אשמח לשמוע דעת הרבנים
ידוע בשער בת רבים שאכסנאי משתתף בפרוטה כמעשה דרבי זירא וכמובא בשו"ע סימן תרעז
אולם לכאו' ילה"ק ממה שמבואר בחו"מ סימן קצח שקניין מעות לא מהני וא"כ איך קנה השמן.
שמא תאמר שמהני כדברי המהרי"ל שמובא שם קצט שמהני קניין מעות למצווה וכמובא שם בקצוה"ח ובחת"ס , אולם לכאו' דעת השו"ע כדעת הרמב"ם אינה כן וכמובא שם ברעק"א וכן נקטו רוב האחרונים.
א"כ לדעת מרן לא מהני קניין מעות אף במצווה [ולא דמי לד' פרקים בשנה בחולין עיי"ש] ואיך מהני השתתפות בפרוטא.
ובאמת שראיתי בשט הלוי שבעינן להודאת בעה"ב וכדין קניין אודיתא, אולם זה תימא גדולה ולא משמע כן כלל.
וצ"ע
ידוע בשער בת רבים שאכסנאי משתתף בפרוטה כמעשה דרבי זירא וכמובא בשו"ע סימן תרעז
אולם לכאו' ילה"ק ממה שמבואר בחו"מ סימן קצח שקניין מעות לא מהני וא"כ איך קנה השמן.
שמא תאמר שמהני כדברי המהרי"ל שמובא שם קצט שמהני קניין מעות למצווה וכמובא שם בקצוה"ח ובחת"ס , אולם לכאו' דעת השו"ע כדעת הרמב"ם אינה כן וכמובא שם ברעק"א וכן נקטו רוב האחרונים.
א"כ לדעת מרן לא מהני קניין מעות אף במצווה [ולא דמי לד' פרקים בשנה בחולין עיי"ש] ואיך מהני השתתפות בפרוטא.
ובאמת שראיתי בשט הלוי שבעינן להודאת בעה"ב וכדין קניין אודיתא, אולם זה תימא גדולה ולא משמע כן כלל.
וצ"ע