וַיִּקַּח הָעֶבֶד עֲשָׂרָה גְמַלִּים מִגְּמַלֵּי אֲדֹנָיו (כד, י).
ה'חזקוני' כותב רמז נאה, מדוע לקח אליעזר עשרה גמלים, אלא איתא במסכת כלה, שהמקור ל'ברכת אירוסין' הוא, מן הפסוק (להלן כד, ס) 'ויברכו את רבקה' זו ברכת אירוסין.
והנה איתא בריש כתובות (ז, ב) שצריך לומר ברכת אירוסין בעשרה. מחמת כן לקח אליעזר עשרה גמלים, ועל כל גמל רכב אדם שהנהיג את הגמל, וכך יהיה מנין לברכת אירוסין...
ה'חזקוני' כותב רמז נאה, מדוע לקח אליעזר עשרה גמלים, אלא איתא במסכת כלה, שהמקור ל'ברכת אירוסין' הוא, מן הפסוק (להלן כד, ס) 'ויברכו את רבקה' זו ברכת אירוסין.
והנה איתא בריש כתובות (ז, ב) שצריך לומר ברכת אירוסין בעשרה. מחמת כן לקח אליעזר עשרה גמלים, ועל כל גמל רכב אדם שהנהיג את הגמל, וכך יהיה מנין לברכת אירוסין...
(שיח הפרשה – בפרשתנו, גליון מחוברים)