מה כ"כ חמור לאכול לפני המגילה

מתוק מדבש

חבר ותיק
הצטרף
18/12/24
הודעות
574
רואים בפוס' שזה חמור,
ורק בשעה"ד
ובקושי מועיל שומר,
ומרן העדיף שיקרא מגילה בפלג ולא יאכל קודם
מה כ"כ נורא?
השאלה גם על שופר ולולב וכו',
ואין מטרתי כעת להלכה למעשה, רק לברר טעם הדברים ע"פ רבותינו
 
לא הבנתי כל הפוסקים מתאמצים להתיר לפני שופר?
אתה מתכוין למ"ב שלא הביא זאת בשופר???
מה כוונתך הרב @כהן?
 
לא הבנתי כל הפוסקים מתאמצים להתיר לפני שופר?
אתה מתכוין למ"ב שלא הביא זאת בשופר???
מה כוונתך הרב @כהן?
האם הפוסקים דיברו על 'טעימה' או על 'אכילה'?
 
אולי מחמת זה:
פסקי תשובות הערות סימן תקפה הערה 15
יש לאוסרים יסוד גדול מדינא כי בשו"ת בית יצחק יו"ד ח"ב קו"א סי' י"ח ס"ל דכיון שבאכילה זו מקיים קידוש במקום סעודה לכן אף כשאוכל פחות מכביצה יש לו דין אכילה ולא טעימה עי"ש.
 
אולי מחמת זה:
פסקי תשובות הערות סימן תקפה הערה 15
יש לאוסרים יסוד גדול מדינא כי בשו"ת בית יצחק יו"ד ח"ב קו"א סי' י"ח ס"ל דכיון שבאכילה זו מקיים קידוש במקום סעודה לכן אף כשאוכל פחות מכביצה יש לו דין אכילה ולא טעימה עי"ש.
אבל זה לא מיישב לא מגילה ולא לולב.
 
מגילה - יש את האשכול הנ"ל.
לולב - זה גם יו"ט [לפחות היום הראשון], ושייך התשובה של הבית יצחק.
יתכן,
אבל מחודש.
יש לברר מה כ' הפוס' בחנוכה, וזה יוכל לסייע
 
ראשי תחתית