדה שלו שנאמר את כל גבולך, גבולך ולא של אחרים. וכן אמרו שם גם במכת ארבה, (פרשת בא פרשה י״ג סי׳ ד׳) הנני מביא מחר ארבה בגבולך, ולא בגבול בני חם, וע״ז נאמר "כי כאשר משפטיך לארץ צדק למדו" וגו׳, שבמכת הארבה הכירו עד היכן גבול מצרים. והקשה בספר זרע שמשון, מדוע לא הוכיחו גם מכת כינים ומכת ברד.
ויש ליישב דרק במכות אלו נאמר "גבולך", שנצטמצמה המכה רק בתוך גבול מצרים, אבל בשאר המכות אמנם עיקר המכה היתה למצרים, אבל היה אפשר שיתפשט כפי דרך הטבע גם למקומות הסמוכים כגון כוש.
במדרש רבה פרשה י׳ סי׳ ב׳, המכות שהביא הקדוש ברוך הוא על המצריים גרם להם שיעשו שלום ביניהם, כיצד היה מחלוקת בין בני כוש ובין בני המצריים, המצריים אומרים עד כאן תחומנו והכושים אומרים ע״כ תחומנו כיון שבאו הצפרדעים עשו שלום ביניהם, הגבול שהיו נכנסות לתוכו הדבר ידוע שאין השדה שלו שנאמר את כל גבולך, גבולך ולא של אחרים. וכן אמרו שם גם במכת ארבה, (פרשת בא פרשה י״ג סי׳ ד׳) הנני מביא מחר ארבה בגבולך, ולא בגבול בני חם, וע״ז נאמר "כי כאשר משפטיך לארץ צדק למדו" וגו׳, שבמכת הארבה הכירו עד היכן גבול מצרים. והקשה בספר זרע שמשון, מדוע לא הוכיחו גם מכת כינים ומכת ברד.
ויש ליישב דרק במכות אלו נאמר "גבולך", שנצטמצמה המכה רק בתוך גבול מצרים, אבל בשאר המכות אמנם עיקר המכה היתה למצרים, אבל היה אפשר שיתפשט כפי דרך הטבע גם למקומות הסמוכים כגון כוש.