קורא מגילה ביחיד, האם יברך?

  • יוזם האשכול יוזם האשכול בר בי רב
  • תאריך התחלה תאריך התחלה

בר בי רב

חבר פעיל
הצטרף
17/12/24
הודעות
185
קיי"ל שמי שקורא שלא בזמנה צריך עשרה ובלא עשרה אינו מברך.
האם השנה ביום שישי לירושלמים חשיב שלא בזמנה?
כי הוקדם משבת וא"כ לא יברך?
 
שמעתי שהגרש"י זעפראני הסתפק בזה, וכמדומני שהכריע שלא יברך מדין סב"ל.
אבל איני בטוח שאני זוכר נכון.
 
וכן פסק חכם שלום שלא לברך, ראה בספר דברי שלום.
 
ברוכים הנמצאים
לכאורה קשה כיון שכן״ע קורים אותה ביום זה חשוב בזמנה?
ועוד ניתן לומר שיום יד לא חשוב שלא בזמנה אלא מה שחשיב לא בזמנה היינו יא יב יג
 
ברוכים הנמצאים
לכאורה קשה כיון שכן״ע קורים אותה ביום זה חשוב בזמנה?
ועוד ניתן לומר שיום יד לא חשוב שלא בזמנה אלא מה שחשיב לא בזמנה היינו יא יב יג
אפשר לפלפל הרבה, אבל למעשה פסקו הראשונים ומרן הב"י סו"ס תרצ שנחשב שלא בזמנה.
 
ברוכים הנמצאים
לכאורה קשה כיון שכן״ע קורים אותה ביום זה חשוב בזמנה?
ועוד ניתן לומר שיום יד לא חשוב שלא בזמנה אלא מה שחשיב לא בזמנה היינו יא יב יג
במשנ"ב מבואר לא יברך וכן הביא בכה"ח
גוף הנידון הוא כיון שהתקנה לבני המוקפין בטו אם זה הוקדם אי"ז בזמנהויש שס"ל וכן דעת החזו"א ועוד שכיון שהוקדם הזמ חשיב שהוא עיקר זנה
בטורי אבן תולה חקירה זו במח' רבה ור' יוסף במגילה ד ע"ב האם משום שמא יעביר המגילה ברה"ר או משום תמנות לאביונים עיי"ש
החזו"א מוכיח מהרמב"ם שכתב שלא בזמנה על קודם יד ומשמע שיד באופן זה חשיב בזמנה
גם הברכי יוסף כותב גבי ואתה קדוש שלא אומרים ביום המוקפים ביום יד משום שאמירת ואתה קדוש היא מכח היום וכשמקדים אין זה יום החיוב
 
ראשי תחתית