קריאת התורה בהברה שונה מול דקדוק בקריאה

אבני הכותל

חבר ותיק
הצטרף
18/12/24
הודעות
192
ראה מעשה ונזכר לשאול הלכה....
הבוקר התפללתי בביהכ"נ בנוסח שונה משלי, ולא היה במקום בעל קורא בנוסח המקובל בביהכ"נ, ומקפידים בביהכ"נ הזה שהבעל קורא יהיה רק בנוסח שלהם.
השאלה אם עדיף שאני אקרא בהבה שונה ממה שאני רגיל, או עדיף שיעלה מישהו שקורא בנוסח הזה, אף שהוא קורא עם טעויות [חלקם צריך לתקן וחלקם לא] ובלי רוב הטעמים?
בקיצור, מה המשקל של קריאה בהברה שונה ממה שאני רגיל, מול קריאה בדקדוק יותר
 
לכאו' קודם צריך לדון האם קריאה בהרה שאינה שלי יוצאים בה יד"ח.
באגרות משה כותב שכן,
ובשם הגרי"ז ישנה שמועה סותרת.

למעשה, לפי הרבה פוסקים היכא דמנהג המקום לקרוא באותה הברה, ודאי שחייב לקרוא בתורה בהברתם.
כ"כ האגרות משה, הגרי"ש אלישיב (ישא יוסף), וכמדומני כ"ה בעטרת שלמה, ועוד פוסקים.
 
האם תוכל לפרט?
מאחד מהגדולים שמעתי שאמר שהמתפלל בהרה שאינה שלו אינו יוצא יד"ח,
ואילו ת"ח אחר אמר לי כי אביו היה אצל הגרי"ז, וכיון שלא ידע לעשות הברת אבותיו, אמר לו שיתפלל בהברה שונה (אולי חוץ משם ה', לא זוכר).
 

בין הסדרים:

ראשי תחתית