במשנ"ב מבואר לא יברך וכן הביא בכה"ח
גוף הנידון הוא כיון שהתקנה לבני המוקפין בטו אם זה הוקדם אי"ז בזמנהויש שס"ל וכן דעת החזו"א ועוד שכיון שהוקדם הזמ חשיב שהוא עיקר זנה
בטורי אבן תולה חקירה זו במח' רבה ור' יוסף במגילה ד ע"ב האם משום שמא יעביר המגילה ברה"ר או משום תמנות לאביונים עיי"ש
החזו"א מוכיח מהרמב"ם שכתב שלא בזמנה על קודם יד ומשמע שיד באופן זה חשיב בזמנה
גם הברכי יוסף כותב גבי ואתה קדוש שלא אומרים ביום המוקפים ביום יד משום שאמירת ואתה קדוש היא מכח היום וכשמקדים אין זה יום החיוב