מכתב הרב יצחק יוסף על אחד מרבני הרדיו

  • יוזם האשכול יוזם האשכול יעקבי
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.

יעקבי

חבר ותיק
הצטרף
24/4/25
הודעות
1,028
מי היה מגיע באמצע הסעודה ושואל את הגרע"י שאלות בהלכה, והיה אומר את דעתו באופן נחרץ, והגרע"י היה בקושי שומע אותו, ואח"כ אותו רב היה מפרסם בשמו כמה הלכות?

מי אין שבוע שאינו טועה בהלכה?

מי אינו בקי כ"כ במקורות ההלכה, אחר שעסק רוב ככל ימיו רק בפלפול התלמידים בשיטה הליטאית, וגם לא למד בספר...?

מי מבלבל את הציבור?


1761121271693.jpeg
1761121319875.jpeg
 
כנראה חזר בו:

גם על מרן הגרי"ח סופר שליט"א, פעם כותב עליו 'ידידי' ושבחים מופלגים, ופעם אחרת אומר שתורתו היא מהס"א.
וכן הדבר מצוי אצלו רבות.
וכמובן שמודים דרבנן היינו שבחייהו וכו'.
 
מי היה מגיע באמצע הסעודה ושואל את הגרע"י שאלות בהלכה, והיה אומר את דעתו באופן נחרץ, והגרע"י היה בקושי שומע אותו, ואח"כ אותו רב היה מפרסם בשמו כמה הלכות?

על מי אמרו שאין שבוע שאינו טועה בהלכה?

מי אינו בקי כ"כ במקורות ההלכה, אחר שעסק רוב ככל ימיו רק בפלפול התלמידים בשיטה הליטאית, וגם לא למד בספר...?


הצג קובץ מצורף 11676
הצג קובץ מצורף 11675

אני לא מבין,
אם הוא חולק על הילוק"י - אז הוא לא למד ב"י?

שכח,
טעה,
קורה לא?!
 
כשהוא אומר דברים בשמו ומתיימר להיות מעתיק השמועה, בוודאי.
את ההלכות הנ"ל הוא אמר משמו של חמיו זצ"ל? א"כ זה נורא בלי קשר לשום דבר.

לא ידעתי שהוא מתיימר בכל דבריו להיות מעתיק השמועה, אני לא מכיר את דרכו וסגנון תשובותיו.
חדשת לי. תודה.
 
במכתב כתב קצת דברים אחרים

זהו מה שכתבתי, שהרי לשיטת הרב יצחק מי שאינו פוסק כילקוט יוסף מבלבל את הציבור שקיבלו על עצמם ועל זרעם לפסוק רק כילקוט יוסף, וכל הספרים בספריה אינם אלא לקישוט בעלמא, אין לנו שיור אלא הילקוט יוסף הזה, התורה מתחילה בו ונגמרת בו.
 
לא ידעתי שהוא מתיימר בכל דבריו להיות מעתיק השמועה

לולא היה מעתיק השמועה, לא היה אף אחד שומע אותו.

גם ילקוט יוסף וגם הלכה ברורה כוחם הוא מכח אביהם שהם פוסקים כמותו ב99.9 אחוז מההלכות, על אחת כמה וכמה הרב בוטבול שכל כוחו הוא מכח חמיו ותו לא.
 
מכלל הדברים על "רבנים המבלבלים את הציבור" נשמע שהשתלשלות התורה כך היא: משה רבינו מסרה לילקוט יוסף (כולל חלק הדרש והסוד כמו תכלא דפזלון בילק"י ח"א סי' ט'), וילקוט יוסף מסרה לכלל הציבור, ואז באו אחרים וחלקו על ילקוט יוסף כשהם מבלבלים את הציבור שקיבלו על עצמם ועל זרעם לפסוק רק כילקוט יוסף.
 
גם הרב אופיר מלכא מבלבל את הציבור...
הצג קובץ מצורף 11698
אני מזועזע מי שחולק על ילקו''י זה נקרא דברי שמיים שמבזים אותו?????
דברי שמים הפשט הפשוט ברמב''ם זה שאוכל אוכל לא כשר וכד'
לא על ת''ח שיצא לו הפוך בהלכה מהרב יצחק.
 
אני מזועזע מי שחולק על ילקו''י זה נקרא דברי שמיים שמבזים אותו?????
דברי שמים הפשט הפשוט ברמב''ם זה שאוכל אוכל לא כשר וכד'
לא על ת''ח שיצא לו הפוך בהלכה מהחכם מירושליים
לא מדויק
לשון הרמב"ם (הל' ת"ת פ"ד ה"ה)
"לא יהיה התלמיד בוש מחביריו שלמדו מפעם ראשונה או שניה והוא לא למד אלא אחר כמה פעמים שאם נתבייש מדבר זה נמצא נכנס ויוצא לבית המדרש והוא אינו למד כלום לפיכך אמרו חכמים הראשונים אין הביישן למד ולא הקפדן מלמד במה דברים אמורים בזמן שלא הבינו התלמידים הדבר מפני עומקו או מפני דעתן שהיא קצרה אבל אם ניכר לרב שהם מתרשלין בדברי תורה ומתרפין עליהן ולפיכך לא הבינו חייב לרגוז עליהן ולהכלימן בדברים כדי לחדדם וכענין זה אמרו חכמים זרוק מרה בתלמידים לפיכך אין ראוי לרב לנהוג קלות ראש לפני התלמידים ולא לשחוק בפניהם ולא לאכול ולשתות עמהם כדי שתהא אימתו עליהן וילמדו ממנו במהרה"
לפי הרב בעל הילקוט יוסף כל החולקים עליו הם בגדר מתרשלים בדברי תורה וכו"
 
