אז לא מובן למה "לכתחילה" לא מועיל שומרשמא יגרר אחר אכילתו וישכח
מלבד שזה חידוש גדול ומקורי
בשופר ולולב אין את החומרא הזו. מותר 'לטעום' לפניהם.זה לא מסביר שופר לולב, וכו'
האם הפוסקים דיברו על 'טעימה' או על 'אכילה'?לא הבנתי כל הפוסקים מתאמצים להתיר לפני שופר?
אתה מתכוין למ"ב שלא הביא זאת בשופר???
מה כוונתך הרב @כהן?
אולי מחמת זה:גם וגם
אבל זה לא מיישב לא מגילה ולא לולב.אולי מחמת זה:
פסקי תשובות הערות סימן תקפה הערה 15
יש לאוסרים יסוד גדול מדינא כי בשו"ת בית יצחק יו"ד ח"ב קו"א סי' י"ח ס"ל דכיון שבאכילה זו מקיים קידוש במקום סעודה לכן אף כשאוכל פחות מכביצה יש לו דין אכילה ולא טעימה עי"ש.
מגילה - יש את האשכול הנ"ל.אבל זה לא מיישב לא מגילה ולא לולב.
יתכן,מגילה - יש את האשכול הנ"ל.
לולב - זה גם יו"ט [לפחות היום הראשון], ושייך התשובה של הבית יצחק.