נוסח ההקפות

שלומי

חבר חדש
הצטרף
14/4/25
הודעות
104
שמתם לב שבכל ההקפות כתוב "כאילו כיונו" חוץ מהקפה שלישית
והטעם לכך, שמעתי:
הקפה שלישית שייכת ליעקב שמידתו אמת, ולכן אין "כאילו" או שכיוונת או שלא כיוונת!
אך דא עקא שבמחזור איש מצליח הוסיפו "כאילו כיוונו" גם בהקפה שלישית..
 
'ווארט' נחמד...

רק צריך בדיקה בכלל מי הוא שהוסיף בשאר ההקפות "כאילו כיוונו"!

מרן החיד"א בצפורן שמיר לא כתב כן באף הקפה!....

וכן הוא גם בקונטרס סדר ההקפות לשמחת תורה לרבנו יוסף חיים. ובעוד ספרים וסידורים.

אבל אחרי שהוסיפו כן בספרים מאוחרים (ואין בעיה להוסיף ולשנות בתפלה שתיקן חכם מאוחר), הגאון הנאמ"ן הרגיש שיש להשוות הלשון בכולם, וזל"ק:

1760563207926.png
 
שמתם לב שבכל ההקפות כתוב "כאילו כיונו" חוץ מהקפה שלישית
והטעם לכך, שמעתי:
הקפה שלישית שייכת ליעקב שמידתו אמת, ולכן אין "כאילו" או שכיוונת או שלא כיוונת!
אך דא עקא שבמחזור איש מצליח הוסיפו "כאילו כיוונו" גם בהקפה שלישית..
וכי בשאר המידות מותר לשקר
אלא בהכרח שזה תפילה שתחשיב לנו כאילו כיוונו וא''כ אי''ז סתירה גם למידת האמת.
ובכלל האמת שם בפשטות אין המכוון לאפוקי שקר אלא מיזוג של חסד וגבורה שכ''א מקבל כדינו זה אמת כיון שכל הצדדים כלולים בו.
 
שמתם לב שבכל ההקפות כתוב "כאילו כיונו" חוץ מהקפה שלישית
והטעם לכך, שמעתי:
הקפה שלישית שייכת ליעקב שמידתו אמת, ולכן אין "כאילו" או שכיוונת או שלא כיוונת!
אך דא עקא שבמחזור איש מצליח הוסיפו "כאילו כיוונו" גם בהקפה שלישית..
מה עניין שקר ואמת לפה?
"כאילו כיונו" הכוונה היא פשוטה, כמו ילד שאומר לאביו: אם ארצה להגיע לממתק שבארון הגבוה בדרך רגילה אצטרך לטפס על סולם וכו, אבל אין לי את הסולם לכן בבקשה ממך אתה יותר גבוה ולא צריך את הסולם אז תעשה אתה כאילו טיפסתי ותביא לי אותו. גם בזה אנחנו מבקשים מהקב"ה שיביא לנו את כל הנ"ל שהיינו צריכים לקבל בדרך רגילה רק ע"י הסולם של הכוונות - אבל בלי הסולם כי הוא אינו צריך את הסולם שאנו צריכים.
 
שמתם לב שבכל ההקפות כתוב "כאילו כיונו" חוץ מהקפה שלישית
והטעם לכך, שמעתי:
הקפה שלישית שייכת ליעקב שמידתו אמת, ולכן אין "כאילו" או שכיוונת או שלא כיוונת!
אך דא עקא שבמחזור איש מצליח הוסיפו "כאילו כיוונו" גם בהקפה שלישית..
כול המביא דבר בשם אומרו.......
כ"כ בדברי שלום בשם רשכבה"ג חכם שלום
 
וורט תמוה ביותר.

וכי אם ישקר ויאמר "כיוונו" אז דוקא תהיה לו מידת האמת?

מי שלא מכוון ולא יודע לכוון, לא נותר לו אלא לבקש שיועיל לו כאילו כיוון.
 
ראשי תחתית