בפסוק (מ"ח כ"ב) כתיב "ואני נתתי לך שכם אחד על אחיך אשר לקחתי מיד האמרי בחרבי ובקשתי" ופי' רש"י שכם אחד - שכם ממש וכו' דבר אחר (ב"ר צז , ו): שכם אחד - היא הבכורה , שיטלו בניו שני חלקים. ושכם - לשון 'חלק'
ולכא' יל"ע הא איתא בשבת י: ואמר רבא בר מחסיא אמר רב חמא בר גוריא אמר רב לעולם אל ישנה אדם בנו בין הבנים שבשביל משקל שני סלעים מילת שנתן יעקב ליוסף יותר משאר בניו נתקנאו בו אחיו ונתגלגל הדבר וירדו אבותינו למצרים וכפי' רש"י שם דהיינו הכתונת פסים
וא"כ צ"ב אמאי נתן יעקב שוב ליוסף יותר משאר אחיו הא הא יכולין שוב להתקנאות בו ואין לומר דהשתא היו מפחדים ממנו ולכך לא חשש דהא אפשר דלבסוף ירד ממלכותו ויקנאו בו שוב וצ"ב
ולכא' יל"ע הא איתא בשבת י: ואמר רבא בר מחסיא אמר רב חמא בר גוריא אמר רב לעולם אל ישנה אדם בנו בין הבנים שבשביל משקל שני סלעים מילת שנתן יעקב ליוסף יותר משאר בניו נתקנאו בו אחיו ונתגלגל הדבר וירדו אבותינו למצרים וכפי' רש"י שם דהיינו הכתונת פסים
וא"כ צ"ב אמאי נתן יעקב שוב ליוסף יותר משאר אחיו הא הא יכולין שוב להתקנאות בו ואין לומר דהשתא היו מפחדים ממנו ולכך לא חשש דהא אפשר דלבסוף ירד ממלכותו ויקנאו בו שוב וצ"ב