לחצו כאן – תרומה לשמואל

מקומות שהראש"ל הגר"י יוסף שליט"א חלק על אביו הגר"ע זיע"א

סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.

חתירה לאמת

חבר חדש
הצטרף
22/7/25
הודעות
7
ידוע על כמה מקומות בהם כתב מורנו הראש"ל שליט"א דלא כאביו
ביניהם:
שמיעת שירים לזקן וחולה בימי ספירת העומר (שיעור השבועי מתקופת תחילת ימי העומר), אמר להתיר על פי תשובת זקן אהרן שלא היתה למרן, "ואילו היה רואה ודאי היה אומר להתיר", מי שיכול למצוא את השיעור הזה נשמח.
עוד ידוע הוראתו של הראש"ל דבפסח בזמננו סגי לברור האורז פעם אחת, ולא ג' פעמים כהוראת מרן זיע"א.
כתבנו כ"ז לסתור את מ"ש כמה כמה מקומות בפורום זה שכביכול "אסור לחלוק על מרן", וכל זה בגלל שלא מקיימים @חתירה לאמת בהבנת דברי הראש"ל.
עוד פרטים רבים ידוע שנשאר בצ"ע ע"ד מרן, ואכ"מ, אמנם נשמח לראות עוד מקומות דומים
 
מרן שליט"א מיקל בטלטול בגדים בשבת שלא לצורך מעיקר הדין למרות שבחזו"ע פסק לאסור.

(אולי יותר מאוחר אביא מקורות)
 
ידוע על כמה מקומות בהם כתב מורנו הראש"ל שליט"א דלא כאביו

אתה יכול לחפש היכן הוא כתב שלא כאביו, אבל אין זה בבחינת "חלק", והאומר עליו כך הוא (לדידו) מוציא שם רע עליו, כיוון שהוא מצהיר בכל במה אפשרית שמעולם לא חלק ולא יחלוק על אביו, ומתבטל אליו ביטול גמור.
 
"ואילו היה רואה ודאי היה אומר להתיר", מי שיכול למצוא את השיעור הזה נשמח.
עוד ידוע הוראתו של הראש"ל דבפסח בזמננו סגי לברור האורז פעם אחת, ולא ג' פעמים כהוראת מרן זיע"א.
כתבנו כ"ז לסתור את מ"ש כמה כמה מקומות בפורום זה שכביכול "אסור לחלוק על מרן",
יכול להיות שזו קושיה על הראש"ל מדידיה אדידיה,
אבל הדוגמאות שהבאת לא מספיקות בשביל לשכנע שלא חתרו לאמת...
הדוגמא הראשונה בוודאי טכנית, לא מדובר במחלוקת אלא בסברא שמרן עצמו היה אומר כך, הוא לא חולק עליו אלא מתחשב בדעתו וסבור שלאור ממצא טכני הוא עצמו היה אומר כן, וזאת בשונה מהחולקים האמתיים שמעיזים לחלוק...
גם בדוגמא השניה חוששני שלא חתרת לאמת בדעת הראש"ל, אלא מסתמא דעתו שהאורז בזמננו שונה וגם מרן זצ"ל היה אומר כן...
אבל עד שמחפשים דוגמאות לאי התאמה בין ספרי הראש"ל לספרי מרן, ומהנסיון - יש כאלה לא מעט, רצוי להביא את דבריו ביחס למחלוקת על מרן... אם באמת חתרו לאמת נצטרך לומר שלגדול הדור כמו הגאון הראש"ל שליט"א מותר לחלוק על מרן זצ"ל.
 
נערך לאחרונה:
מרן שליט"א מיקל בטלטול בגדים בשבת שלא לצורך מעיקר הדין למרות שבחזו"ע פסק לאסור.
ועוד עיין בילקו"י שם שכתב לדחות את הראיות של מרן הגרע"י זצוק"ל. (יש לי מה להשיב על זה אבל אין כאן מקומו)

1753203484466.png
 
נראה שכל האשכול הזה מטרתו לנגח את הרב שליט"א, הרי הוא כתב ואמר כמה וכמה פעמים שאי אפשר לחלוק על אביו רבינו זי"ע, אז מה שייך לומר שהוא חולק עליו.
 
סטטוס
לא פתוח לתגובות נוספות.
ראשי תחתית