לא מדויק
לשון הרמב"ם (הל' ת"ת פ"ד ה"ה)
"לא יהיה התלמיד בוש מחביריו שלמדו מפעם ראשונה או שניה והוא לא למד אלא אחר כמה פעמים שאם נתבייש מדבר זה נמצא נכנס ויוצא לבית המדרש והוא אינו למד כלום לפיכך אמרו חכמים הראשונים אין הביישן למד ולא הקפדן מלמד במה דברים אמורים בזמן שלא הבינו התלמידים הדבר מפני עומקו או מפני דעתן שהיא קצרה אבל אם ניכר לרב שהם מתרשלין בדברי תורה ומתרפין עליהן ולפיכך לא הבינו חייב לרגוז עליהן ולהכלימן בדברים כדי לחדדם וכענין זה אמרו חכמים זרוק מרה בתלמידים לפיכך אין ראוי לרב לנהוג קלות ראש לפני התלמידים ולא לשחוק בפניהם ולא לאכול ולשתות עמהם כדי שתהא אימתו עליהן וילמדו ממנו במהרה"
לפי הרב בעל הילקוט יוסף כל החולקים עליו הם בגדר מתרשלים בדברי תורה וכו"
אתה לא מדייק
כי גם לשיטתו למה הוא חושב שהוא רבו של הרב בוטבול או של הרב אופיר מלכא או של הרב סופר וכד'
שיש שסוברים שהם גדולים ממנו
 
אתה לא מדייק
כי גם לשיטתו למה הוא חושב שהוא רבו של הרב בוטבול או של הרב אופיר מלכא או של הרב סופר וכד'
שיש שסוברים שהם גדולים ממנו
זה לא דין מיוחד ב"רב''
אלא כוונת הרמב"ם שמי שמתרשל בד"ת מותר להכלימו וכו'.
בכל מקרה, ברור שא"א להגיד על כל מי שחולק שהוא "מתרשל בד"ת וכו"', וכ"ש על הנך ת"ח שהזכרת שעמלים בתורה ממד ובעיון וכו', וממילא הדרא קושיא לדוכתא
 
כשהוא אומר דברים בשמו ומתיימר להיות מעתיק השמועה, בוודאי.
תבדוק כמה פעמים ברדיו הוא מזכיר ששאל את הרב עובדיה
יש לו פה ושם אבל זה לא עיקר התכנית…
ועם כל הכבוד כל רב יכול לטעות
כמו כן מדובר ברדיו שזה לחוץ וכו׳
שוב אני לא בא להצדיק טעויות ואני גם לא תלמיד של הרב בוטבול אבל נראה לי שלא מכובד מה שעושים כאן
@משיב כהלכה
אל תזרוק הערה ותגיד שנכון שכל שבוע הוא טועה
(ואולי הוא לא מחויב לרב עובדיה בכל סוגיא ואולי שמע תורה שבעל פה ?)
מבחינתי זה הוצאת שם רע עד שתוכיח
ולולא זה היה פורם של בני תיירה שאין חשש שלא ישמעו לרבנים הייתי מצטט לך מה כתוב על מי שמבזה רב שזה גורם לאנשים לא להקשיב לו וחלילה תשתכח תורה מישראל
 
אל תזרוק הערה ותגיד שנכון שכל שבוע הוא טועה

מסתבר ש"כל שבוע" הוא לשון גוזמא. אני שמעתי אותו כמה פעמים. ואני ממליץ לא להקשיב לו.

ולא ביזיתי אף אחד, אלא כתבתי שדברי הרב יצחק נכונים בפרט זה.
 
מסתבר ש"כל שבוע" הוא לשון גוזמא. אני שמעתי אותו כמה פעמים. ואני ממליץ לא להקשיב לו.

ולא ביזיתי אף אחד, אלא כתבתי שדברי הרב יצחק נכונים בפרט זה.
אם אתה טוען שזו גוזמא לי הקטן זה נשמע ביזיון
גם לאשר את דבריו התמוהים נקרא ביזיון (כשאתה מודה שזו גוזמא)
 
זה נקרא "יהודה ועוד לקרא". הוא לא צריך את אישורי.
אתה יכול לנסות להתחכם
אני ראיתי לנכון לקיים מצוות הוכח תוכיח
אם אתה לא מקבל ולא מבין את הבעיייתיות שבזה
אזי כשם שמצווה לומר וכו׳ ואני אעצור כאן
 
כללית הרב יצחק יוסף אוחז שאסור לענות לשאלות ברדיו והוא צודק
כיון שכעת אין לנו רבי משה פיינשטין שיודע את כל התורה
ולכן ברור שיהיו טעיות
ואין בזה לשה''ר ושום דבר
רק לכתוב שכל שבוע טעות
הוא מופרז וההי''ב.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית