אחרי מות מיתת שני בני אהרן

אבן ירושלמית

חבר ותיק
הצטרף
31/1/25
הודעות
507
הקדושת לוי לומד מכאן.
שחטא בני אהרן שהם לא רצו לקבל את השפע דרך משה ואהרן אלא הם קרבו לבד אל ה'.
 
לא ברור מה כל הדיון בחטא בני אהרן אחר שהוא מפורש ג"פ בתורה,
ויקריבו לפני ה' אש זרה אשר לא ציוה אותם, ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם וימותו לפני ה' (ויקרא י א-ב).
וימת נדב ואביהוא בהקריבם אש זרה לפני ה' (במדבר ג ד, כו סא).
 
לא ברור מה כל הדיון בחטא בני אהרן אחר שהוא מפורש ג"פ בתורה,
ויקריבו לפני ה' אש זרה אשר לא ציוה אותם, ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם וימותו לפני ה' (ויקרא י א-ב).
וימת נדב ואביהוא בהקריבםאש זרה לפני ה' (במדבר ג ד, כו סא).
המפרשים מסבירים מה הסיבה שהקריבו אש זרה ולמה לא היו צריכים להקריבה.
 
הקדושת לוי לומד מכאן.
שחטא בני אהרן שהם לא רצו לקבל את השפע דרך משה ואהרן אלא הם קרבו לבד אל ה'.
לא ברור מה כל הדיון בחטא בני אהרן אחר שהוא מפורש ג"פ בתורה,
ויקריבו לפני ה' אש זרה אשר לא ציוה אותם, ותצא אש מלפני ה' ותאכל אותם וימותו לפני ה' (ויקרא י א-ב).
וימת נדב ואביהוא בהקריבםאש זרה לפני ה' (במדבר ג ד, כו סא).
האור החיים הקדוש מאריך בביאור העניין ומבסס הדברים מאמרי חז"ל ומתורה דיליה
 
המפרשים מסבירים מה הסיבה שהקריבו אש זרה ולמה לא היו צריכים להקריבה.
גם חז"ל מאריכים
האור החיים הקדוש מאריך בביאור העניין ומבסס הדברים מאמרי חז"ל ומתורה דיליה

אבל כל זה לא הפשט, וגם חז"ל (אאל"ט) לכאו' לא באו להגיד שלא היה חטא בעצם הקרבת האש זרה,
כך שהשאלה עדיין במקומה עומדת.
 
אבל כל זה לא הפשט, וגם חז"ל (אאל"ט) לכאו' לא באו להגיד שלא היה חטא בעצם הקרבת האש זרה,
כך שהשאלה עדיין במקומה עומדת.
כחיזוק לדבריך ניתן להביא מדברי רבינו בחיי ויקרא פרשת שמיני פרק י פסוק א
ויתנו בהן אש וישימו עליה קטורת. על דרך הפשט, החטא שנענשו בו נדב ואביהוא הוא שהביאו אש זרה מן החוץ, כי משפט הקטרת היה לקחת אש מן המזבח ולהקטיר בו את הסממנין, שנאמר: (ויקרא טז, יב) "ולקח מלא המחתה גחלי אש מעל המזבח", והם חשבו שהאש של מזבח היה צריך לעצמו לכלות הקרבן, ועל כן הביאו אש מן החוץ, והיה זה עבירה בידם, כי היה נראה מעוט אמונה שהרי האש יורדת מן השמים, ועל שהחלישו בלבם כח הנס ובעיני רואיהם נענשו, כי היה קצת חלול השם בדבר, כך פירש הראב"ד ז"ל.
 
ראשי תחתית